Ik zit al een poosje met het volgende:
VGA kaarten worden gereviewd (of zoiets) op de volgende punten:
- 3DmarkXXX
- Games
- Soms video en-/decoding
Nu zou ik graag willen dat men ook gaat reviewen op het HDTV aspect. Ik heb nu bijvoorbeeld een x800pro (@520,560, AGP) en die draait verder prima games. Maar hij zit in een MCE machine, ik wil daar ook 720p en 1080p films op af kunnen spelen.
Nu heeft Ati Avivo en Nvidia Purevideo. Wat is nu een slimme keuze met de volgende eisen:
- 1080p hardwarematig decoden (lager natuurlijk ook);
- Liefst ook H.264 support;
- Niet al te lang, gezien plaatsing in MCE behuizingen;
- Redelijk/goede game prestaties;
- Liefst natuurlijk zo stil mogelijk.
Dit laatste is het minst problematische, mijn x800pro draait in 2D op 250/250 en houdt dit met een Arctic Cooler passief vol op 38 graden
, prima dus.
M.a.w. welke kaarten zijn nu het meest geschikt voor HDTV films (geven hierbij het beste beeld/hoogste framerate) en zijn daarnaast ook nog geschikt voor een gamepje?
Even mijn verdere specs:
MSI K8N Neo 2
1GB DDR (Dual Channel)
Ahtlon 64 3000+ (@3800+)
x800pro (@520/560)
2 x WD1600 (160gb s-ata)
Audigy 2
Verder nog wat std. meuk zoals Hauppauge tv-tuner, wireless lan, dvdrw, etc.
VGA kaarten worden gereviewd (of zoiets) op de volgende punten:
- 3DmarkXXX
- Games
- Soms video en-/decoding
Nu zou ik graag willen dat men ook gaat reviewen op het HDTV aspect. Ik heb nu bijvoorbeeld een x800pro (@520,560, AGP) en die draait verder prima games. Maar hij zit in een MCE machine, ik wil daar ook 720p en 1080p films op af kunnen spelen.
Nu heeft Ati Avivo en Nvidia Purevideo. Wat is nu een slimme keuze met de volgende eisen:
- 1080p hardwarematig decoden (lager natuurlijk ook);
- Liefst ook H.264 support;
- Niet al te lang, gezien plaatsing in MCE behuizingen;
- Redelijk/goede game prestaties;
- Liefst natuurlijk zo stil mogelijk.
Dit laatste is het minst problematische, mijn x800pro draait in 2D op 250/250 en houdt dit met een Arctic Cooler passief vol op 38 graden
M.a.w. welke kaarten zijn nu het meest geschikt voor HDTV films (geven hierbij het beste beeld/hoogste framerate) en zijn daarnaast ook nog geschikt voor een gamepje?
Even mijn verdere specs:
MSI K8N Neo 2
1GB DDR (Dual Channel)
Ahtlon 64 3000+ (@3800+)
x800pro (@520/560)
2 x WD1600 (160gb s-ata)
Audigy 2
Verder nog wat std. meuk zoals Hauppauge tv-tuner, wireless lan, dvdrw, etc.