[iPod mini] foutmelding niet te verhelpen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 09:39
Hoi allemaal,

ik heb van een vriend van mij een iPod Mini 4G overgenomen, omdat hij een nano 4G heeft gekocht.
Nu is er echter een probleem mee:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003-nl

Dit is precies het probleem. Het enige is dat alle bijgenoemde (mogelijke) oplossingen niet werken. Ik heb alles geprobeerd, en hij wordt bijvoorbeeld wel gedetecteerd door de computer maar deze kan hem niet formatteren. Resets en alles hebben ook geen zin..
Heeft iemand voor mij de oplossing, of wordt dit toch een reparatie?

Bedankt!
Nathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Wellicht helpt een harde reset: eerst gewoon resetten door menu+play ingedrukt te houden, en zodra je dan het Applelogo ziet de previous+next knoppen voor +/- 10 seconden inhouden.

Laat ff weten of het werkt :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
leokennis schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 00:39:
Wellicht helpt een harde reset: eerst gewoon resetten door menu+play ingedrukt te houden, en zodra je dan het Applelogo ziet de previous+next knoppen voor +/- 10 seconden inhouden.

Laat ff weten of het werkt :)
Nee helaas.. nog steeds
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/51/610031142535203/www.info.apple.com/images/kbase/61003/61003_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 21:44

En1

Als je hem in diskmode zet kan je dan nog niet herstellen of update of patitioneren?

Maximum effort - Deadpool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
En1 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:54:
Als je hem in diskmode zet kan je dan nog niet herstellen of update of patitioneren?
Hoe bedoel je in diskmode?

ik heb hem iig via de computer gehersteld, daarna zegt hij dat ik hij aan de netvoeding moet maar zodra ik dat doe komt hetzelfde tekentje weer tevoorschijn...
Heb hem al wel geformat via schijfbeheer, daarna herstelt en geupdate maar het werkt niet..

misschien wel makkelijk om erbij te zeggen dat het is gebeurd nadat hij gevallen is :X .. Maar hij wordt dus nog wel herkend door de computer, alleen kan deze er niets mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

http://www.command-tab.com/2006/03/30/hidden-ipod-commands/

En dan ff Disk Mode proberen, dus eerst weer select+menu om te resetten en daarna select+play, om naar diskmode te gaan.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
leokennis schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:43:
http://www.command-tab.com/2006/03/30/hidden-ipod-commands/

En dan ff Disk Mode proberen, dus eerst weer select+menu om te resetten en daarna select+play, om naar diskmode te gaan.
Nee helaas, hij blijft hetzelfde tekentje geven.. Het gekke is dat alleen via de computer hij eigenlijk enig signaal van leven geeft, zodra hij bv. aan de netvoeding gehangen wordt blijft hij het tekentje van de folder met uitroepteken geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je de laatste firmware versie er nog eens overheen zet ? Misschien dat dat wat uitkomst kan bieden. Word gelijk alles weer goed gezet en word er een controle uitgevoerd. Als het probleem dan nog voor blijft doen dan is mogelijk de val toch funest geweest, laten we hopen van niet :)

http://www.apple.com/ipod/download/

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:42:
En als je de laatste firmware versie er nog eens overheen zet ? Misschien dat dat wat uitkomst kan bieden. Word gelijk alles weer goed gezet en word er een controle uitgevoerd. Als het probleem dan nog voor blijft doen dan is mogelijk de val toch funest geweest, laten we hopen van niet :)

http://www.apple.com/ipod/download/

Succes
Het probleem is dat hij aangeeft dat hij de firmware geupdate heeft, en dat hij aan de netvoeding moet om de firmware-upgrade af te maken. Maar hij restart meteen, geeft weer dezelfde foutmelding en doet niets als hij aan de netvoeding ligt.

Ook heb ik zojuist via de website van leokennis de diagnostic mode geprobeerd, alles wat ik probeer geeft hij op dat hij gepassed is.. :(

[ Voor 10% gewijzigd door blaCkduSt op 02-06-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Dat probleem had ik ook. Helaas was bij mij de harde schijf kapot :(. Probeer is die harde schijf test te doen van de iPod.

"Usually, that comes up when your hard drive dies. try going into diagnostics mode (hold select and rewind while the apple is showing) and then do a hd scan. if it says passed, I have no idea what the hell is going on, but if it sas failed, then you have a dead hd and you either need to get it fixed, or you need to buy a new hard drive and put it in yourself. However, if it is still under warenty, and you don't have any mods on it, you can send it back to apple and they'll replace it."

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik haal even het "4G" uit de topictitel, omdat er geen 4G iPod mini bestaat (en al helemaal geen nano 4G) :)
Wellicht bedoel je 4GB maar dat is niet zo relevant.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Canaria schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:37:
Ik haal even het "4G" uit de topictitel, omdat er geen 4G iPod mini bestaat (en al helemaal geen nano 4G) :)
Wellicht bedoel je 4GB maar dat is niet zo relevant.
A sorry, je hebt gelijk..

Ik ben daarnet bij de Apple Store geweest, de medewerker daar vertelde mij dat dit vaker voorkwam; de harde schijf erin is inderdaad kaduuk, en een reparatie gaat me meer kosten dan een nieuwe iPod nano bv. :(

Helaas, jullie allemaal bedankt voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, denk dat die val toch je harde schijf genekt heeft :'(

Uit nieuwsgierigheid, wat moest die reparatie gaan kosten dan ? Wel leuk om dat in gedachten te houden voor overige gebruikers die problemen hebben, bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 20:36:
Jammer, denk dat die val toch je harde schijf genekt heeft :'(

Uit nieuwsgierigheid, wat moest die reparatie gaan kosten dan ? Wel leuk om dat in gedachten te houden voor overige gebruikers die problemen hebben, bvd.
Dit is wat de verkoper me vertelde:

€ 17,50 Opsturen
€ 90,00 P/u Nakijk-kosten door Apple (waarschijnlijk 1x, maar 2x ook mogelijk)
€ ??,?? Kosten eventuele nieuwe HDD + inbouwkosten (reken maar op ~150)

-> Totaal zou t neerkomen op zo'n €250,- ~ €300,-..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Tip, reparatie kost hier 75 euro:
http://www.ipodreparatie.nl/

Gasten kopen ook defecte ipods op.
Heb mijne toen aan ze verkocht (ook HD defect) en een nieuwe gekocht.

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1