Ik heb sinds kort een Western Digital Caviar SE16 WD5000KS. Die was er alleen in S-ATA en aangezien ik een Asus A7V333 moederbord met alleen IDE aansluitingen heb, heb ik een Promise SATA300 TX2plus pci kaartje gekocht met 2 s-ata aansluitingen.
Op mijn moederbord zitten allereerst 2 schijven in raid die elk een raidcontroller bezetten.
Op mijn secondary zitten 2 dvdspelers.
Op mijn primary zat tot nu toe 1 western digital hd (primary, met xp erop).
Op de s-ata pci kaart zitten dus 2 aansluitingen en een IDE aansluiting.
Eerst had ik mijn primary hd op het midden van de kabel gezet, en het uiteinde in de pci kaart.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid meer mijn primary te zien om van te booten (floppy staat als 2e om te booten, dus probeert hij steeds van floppy te booten).
Ik heb (voor zover ik weet) alle verschillende configuraties geprobeerd qua opstelling:
s-ata hd in port 1 en in 2 van de pci kaart (geen verschil).
Primary hd in het midden van de kabel en aan het eind van de kabel.
Jumper op de primary op cable select en op master met slave present etc.
Bij elke configuratie wil hij niet meer booten vanaf mijn primary hd. Als ik de ide kabel uit de pci kaart haal en de jumper uit de primary hd haal (zodat hij weer op master staat) dan kan ik weer wel booten vanaf deze hd.
Is er iemand die een oplossing voor dit probleem weet?
Op mijn moederbord zitten allereerst 2 schijven in raid die elk een raidcontroller bezetten.
Op mijn secondary zitten 2 dvdspelers.
Op mijn primary zat tot nu toe 1 western digital hd (primary, met xp erop).
Op de s-ata pci kaart zitten dus 2 aansluitingen en een IDE aansluiting.
Eerst had ik mijn primary hd op het midden van de kabel gezet, en het uiteinde in de pci kaart.
Ik krijg echter met geen mogelijkheid meer mijn primary te zien om van te booten (floppy staat als 2e om te booten, dus probeert hij steeds van floppy te booten).
Ik heb (voor zover ik weet) alle verschillende configuraties geprobeerd qua opstelling:
s-ata hd in port 1 en in 2 van de pci kaart (geen verschil).
Primary hd in het midden van de kabel en aan het eind van de kabel.
Jumper op de primary op cable select en op master met slave present etc.
Bij elke configuratie wil hij niet meer booten vanaf mijn primary hd. Als ik de ide kabel uit de pci kaart haal en de jumper uit de primary hd haal (zodat hij weer op master staat) dan kan ik weer wel booten vanaf deze hd.
Is er iemand die een oplossing voor dit probleem weet?