A8N5X boot niet altijd helemaal door

Pagina: 1
Acties:

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:19
Een vreemd probleem zonder duidbare oorzaak! Feest voor de echte tweakers dus...

Allereerst, de 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter' heeft mij niet geholpen ;)

De specs:

Mobo: A8N5X
proc: AMD Athlon 64 3200+
geheugen: PC3200 Dual Channel kingston setje (1gb)
Vidkaart: MSI 6600GT
Voeding: standaard chieftec (zat bij mijn oude chieftec tower;) ) 350 watt
hd: 80 gb Maxtor 7200RPM

Nu start mijn pc soms wel op en soms niet.... Hij komt niet verder dan het tweede scherm als je boot... Het scherm waar al je specificaties staan en net voor het windows scherm.. kan jammergenoeg het plaatje even niet uploaden..

Dit gebeurt soms wel en soms niet.. Als ik de FSB wat hoger gooi gaat hij de ene keer weer wel, gaat hij de volgende keer weer niet dan gooi ik hem wat lager. Of dit nu echt toedraagt aan een oplossing weet ik niet. Als de pc in windows zit heb ik nergens problemen mee. Memtest loopt hij goed door en processortestjes heeft hij ook geen problemen mee... Nieuwe windowsinstallatie heeft ook niks geholpen.
Drivers en mobo zijn up to date

iemand een idee?

Verwijderd

Als hij niet boot, geeft hij dan nog leuke piepjes mee? Wat heb je uit de troubleshooter al geprobeerd? En wat zijn je voltlijnen?
Zitten de afstandsbusjes goed?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 08:13 . Reden: leer lezen ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Alles goed vast?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Zo te zien een asus bordje en herkennend probleem voor mij. Jij hebt je PC ook deels overgeclocked? Ik ga daar even van uit.

Nadat ik me PC(zonder floppydrive) overclocked had kreeg ik precies dezelfde problemen. Uit het A8N-E topic kwam ik tegen dat me floppy drive disabled stond (ik had er dus ook geen). Ik gooide deze op enabled en *tadaa* hij bootte altijd gewoon op.

Verwijderd

Wat geeft de bios aan tijdens het opstarten?
Ene keer wel een HD andere keer geen HD?
Iets meer info wat je zelf al hebt gedaan e.d.
Want anders moet ik alle ideeën hier uit lopen kalken.
Kost teveel tijd... (volgens mijn afstudeerbegeleider <-- leuk scrabblewoord ;))