[w2k3] mappen verslepen blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:31
ik heb het probleem dat we een hele grote directory hebben met mappen.
Af en toe wordt er door een medewerker prongelijk een map versleept in een andere map.
Dan moeten we alles doorzoeken enz enz.

Is er een oplossing in w2k3 server (ik kan hem niet vinden) dat je het blokkeerd om een map te verslepen of dat ze u dubbele klik of zo moeten doen zodat het niet zomaar prongelijk kan gebeuren?

Ze mogen natuurlijk wel nieuwe mappen aanmaken en zo mogen natuurlijk wel nieuwe data erin kopieren.

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 11:07
Bekend probleem :)

Heb al diverse malen Araxis merge of de backup ter hand moeten nemen omdat iemand een folder naar temp of nog erger naar een andere directory versleept had.

Ik weet niet of je delete rechten kunt weghalen (onder advanced permissions meen ik) en of dat het slepen tegenhoud. Moet ik nog steeds een keer proberen.

Hop,hop,hop!

• eatualive
ja k maar dan kunnen ze niks verwijderen, het lijk me sterk dat dat het verslepen tegenhoud. Lijk mijn.

• basset
eatualive schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:21:
ja k maar dan kunnen ze niks verwijderen, het lijk me sterk dat dat het verslepen tegenhoud. Lijk mijn.
Tja,

Dat is ook een probleem. Dan bellen de gebruikers continu of je een file kunt weghalen...... |:(

Hop,hop,hop!

• eatualive
Ik denk dat ik maar een contact op neem met microsoft en zeg dat ze maar een een anti sleep policy erin moeten bouwen met hun volgende update :P.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16

Asteroid9

General Failure

Je zou op de directory zelf alleen read rechten kunnen geven, maar dan moet je op de onderliggende files expliciet permissies toekennen.
Kun je gedeeltelijk oplossen met rechten geven aan 'Creator Owner' maar het blijft een omslachtige oplossing...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• basset
Asteroid9 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:53:
Je zou op de directory zelf alleen read rechten kunnen geven, maar dan moet je op de onderliggende files expliciet permissies toekennen.
Kun je gedeeltelijk oplossen met rechten geven aan 'Creator Owner' maar het blijft een omslachtige oplossing...
Volgens mij wordt dan alles behalve de hoofddirectory weggesleept. We hebben ooit een rare situatie gehad volgens mij.

Tenzij je het puur over de files hebt, maar dat is niet te onderhouden. Daar wordt je helemaal gek van.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

eatualive schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:13:
Ik denk dat ik maar een contact op neem met microsoft en zeg dat ze maar een een anti sleep policy erin moeten bouwen met hun volgende update :P.
dat is geen eens een gek idee :*)
Pagina: 1