Toon posts:

[XP] Service 'Windows Update' verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de (Automatische) Windows Update Service compleet verwijderen uit Windows Xp, zodat er nooit meer geupdate kan worden. Is dit mogelijk. Kheb er al een uur op gezocht maar kan niks vinden. Kan iemand mij helpen?

Mvg,

Hans van Dieren

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Verwijderen zou ik niet doen, uitschakelen is simpel via configuratiescherm --> systeembeheer --> services

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Uitschakelen kan ik ook, maar bestaat er helemaal geen manier om de complete service te verwijderen?

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:01

FaceDown

Storende factor.

Deze key uit het register verwijderen volgens mij:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv

bron

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, dit werkt :*)

Maar nu zou ik ook het icoon in het configuratiescherm weg willen hebben en als het kan ook uit het beveilingscentrum.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:12:
Owkee, dit werkt :*)

Maar nu zou ik ook het icoon in het configuratiescherm weg willen hebben en als het kan ook uit het beveilingscentrum.
Das gewoon een kwestie van de juiste cpl file te verwijderen uit je system32 dir

Systeem Specs

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

uit het configuratiescherm kan met tweakui

Dan issie wel niet helemaal weg, maar je ziet hem dan niet meer.
Als je C:\Windows\wuaucpl.cpl verwijderd ben je het hele control kwijt maar ik weet niet of hij dan ook uit het control panel weg is. Ik heb geen idee of daar alleen shortcuts naar .cpl bestanden in staan namelijk.

het beveiligingscentrum wordt wel een probleem denk ik.. ik betwijfel of je het daar uit krijgt op een normale manier..

Maar waarom wil je het er eigenlijk uit hebben?
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Als je geen SP2 gebruikt (of installeerd) heb je ook geen beveiligingscentrum.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wizzzzzz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:21:
Je kunt het ook gewoon uitschakelen in sp2 hoor. Ik weet niet meer hoe(1x gedaan, nooit meer naar omgekeken) , maar het beveilings centrum is geen rede om niet naar sp2 te gaan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

wizzzzzz schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:21:
Ja, maar dan ook niet de nieuste fixxes tegen Blaster/Sasser en de laatste hotfixxes enzo, en juiste DIE wil je NIET missen :)...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Security Center kan je gewoon uitschakelen bij je services. Waarom je dit allemaal wil snap ik alleen niet zo :|

• xzenor

xzenor

Nou ik denk dat het gaat om een pc die niet aan het internet hangt.. anders ben je gewoon ontiegelijk stom bezig als je geen updates wilt..

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
AW_Bos schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:23:
[...]

Ja, maar dan ook niet de nieuste fixxes tegen Blaster/Sasser en de laatste hotfixxes enzo, en juiste DIE wil je NIET missen :)...
Ik zeg ook niet dat hij dit moet doen. Het is alleen een manier om geen beveiligingscentrum te hebben. ;)

C:\Windows\System32\wscui.cpl is van het beveligingscentrum. Kun je met Tweakui eruit slopen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen wat tweakui precies doet. Ik zou graag de bestanden handmatig willen verwijderen. Als je alleen de .cpl bestanden verwijdert komen de koppelingen gewoon weer terug (Windows XP SP2).

P.S. Ik wil deze service verwijderen zodat klanten zelf hun pc nooit meer gaan updaten, met alle problemen van dien. Kheb al zoveel problemen gehad, ik word er kanarie gek van :(
Bij een service beurt update ik de pc's zelf wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 13:41 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

WSUS niets voor jou ?
Voorwaarde: klant moet wel een domein hebben...

[rml][ WSUS] Ervaringen, Tips en Problemen[/rml]

[ Voor 33% gewijzigd door lier op 02-06-2006 13:42 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weinig klanten met een domein. Graag een andere manier.

• lier

lier

MikroTik nerd

P.S. Ik wil deze service verwijderen zodat klanten zelf hun pc nooit meer gaan updaten, met alle problemen van dien. Kheb al zoveel problemen gehad, ik word er kanarie gek van :(
Bij een service beurt update ik de pc's zelf wel.
Staan de pc's van de klant in verbinding met Internet ?
Welke afspraken heb je met de klant gemaakt ?
Heb je een bepaalde SLA ?
Is het niet heel eenvoudig om het met rechten af te schermen (en gaat de klant hiermee akkoord) ?

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
lier schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:41:
WSUS niets voor jou ?
Voorwaarde: klant moet wel een domein hebben...

[rml][ WSUS] Ervaringen, Tips en Problemen[/rml]
Nope, domain is niet nodig, maar is wel gemakkelijk. Je moet alleen een Windows Server systeem hebben (2000 of 2003 dus) en dan moet je lokaal in het register enkele instellingen aanpassen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Brecht Laitem schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:29:
[...]

Nope, domain is niet nodig, maar is wel gemakkelijk. Je moet alleen een Windows Server systeem hebben (2000 of 2003 dus) en dan moet je lokaal in het register enkele instellingen aanpassen.
Klopt, maar dan zit je nog steeds met de mogelijkheid dat de mensen hier omheen gaan. Policies (maar dat kan uiteraard ook lokaal) is in dit geval wel een net(tere) oplossing.

• xzenor

xzenor

volgens mij is die meuk gewoon allemaal te disablen via het register en/of met policies. Dan hoef je het niet allemaal te verwijderen maar dan is het allemaal gewoon grijs en kunnen ze er niets mee.
is een heel wat nettere oplossing dan het echt uit het systeem slopen. het is een deel 'van' het systeem dus als je het weghaalt weet je niet wat je allemaal aanricht wat daarna ineens fouten kan gaan geven.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is ontzettend onverantwoord om PCs van klanten (die niet bedrijfsmatig bezig zijn) te saboteren dat ze geen updates meer krijgen - dat is niet jouw beslissing en niet aan jou om te doen.

Updates zorgen maar heel, heel zelden voor problemen en zelfs dan is er meestal snel een fix voor beschikbaar. Automatic Updates saboteren is dom.

Verwijderd

Eensch met Ele. Wat als er weer zoiets als Blaster komt (wat we natuurlijk allemaal niet hopen)? Dan zijn jouw klanten lekker bezig om dat te verspreiden want ze kunnen de patch niet downloaden. En dan ben jij er verantwoordelijk voor. In plaats van het zo aan te pakken kun je beter gaan troubleshooten wat er fout gaat bij sommige updates, dat lijkt me een stuk slimmer.

Verwijderd

d'r zijn ook een paar services(windows audio en windows installer gek genoeg ook) die in de problemen kunnen komen als de auto-update service verwijderd wordt. die staan dan opeens uit. je klanten die services zelf weer handmatig laten aanzetten kan niet de bedoeling zijn.
Pagina: 1