[Wanadoo] Spyware probleem

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Beste tweakers,

Een vriend van mij heeft al enige tijd problemen met zijn internet. Hij heeft een Wanadoo-Lite abonnement(tje). Hij heeft al tijden last van spyware en adware. Nou heb ik zijn pc geformateerd, ik dacht weg met al die problemen *format* windows XP er opnieuw op. Alles gaat prima. Installeer de wanadoo-cd gaat prima. Maar zodra ik inbel met wanadoo is het foute boel. Er komt onderin progress te staan en er word spyware geinstalleerd. Na nog 3x formateren en proberen werd ik het wel zo zat. Ik bel wanadoo (nieuw IPadres)? Ik dacht dan zijn ze er vanaf. Nou wil wanadoo die niet geven. Meneer elke computer heeft na een half uur op internet een virus. Dus ik zei;Ja maar meneer ik heb internet explorer nieteens aangezet!! Ze zoeken dit IP adres gewoon op zonder dat ik daar enige inbreng in heb.
Is hier iets tegen te doen, buiten een firewall en virusscanner. Hij heeft geen router zou dat het probleem oplossen (gedeeltelijk natuurlijk spyware enz is toch vaak je eigen schuld)
Iemand anders misschien ook last ervan via wanadoo? :9
Dus eigenlijk, zou een nieuwe provider het probleem (gedeeltelijk) oplossen want zo is er geen houden aan. Of maak ik een beredeneerfout?

[ Voor 13% gewijzigd door josjos op 02-06-2006 11:45 ]