Toon posts:

Is dit verstandig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een KT7a mobo van Abit gekocht. Nu zitten daar 4 headers op voor koelers. Op 2 van deze headers komt mn superorb (heeft namelijk 2 fans) Op die andere 2 wil ik graag 2 Sunons van elk 2,6 W aansluiten. Nou is mijn vraag: is dit verstandig?? en hoeveel watt mag ik maximaal op mn moederbord aan fans aansluiten?

ps. Heb een paar dagen geleden al met Abit gemailt maar die geven (nog) geen antwoord terug |:(

Verwijderd

Kan volgens mij best. Zover ik weet mogen de die aansluitingen (fan headers) iets van 4 watt of zo hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat 4 watt per header:?

Verwijderd

2.6 Watt moet denk ik wel kunnen. Bij zo'n FOP38 die 3.8 Watt trekt wordt aangeraden om hem rechtstreeks op de voeding aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Dit lees ik net ergens in een faq van Abit:
The fan headers on KT7/KT7-RAID can sustain 0.5A current (6 Watts ). Fan headers on the other ABIT's motherboards only sustain 0.3A current(3.6 Watts).
hmm KT7 is in principe hetzelfde als een KT7a dus die zou dan ook max 6 watt mogen hebben.

Maar 2,6 x 2 = 5,2 Watt. Dan houd ik dus nog 0,8 watt over voor mn superorb|:(. Hoeveel is het verbruik van die superorb???

Verwijderd

Per header. Elke header kan dus 6 watt hebben
:)

Verwijderd

Topicstarter
Weet je dat zeker???

voordat ik mn moederbord om zeep help....:'(

Verwijderd

Wij kunnen je natuurlijk helemaal niets garanderen. De enige die je kan garanderen dat het goed gaat is Abit Nederland. E-mail ze maar en wacht op antwoord.

Als je het niet aandurft moet je het gewoon niet doen.

Ik (en vele anderen nog steeds) heb er een delta HP fan op gehad, met nog meer fans. Die delta is iets van 6 watt in z'n eentje, de anderen samen hadden iets van 5 watt bij elkaar.... >:)

Dat is nog altijd goed gegaan, ik heb van nog niemand gehoord dat hij zo z'n moederbord heeft opgeblazen.

Het is echter aan jou om een keuze te maken....

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
Volgens mij is het ook zo dat het ergste wat je kan gebeuren een kapotte fan header is. Dus echt veel kan er niet mis gaan...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:50
Als er staat "0.5A" dan is dit altijd per header, dus is dit ook te gebruiken voor 4 aansluitingen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Pagina: 1