Tekken vs Dead or Alive 4

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~faasen/daotekken.jpg
Ik schrijf de ze post eigenlijk of het waard is om een 360 te halen voor DOA4.
Aan alle reviews te zien steekt DOA4 goed in elkaar, maar DOA speelt toch erg anders als tekken 3.
Dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn, maar hoor graag van jouw waarom dat beter is.

Waarom speelt de 1 lekkerder als de ander?

Tekken voor mij is een spel wat erg makkelijk is om op te pikken, de moves zijn makkelijk om uit te voeren en dmv sidesteps, combo's en goede timing kan je heel pittige battle's krijgen. Met tekken heb ik ook altijd een beetje het gevoel dat het ook echt pijn doet.

DOA heb ik eigenlijk geen ervaring mee, dus barst maar los!

[ Voor 6% gewijzigd door it0 op 02-06-2006 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Zelf vind ik Tekken veel fijner dan DOA, omdat je directe controle hebt over alle lichaamsdelen. DOA draait meer om het snel counteren ipv de vecht moves zelf. Daarnaast vind ik de manier van counteren en de moves van DOA minder fijn.
Tekken 5 :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Wachten op een soul caliber!
Dat heb ik destijds ook met mn gamecube gedaan, het was het wachten echter wel waard!
Soulcalibur gaat nog meer om echt vechten in plaats van combos... je hebt er eigenlijk alleen maar moves die je ook echt zelf aan elkaar moet plakken en je eigen stijl vinden.
Verder heeft elk charcter ook coole wapens en zit dit spel echt VOL extras... (je zou ook ergens goedkoop de oude versie voor de normale Xbox kunnen kopen, kan je die op je 360spelen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 16:50
Je kan Tekken 5 niet goed vergelijken met Tekken 3. Tekken 2 en 3 heb ik zeer veer gespeeld, en heb om die reden eigenlijk ook een ps2 gekocht. Nu heb ik tekken 4 en 5 ook en ik kan je vertellen; deze delen stellen teleur. De muziek is minder, de sfeer is minder.. tis allemaal gewoon minder. Alleen de graphics zijn verbeterd...

Ik heb daarnaast ook een Dreamcast gehad en ik kan je vertellen; Dead Or Alive 2 heb ik veel meer plezier mee gehad dan met Tekken 4 en 5. De snelheid en graphics zijn ongelovelijk smooth van doa. Tekken 5 is gewoon meer van hetzelfde in mijn ogen. Ook dat je vijanden door de muur kan rammen is ongelovelijk cool. Ik zou je Dead or Alive 4 aanraden :P

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08 00:02
DOA4 is echt een hardstikke leuk spel, vooral online met headset op. Ik had veel ervaring met Tekken 1,2,3, tag, 4 voordat ik aan DOA4 begon. Het speelt zeker een behoorlijk stuk anders, maar dat is gewoon een kwestie van wennen. DOA4 is absoluut geen buttonbasher en je moet je zeker verdiepen in de gameplay als je een beetje wilt winnen. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het zeker kikke.

Of het beter speelt dan Tekken is moeilijk te zeggen en ligt aan wat je gewend bent. Toen ik een Xbox kocht nam ik DOA er bij en ik speel het vaker dan welk spel dan ook. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Als je van plan bent een Xbox te kopen, zou ik 'm er zeker bij nemen.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Persoonlijk, heb ik nog niks gezien wat Tekken 3 voorbij streeft qua gameplay, dus stop gewoon nog even je Tekken 3 in je PS2, ook al zijn de beelden minder mooi.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties dusver, wat ik dus echt een super gemiste kans vind is dus de online mogelijkheid bij tekken. Dat is ook 1 van de vele plusplunten van DOA4/360.

O ja ik heb alleen een ps1....

Zijn er nog klachten (zoals lag?) over de online play van DOA4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik heb DOA4 gekocht toen hij net uit was. Ik was er toen niet echt over te spreken omdat het nogal anders speelde dan DOA2. DOA2 vond ik zelf een stuk sneller spelen dan DOA4 en aan 4 heb ik niet echt kunnen wennen. In DOA2 kon je als je de combo's van je character doorhad goed lange combo's aan elkaar linken waardoor je op een hogere moeilijkheidsgraad geweldig snelle en heftige gevechten kon hebben, in deel 4 kan dat ook nog wel maar het is veel lastiger doordat dit spel meer op counters is gericht. Dat is ook het grootste probleem wat ik met DOA4 had in Singleplayer: ik maakte steeds lange combo's waarna ik naar de 2e hit al gecountered werd terwijl mijn tegenstander gigantisch lange combo's kon maken doordat ik niet kon counteren. Ook de eindbaas vond ik erg frustrerend waardoor het spel in de SP nogal oneerlijk aanvoelde en ik er weinig aanvond. Er is ook geen Easy setting ofzo (of na de update wel?) waardoor de leercurve imho irritant stijl was.
Multiplayer was opzich wel aardig, maar toen nog erg veel last van lag, maar als ik het goed heb is dat opgelost na een update.
Tekken heb ik nooit echt leuk gevonden, maar na DOA2 vond ik DOA4 wel een tegenvaller die ik na nog geen 10 uur spelen weer heb verkocht, dus ik zou DOA4 eerst even proberen bij iemand anders te spelen ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door Wekko306 op 02-06-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 17:26
Ik denk dat het heel persoonlijk is wat je zelf wilt.
Bij Tekken heb ik altijd een minder Button-Bash gevoel gehad dan met Dead Or Alive 4.
Moet zeggen dat als je met een groep mensen speelt die nog niet veel ervaring heeft met Beat-em Ups, de Dead or Alive serie makkelijker op te pakken is dan Tekken. Maar ook dat is een persoonlijke ervaring.

Qua beelden vind ik de laatste tekken op de PS2 ook niet slecht, de next gen graphics van DOA4 zijn daarentegen wel waanzinnig mooi.

Mensen noemen hier ook Soul Calibur, als je een beat-em up met wapens zoekt. Dan is dat in mijn ogen absoluut de serie to get.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-10 16:54

Polycom

Poes van goud

Dead or alive is een echte button basher, ik heb veel reviews gelezen dat het totaal geen butto basher is maar ga het spel maar eens uitproberen.. ik speelde het spel uit door alleen maar op de knoppen te rammen }). Als je tegen een maat of online gaat komt er wel een beetje taktiek bij kijken maar dan nog vind ik het veel minder diepgang hebben dan tekken5. Ik ga voor tekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
PuDy schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:19:
Dead or alive is een echte button basher, ik heb veel reviews gelezen dat het totaal geen butto basher is maar ga het spel maar eens uitproberen.. ik speelde het spel uit door alleen maar op de knoppen te rammen }). Als je tegen een maat of online gaat komt er wel een beetje taktiek bij kijken maar dan nog vind ik het veel minder diepgang hebben dan tekken5. Ik ga voor tekken.
DOA4 is totaal geen buttonbasher! Ja, natuurlijk doe een paar trappen and stompen als je als een bezetene op knoppen gaat rammen, maar een ietswat gevorderde speler countert je gemakkelijk uit. Ook de computer zal weinig moeite hebben je tot pulp te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtua Fighter moet je natuurlijk niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-10 16:13
Haha, Doa4 een button basher! Goeie, gast...
In Single player kun je nog best ver komen met een beetje bashen, maar de eindbaas wordt dan toch al wel wat pittiger. Ook dit is goed mogelijk (ik deed het ook in het begin) maar ik wens je veel succes als je het spel 105 x uit wilt spelen met enkel button bashen (er zijn 105 costumes).

Mp is natuurlijk een nog ander verhaal. In mijn ervaring is tekken meer een button basher (ik heb alleen Tekken Tag Tournament gespeeld) dan doa. Ter illustratie, ik win weleens van geoefende anderen in mp bij tekken, bij doa zie ik geregeld een 40-0 streak voorbij komen als ik achter de knoppen zit tegen iemand die voor het eerst speelt. Dit is natuurlijk vooral te danken aan de countermogelijkheden die doa biedt, een moment van onoplettendheid hoeft niet te betekenen dat je in een hoekje kapot gebasht wordt, je kan dit zo omzetten naar een aanvallende move door te counteren. Het duurt even voordat je kunt counteren in doa, maar als je het kunt ben je redelijk unstoppable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee joh tekken is meer tactischer dan DOA maar doa heeft weer van die adrealine shit door muren slaan en net meer overdreven dingen, wil je addicteren (gamen) met vrienden die matige spelers zijn dan doa maar als je echt een duel wilt van behendigheid dan tekken, alle 2 vet maar voor mij toch tekken, alleen al door de sfeer van dat spel, toen van tekken 2 naar 3 dddamn dat was wel vet maar klopt ze mogen het weer iets specialer maken nu maaaaaar daardoor blijft het tekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Waarom is Tekken nu tactischer als DOA? Ik weet waarom ik tekken tactisch vind, maar waarom is dat dan anders bij DOA. Daar heb je tenslotte de counters?

En waar komt de diepgang bij DOA dan naar voren? Aantal moves, complexiteit, iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
Tactisch spelen heb je zelf in de hand. Tsja, Tekken heeft een wat diepere verhaallijn geloof ik, maar kwa gameplay is de een niet dieper dan de andere. Om heel eerlijk te zijn heb ik DOA gekocht om dat ik 'm erg goedkoop kon krijgen en voor de bouncende busten natuurlijk :9~ ik heb geen enkel moment spijt gehad vna mijn snelle beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:51
Als je voor echt gameplay wil gaan evenals gfx--> Virtua Fighter 4 (evolution)
Ik, en velen met mij, vinden deze met kop en schouders boven alles uitsteken.
FV4 speelt echt zo strak en gaat heel diep.
Als ik dan moet kiezen kies ik voor Tekken. DOA speelt me te lomp (of ik heb nog niet genoeg gespeeld),Tekken gaat qua gameplay een stuk dieper en tactischer in mijn ogen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mutatie op 02-06-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen die doa spelen.

Ik heb sinds kort doa, maar ik kan geen characters unlocken in de story mode. Ik unlock alleenmaar costumes en ik snap er helemaal niets van...

Is er een bepaalde instelling die niet goed staat ofzo? story mode is maar 1 ronde

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:34:
Even een vraagje voor de mensen die doa spelen.

Ik heb sinds kort doa, maar ik kan geen characters unlocken in de story mode. Ik unlock alleenmaar costumes en ik snap er helemaal niets van...

Is er een bepaalde instelling die niet goed staat ofzo? story mode is maar 1 ronde

Alvast bedankt!
Unlockable Characters

Unlockable How to Unlock
Ein Beat Story mode with Hitomi
Gen Fu Beat Story mode with Eliot
Helena Beat Story mode with all 16 characters
Leon Beat Story mode with Zack
Nicole (Spartan) Beat Story mode with Helena
Tengu Beat Time attack for all characters, including unlockables
meer kan ik er niet over vinden

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Tekken is imo beter dan de DOA series. Vooral tekken5 is gewoon een perfecte beat 'm up.
Naast de interessante karakters (met die doa chars heb ik niet zo veel), goede en soms grappige
verhaallijnen in de vorm van prachtige filmpjes, is het vechtsysteem intuitive en diep.

Zéker geen buttonbasher. Gooi maar een 6 consecutive throws\holds met King of zo!.
Voordat je dat goed kan ben je wel een tijdje verder.
Ook het counteren (en het tegen-counteren 'chickenen') werkt zeer goed.
Kan persoonlijk niet wachten op Namco's Tekken6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb DOA 3 en volgens mij ook DOA ultimate, die ik een keer gratis van MS heb gekregen al weet ik niet eens meer waarom. deel 3 nog wel eens gespeeld maar ultimate bijna nooit. Dit soort spellen zijn uberhaubt niet mijn ding. Doa heeft veel combo's en online en tegen gevorderde spelers zal je die wel nodig hebben, maar het is echt compleet verkloten van je tijd (imo) om die uit je hoofd te gaan leren en ik deed dus niks anders dan maar wat op de knoppen rammen. Ook ben je in DOA veel te snel dood, wat jammer is.

Tekken, on the other hand, ken ik nog wel van de PSone en ik moet zeggen dat dat vele malen leuker was om tegen anderen te spelen dan DoA. Het vecht misschien wat slomer en is zeker veel lelijker maar ik vond de gameplay veel beter, misschien omdat het button rammen hier meer zin had? Ik weet het niet maar dat was gewoon leuker om te doen.

Er zijn genoeg leuke spellen voor de X360 en er komen nog een paar extreem goede titles dit najaar en volgend jaar, maar als er nou 1 spel het niet waard is om een 360 te kopen (na amped 3 het spel dat het snelst afgeprijst werd, niet voor niets) dan is het denk ik wel DOA 4.

De leukste vechtspellen blijven trouwens altijd nog super smash brothers dus ik zou voor de Wii gaan, daar komt vast ook de nieuwste SC op uit. Anders zul je moeten wachten op de PS3, want op de 360 is niet al te veel qua beat em ups. En een xbox/ps2/gamecube kopen is gewoon geld door de wc spoelen.
Pagina: 1