Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brommers

Pagina: 1
Acties:

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Van de week een aanrijding gehad met een brommer. Hij reed te hard de bocht door en ging daardoor te ver mijn weghelft op en daardoor reed hij mij aan. Hij reed door. Ik er achteraan en toen stopte hij toch maar.

Ik gaf aan dat ik er politie bij wilde omdat hij wegreed bij het ongeluk. Was hij het niet mee eens en reed weer weg. Gelukkig heb ik het nummer van zijn verzekeringsplaatje. Maar dat is wel heel weinig.

Maar. Nu heb ik schade en deze schade moet dus worden verhaalt op de dader. Heeft de verzekering genoeg aan dat nummer? Of willen ze meer gegevens?

http://www.hroling.nl

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ben je al langs de politie geweest? Nee? Dan eerst dat doen.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Aangifte doen, plaatnummer vermelden. Bij de verzekeraar kunnen ze dan zo achterhalen wie het geweest is. Laat ook aan de agent je schade zien!

Kijk, dit is nou het volk waardoor brommers voor jonger volk duur zijn in de verzekering, en waardoor vaak elke scooter/brommerrijder per definitie al fout is..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
De politie heb ik gebeld. Ik hoefde niet langs te komen want ze kwamen wel even bij mij langs. Ik heb dus aangifte gedaan.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Zodra ze geweest zijn zullen ze dus (waarschijnlijk) het plaatnummer achterhalen en de jongen meenemen.. Wegrijden na/bij een ongeval is immers strafbaar.Heb je getuigen die kunnen bevestigen dat het die jongen, of in elk geval zijn scooter geweest is? Da's het enige waarover ze moeilijk zouden kunnen gaan doen..

[ Voor 38% gewijzigd door Destruction op 02-06-2006 11:56 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Europees aanrijdingsformulier al opgesteld en naar de verzekeringsagent gestuurd?
Ookal is deze één partij maar opgesteld, het scheelt de verzekeringsagent toch werk en helpt ook om makkelijker te claimen icm een proces verbaal.

[ Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 02-06-2006 12:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Politie kan een verzekeingsplaatje van een bromfiets niet achterhalen, als deze nooit eerder een bekeuring heeft gehad.
Er is geen centrale database van kentekenplaatjes gekoppeld aan de verzekerde. Alleen de verzekeringsmaatschappijen zelf hebben deze gegevens.

De politie zou dus eerst uit moeten vinden wie de verzekeringsmaatschappij is, en daar hebben ze ovetr het algemeen weinig zin in. Vanaf september is dit verholpen als het bromfiets kenteken verplicht is.

* frickY is zelf scooterrijder.. maar dan wel fatsoenlijk ;)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

frickY schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:45:
Politie kan een verzekeingsplaatje van een bromfiets niet achterhalen, als deze nooit eerder een bekeuring heeft gehad.
Er is geen centrale database van kentekenplaatjes gekoppeld aan de verzekerde. Alleen de verzekeringsmaatschappijen zelf hebben deze gegevens.

De politie zou dus eerst uit moeten vinden wie de verzekeringsmaatschappij is, en daar hebben ze ovetr het algemeen weinig zin in. Vanaf september is dit verholpen als het bromfiets kenteken verplicht is.

* frickY is zelf scooterrijder.. maar dan wel fatsoenlijk ;)
En dat, frick Y, heb je dus mis.

Met een aangifte van doorrijden na een ongeluk geeft de verzekeraar dus echt de gegevens wel door.. En dan heeft de scooterrijder dus ook echt wel een probleem..

Kenteken word het makkelijker van ja. Van de naar schatting 500.000 scooters/brommers in NL, moeten er nog 200.000 geschouwd worden, even ter info :) Maar da's off-topic verder.

• bolke

bolke

Klikt nu met een 50D.

Topicstarter
Zo, alle gegevens liggen nu bij de verzekering. Incl de naam van de getuigen. (gelukkig had ik er een).

Nu maar wachten op reactie.

Pagina: 1