Toon posts:

[XP] image ghosten

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste.. sorry... ik weet niet echt een goeie titel te bedenkenen...

Ik heb 4 exact dezelfde systemen.
nu wil ik met 1 licencie code er op één station WINXPPROSP2 installeren en met gebruik van een image van norton ghost 2005, de installatie op de andere 3 stations zetten. Ik heb dit in verleden met windows 2000 gedaan, maar mijn vraag is (iemand evaring me) hoe dat nu zit met windows XP of deze nadat de image op de computer is gezet, opnieuw geactiveerd moet worden???

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:31:
ten eerste.. sorry... ik weet niet echt een goeie titel te bedenkenen...

Ik heb 4 exact dezelfde systemen.
nu wil ik met 1 licencie code er op één station WINXPPROSP2 installeren en met gebruik van een image van norton ghost 2005, de installatie op de andere 3 stations zetten. Ik heb dit in verleden met windows 2000 gedaan, maar mijn vraag is (iemand evaring me) hoe dat nu zit met windows XP of deze nadat de image op de computer is gezet, opnieuw geactiveerd moet worden???
Waarschijnlijk wel, hij zal dan zien dat de hardwareconfiguratie veranderd is.
Dan zal WinXP inderdaad opnieuw geactiveerd willen worden. :)

Goed lezen |:(
Ik weet niet of hij kan zien dat het een gelijk systeem is met andere serienummers.
Geen ervaring mee :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 02-06-2006 13:33 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

Heb je het al uitgeprobeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Volgens mij mag dat licentietechnisch niet.

En of het kan kun je eenvoudig zelf proberen lijkt me.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:35:
Heb je het al uitgeprobeerd ?
nope... heb 1 licentie tot mijn beschikking, en daar moet ik 4 stations mee installeren... en ook in de toekomst. Die image wordt verder bewaard, en er een kopie van gemaakt, die kopie word aangepast met andere programma's, ligt er aan welke gebruiker

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:39:
[...]

nope... heb 1 licentie tot mijn beschikking, en daar moet ik 4 stations mee installeren... en ook in de toekomst. Die image wordt verder bewaard, en er een kopie van gemaakt, die kopie word aangepast met andere programma's, ligt er aan welke gebruiker
Het lijkt me dat als je ze eerst allemaal installeerd en dan allemaal activeert hij vanzelf laat zien of hij verschil ziet tussen de computers.
Anders zal #1 om heractivering vragen nadat je #2 geactiveerd hebt. :)

Je zal het toch gewoon moeten proberen.
Op GoT wordt er namelijk van je verwacht dat je pas een vraag stelt als je zelf al van alles hebt geprobeerd :)

@aZuL2001: Dat het niet legaal is weten we allemaal, gebruik een TS als je dit topic niet vind kunnen :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03 21:26

Corpii

Le Tostie

ja het kan, nee het mag licentie technisch niet. je activatie zal dan ook niet gaan werken.

maar is het door het feit dat je maar 1 licentie hebt niet illegaal en dus niet voor op GoT?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Je hebt het over gebruikers etc. houdt dat in dat je het over iets van een bedrijf hebt?
Dan zou ik gewoon zeggen dat het niet mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
possamai schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:14:
Je hebt het over gebruikers etc. houdt dat in dat je het over iets van een bedrijf hebt?
Dan zou ik gewoon zeggen dat het niet mogelijk is.
en als ik zeg dat het voor thuis gebruik is???

Verwijderd

Een image is dus een werkende besturing, dus je hoeft hem niet meer te registreren. Lijkt me dat je wel hardware conflicten gaat krijgen als je ze op verschillende hardware installeert. Verder zul je geen updates krijgen, aangezien 4 machine's draaien op 1 licentie. Maar zo duur is een XP home tegenwoordig niet meer, dus waarom niet gewoon aparte licentie's aanschaffen ? En als je dat te duur vind, weet niet wat er op die machines moet draaien, gebruik dan op de overige machine's een Linux distro en maak van iedere pc een Ghost, ben je beter af want dan heeft elke machine, met zijn specifieke hard/software zijn eigen back up en scheelt een hoop werk in de toekomst :?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Als het exact dezelfde hardware is zou je niet opnieuw moeten hoeven activeren. Maar:

1. Licentietechnisch mag het niet wat je doet, waarschijnlijk heb je geen 4 'papieren' licenties.
2. Je zal een nieuwe SID moeten zetten op 3 van de 4 machines, hou je die gelijk krijg je geheid gezeik met security op je netwerk.
3. Na nieuwe SID zal je waarschijnlijk toch weer moeten activeren.

M.a.w. als het bedrijfsmatig is, corporate licentie aanschaffen (hoeft niet geactiveerd te worden) en als het voor thuis is: ofwel 4 licenties kopen, of een andere manier zoeken, maar daar kunnen en mogen we je hier niet bij helpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Rataplan_ op 02-06-2006 15:31 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

mja, ik vraag me alleen af, als het TOCH al illigaal is om 4 pc's met 1 licentie te installeren waarom die moeite gedaan wordt om er een image van te maken en die naar alle pc's te kopieren..
dan kan je toch net zo goed op die overige 3 pc's een illigale xp installeren.. Dat geeft toch veel minder problemen?
Ik vind het zo omslachtig zo..

het is sowieso licentietechnisch niet legaal wat je doet, dus ik snap de moeite niet helemaal.

Zou het trouwens legaal zijn als je maar 1 pc tegelijk aan zou doen?
het is tenslotte een licentie voor 1 pc. Als je maar 1 pc tegelijk gebruikt/aan hebt staan, mag dat dan?
het is niet te controlleren natuurlijk, maar ik vraag het me af...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mag niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.