[XP] Meerdere folders->rechtermuisacties werken niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-03 12:54

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Topicstarter
Ik heb sinds kort het volgende probleem.

Als ik twee of meer folders selecteer en ik kies dan "Play in Winamp" uit het rechtermuisknopmenu dan gebeurt er simpelweg niets meer. Dit heeft altijd wel gewerkt en werkt op andere systemen ook gewoon op die manier. Ik heb dit probleem niet als ik één folder selecteer en dan play in winamp kies. Ik heb ook geen problemen als ik meerdere bestanden selecteer. Het gaat dus alleen fout bij meerdere folders. Ook als ik 1 bestand en 1 folder selecteer gebeurt er niets.

Ik heb in de fileassociations gekeken bij Folder en FileFolder, maar daar zag ik geen vreemde dingen. Entries zijn precies gelijk aan systemen waar het wel op werkt. Voor de zekerheid heb ik deze toch vervangen door registry exports van een werkend systeem van de sleutels Directory en Folder. Maar dit gaf geen verschil in werking.

Enqueue in Winamp doet het ook niet. Maar wat volgens mij veel vreemder is, is dat ook Explore en Search... uit het rechtermuisknop menu het niet doen. Normaal krijg je bij 2 geselecteerde folders 2 Explorer/Search windows, maar bij mij gebeurt er niets. Wel met één folder geselecteerd, maar niet met meerdere. Hierdoor ligt het volgens mij niet aan winamp, maar is er iets anders aan de hand.

Ik heb wel gegoogled maar niets gevonden wat ook maar in de buurt komt. Verschillende combinaties van multiselect multiple selected folders directory association windows dde, maar ik kom daarbij niet tot het probleem, laat staan een oplossing.

Ik heb de laatste tijd wel wat dingen geinstalleerd, maar geen systeemtools of iets drivers of iets dergelijks. Windows updates doe ik op alle systemen, dus ze zijn allemaal uptodate en voorzover ik gemerkt heb is het niet specifiek na een installatie van iets. Als is dat laatste moeilijk met zekerheid te zeggen natuurlijk.

Is er iets dat ik over het hoofd zie? Ik heb alle soorten antivirus/antispyware/firewall/overbodige processen al uit gezet. Maar dat geeft geen veranderingen.

Specs, voor zover die er toe zouden kunnen doen zijn : Asus P4C800-E Dlx, P4 3.2Ghz, 2x2x512Mb Dualchannel PC3200, Soundblaster X-Fi Elite Pro, XFX 7800GS.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Draai sowieso eerst even een anti-spyware / virusscan op je systeem om dat grotendeels uit te sluiten. Probeer tevens ook Winamp opnieuw te installeren, lijkt erop dat je context menu een beetje bugged :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Binnen winamp effe je conext menu uit zetten.. winamp afsluiten.. winamp opstarten..contextmenu's weer aan zetten.. winamp weer effe afsluiten voor de zekerheid en dan proberen of het werkt..

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-03 12:54

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Topicstarter
Winamp herinstalleren had ik al gedaan. Dat heeft niet geholpen. Zeker omdat niet alleen de winamp actions het niet doen denk ik dat het iets anders moet zijn. Ik heb wel even geprobeerd context in winamp uit, afsluiten, winamp opstarten, context aan, winamp uit, multifolder play in winamp gedaan. Maar geen verschil. Meerdere files of één folder doet het dus wel.

Een nieuwe actie aan filefolder of folder toekennen en die uitvoeren op meer dan één folder werkt ook niet. Het lijkt alsof hij die hele acties niet doet als er meerdere folders geselecteerd zijn. Ik krijg heel kort een zandlopertje, geen diskactiviteit, gewoon helemaal niets.

Spybot S&D en Ad-Aware vinden geen spyware. Norman Virus control vindt geen virussen.

Het contextmenu of iig de inhoud daarvan heb ik volgens mij gereset door die folder en directory entries van ander systeem te importeren, of niet? Is er een betere/andere manier om dat menu te de- of ontbuggen? Het hele contextmenu met betrekking tot folders wordt opgebouwd uit de registry toch door de acties die aan folder en filefolder hangen? Of zijn er andere keys uit de registry die ik kan vervangen? Is er een dll te vervangen of een bepaalde windowsupdate?

//edit 1
Ook nog even verder gegoogled met contextmenu erbij.

Een van de eerste hits linkt naar Restore Right Click Properties.reg

code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoPropertiesMyComputer"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer]
"NoViewContextMenu"=dword: 00000000

Is dat aan te raden om te importeren in de registry?

// edit 2
Ik heb net een nieuwe user op die pc aangemaakt. Daar werkt het met meerdere folders rechtsklikken (nog) wel. Het moet dan toch haast wel iets in de CURRENT_USER registry zijn toch? De vraag is alleen, wat precies.

[ Voor 38% gewijzigd door Ozzy op 02-06-2006 14:26 ]

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!