Toon posts:

Internet klapt als Xbox via netwerk aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik kamp al een tijdje met dit probleem en kan maar niet vinden wat de oorzaak is. Ik zal een duidelijke omschrijving geven. Alles wat ik aansluit zoals Xbox of een pc van een vriend, blokkeert mijn internet naar een aantal seconden. Ik kan dan in mijn Firefox browser geen pagina meer openen alles krijgt een timout werking. Zet ik bijvoorbeeld alsvolgt de xbox uit dan is het internet gelijk weer terug. Het lijkt wel of dat er iets in de war is ? :r

Computer:

Windows Xp Pro
Internet via een Draadloze sitecom kaart. (WL-110)
Xbox of 2e pc aangesloten met crosskabel via een moederbord onboard netwerk ingang.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:18
Even kijken wat de IP-adressen van de verschillende apparaten zijn kan ook wel helpen, mischien dat de appraten dezelfde toegewezen krijgen. Draai je overigens een DHCP server (in je router/modem bijvoorbeeld)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draytek router 2900 met een DHCP server actief. Dit staat alleen via mijn draadloze netwerk kaart in verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 12:07 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:18
Maar die DHCP server zal waarschijnlijk ook via het "bekabelde" netwerk zenden. En als in die server maar één IP-adres ingesteld staat dat hij kan vergeven, kan je idd dergelijke problemen als jij hebt verwachten.

Doorom moet je even kijken wat de IP-adressen zijn die worden verkregen.

Edit: Maar waarom de xbox/2e PC aansluiten via die andere PC, kunnen deze niet direct op de rest van je netwerk?

[ Voor 22% gewijzigd door Invisible_man op 02-06-2006 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
okay ik gaat dat maar is even checken.

Nope want de router staat helemaal in de kelder en heb eigenlijk niet zo'n zin om een kabel omhoog te trekken. Vandaar dus via mijn kamer naar de xbox of 2e pc naast mij.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Koop een een 4 ports switch voor een paar euro's en plaats die boven bij je pc. Hier kan je dan je pc en xbox op aan sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door koekkoek op 02-06-2006 15:44 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:40
dannyreuser schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:43:
Koop een een 4 ports switch voor een paar euro's en plaats die boven bij je pc. Hier kan je dan je pc en xbox op aan sluiten.
Dat gaat niet lukken, hij heeft geen kabel naar boven liggen, die verbinding gaat via WiFi.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Je maakt gebruik van ICS op je pc ?

Hoe heb je het precies ingeregeld staan ?
Ipadressen, software etc etc.

Anders wordt het heel erg lastig troubleshooten.

Abort, Retry, Quake ???

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik zou inderdaad switch zetten, maakt het ook gemakkelijker om poorten op de router gewoon te openen (ik weet niet of dit nodig is voor de XBox ofzo).

Als er inderdaad geen kabel kan/wil getrokken worden vanuit de kelder, kan deze afstand altijd overbrugd worden met een draadloze link geplaatst worden. Een extra AP'ke op een poort van de switch.

Verwijderd

Topicstarter
Dit moet verders niet uitmaken ip adressen zijn totaal anders. Voor mijn internet router het internet gebeuren van Router naar sitecom wireless kaart is bijv. 192.168.1.1. Van mijn Windows Xp pc naar Xbox heb ik dit gekoppelt met een netwerkkaart 190.123.0.5 xbox is dan 190.123.0.6.

Is er dan geen programma die duidelijk aanwijst welke kaart voor internet is en welke voor verbinding naar xbox is?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
190.123.0.x is in ieder geval geen private range, dus dat zou je iig moeten wijzigen.

En verder blijft het onduidelijk hoe je het nu allemaal ingesteld hebt.

Geef nu eens alle info, en doe het overzichtelijk. Maak een simpele tekening ofzo.
Ik wil best proberen je op weg te helpen, maar ga niet ook nog puzzelen om alle info boven water te krijgen en mijn glazenbol is wegens apk keuring tijdelijk niet beschikbaar

Abort, Retry, Quake ???

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 11:26
Verandert je standaard gateway niet als je de kabel insteekt?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1