[WRT54G] Verbinding valt onregelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Goedemorgen ,

Ik heb sinds een tijdje (1-2 maand) last van een wegvallende verbinding met mijn laptop (wireless). Dit is zeer onregelmatig (soms 3 x in 10 minuten , soms een hele dag niet). Het renewen van de dhcp lease is dan ook uitgesloten , als ik verder in mijn dhcp clients table kijk zie ik ook dat de lease nog lang niet expired is.

Hardware:
Dell inspiron 6000 met Intel Wireless adaper (2200BG)
Linksys WRT54G met Thibor15C firmware
WPA2 Personal
Mac filtering

Wat heb ik dan zelf al geprobeerd?

O.a. eerst andere kanalen geprobeerd , dit was geen succes. Ook andere firmware op de router geprobeerd , oa. de originele firmware van linksys. Verder static IP geprobeerd wat ook niet hielp.

Het rare is dat de verbinding direct na uitval weer opgezet word. Dit is echter irritant bij o.a. irc / winamp welke gewoon stopt met spelen etc. Ik kan naast de router zitten of 2 verdiepingen hoger , het probleem blijft. Het enige wat ik veranderd heb in de afgelopen 2 maanden is SP-2 geinstalleerd. Ik heb in de tussentijd ook eens opnieuw windows geinstalleerd (niet vanwege dit probleem overigens) maar het probleem blijft. Ook heb ik zowel microsoft wireless tools gebruikt , als de intel tools zelf. Het probleem blijft in alle gevallen bestaan. Is er iets in SP2 veranderd mbt wireless? Ik heb zelf een vermoeden dat het daar aan ligt , maar ik zou niet weten wat. Firewall/anti-virus uitzetten helpt overigens niets. Een andere optie is , omdat ik een tijd op 100% Transmit Power heb gedraait , dat de router aan het sterven is en daardoor deze kuren vertoond. Ik draai overigens nu weer op de default 50% transmit power.

Overigens ook de search gebruikt , maar weinig concreets tegen gekomen. Wel soortgelijke problemen maar geen echte oplossingen die ook hier van toepassing zijn.

Alvast bedankt

Raku

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

Simmie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:43:
Overigens ook de search gebruikt , maar weinig concreets tegen gekomen. Wel soortgelijke problemen maar geen echte oplossingen die ook hier van toepassing zijn.
Ik vind toch een behoorlijk aantal mensen die met hetzelfde probleem zitten. Waaronder ikzelf overigens, heb het probleem opgelost met nieuwe firmware van Linksys zelf.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
SeatRider schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:47:
[...]

Ik vind toch een behoorlijk aantal mensen die met hetzelfde probleem zitten. Waaronder ikzelf overigens, heb het probleem opgelost met nieuwe firmware van Linksys zelf.
Heb je die topics ook doorgelezen? Ofwel andere problemen die niet hier van toepassing zijn ofwel oplossingen die ik al geprobeerd had maar niet hielpen.

En zoals je al in mijn TS kunt lezen had ik al andere firmware geprobeerd.

Raku

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

SeatRider

Hips don't lie

Dan nog had je misschien in een van de reeds bestaande topics kunnen melden, ipv een eigen topic met dezelfde klachten te openen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
offtopic:
Sorry maar als ik je searchlink erbij pak kan ik geen enkel topic zien welke overeenkomt met mijn situatie , waarbij het kicken van dat topic dus compleet overbodig is t.o.v. het openen van een nieuw topic. Met mijn eigen searchstring kwam ik op een aantal topics welke wel van het probleem weghadden , maar opgelost met zaken die ik hierboven al had aangehaald. Mijn verzoek aan jou is dan ook om een TR aan te maken mocht je toch nog niet overtuigd zijn van mijn redenen voor het aanmaken van een topic zodat dit niet verder offtopic hoeft te gaan. Mocht een moderator het met je eens zijn dan merk ik dat dan vanzelf lijkt me.

Overigens nog extra te melden , ondanks dat het wel indirect vermeld is: Signaalsterkte is als het gebeurd gewoon Sterk/Goed en loopt dus ook niet terug.

Raku

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Simmie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:51:
[...]

Heb je die topics ook doorgelezen? Ofwel andere problemen die niet hier van toepassing zijn ofwel oplossingen die ik al geprobeerd had maar niet hielpen.

En zoals je al in mijn TS kunt lezen had ik al andere firmware geprobeerd.
Veel van die problemen gaan namelijk over de v5, waar afaik nog geen alternative firmware voor beschikbaar is. Ik neem aan dat je een andere versie hebt?

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Roamor schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:44:
[...]

Veel van die problemen gaan namelijk over de v5, waar afaik nog geen alternative firmware voor beschikbaar is. Ik neem aan dat je een andere versie hebt?
Vergeten te melden! Goed punt , ik heb namelijk een v2 :) Iig niet de op VXworks gebaseerde wrt54g , maar nog de "oude stabiele" linux router :)

[ Voor 12% gewijzigd door Raku op 02-06-2006 15:46 ]

Raku

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Als ik jou was zou ik met de helpdesk van Linksys bellen en vragen om nieuwe (beta)firmware en voorlopig alleen originele Linksys firmware blijven gebruiken. Ik heb in het verleden ook soms geexperimenteerd met alternatieve firmware en de kans is groot dat je probleem daarmee te maken heeft. Werkt het allemaal niet dan is je router langzaam aan het defect gaan denk ik ;)

Heb je de nieuwste Intel Wireless Tools op je pc staan? Zo niet dan is dat ook nog te proberen: dit is de link:

http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm

[ Voor 20% gewijzigd door objectief2 op 02-06-2006 15:51 ]

Verwijderd

Het is volgens mij redelijk normaal dat een WLAN zo nu en dan "reconnect". De verbindingstable zou dan echter intact moeten blijven, waardoor je gewoon kunt door irc'en. Ik heb hier zelf alleen last van als ik een wireless bridge maak met mijn laptop (dus wlan en gewoon lan bridgen). Zo nu en dan valt het WLAN weg, en alleen in bridge mode raakt de bridging device dan unconnected, waardoor alle connections resetten.

Kortom, ik zou het probleem eerder zoeken bij je windows installatie / software.

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Ik gebruik al de intel wireless tools , hielp niet :) Ook microsoft tools zelf niet.

@Emiel , thanks voor de info , ik ga het e.e.a. uitzoeken in mijn installatie zelf , misschien helpt het.

Raku

Pagina: 1