Linux op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-01 16:11
Hallo,

Ik bezit al een tijdje een laptop:

HP Omnibook 6100
1Ghz pentium 3 mobile processor
60GB harddisk
768MB RAM
16MB ATI videokaart.

Ik heb altijd al XP daarop gehad en ook op mijn "normale" PC draai ik altijd XP. Ik heb totaal geen ervaring met Linux. Nu zag ik dat de nieuwe versie van Ubuntu uit was. Nu vroeg ik mij af, is het eenvoudig en mogelijk om de nieuwste versie daarvan op me laptop te draaien. Of zijn andere linux distributies zoals Suse en Redhat beter?

Ik wil toch eens de overstap naar linux wagen en kijken of het mij bevalt. Maar welke distributie is nou het beste qua performance en accu voor me laptop. Wie zou me even op weg kunnen helpen in het linux wereldje?

Overigens werk ik veel met office applicaties zoals Word, Powerpoint en Visio. Is openoffice daar een goede alternatief voor? Ook kijk ik regelmatig een DVD op me laptop vanaf virtuele drive (Alcohol). Is daar goede software voor aanwezig? Graag zou ik wat meningen daarover willen horen.

Alvast bedankt!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Gooi eerst de live-cd er eens in.

Wellicht werkt het allemaal meteen, en anders kun je vast wel zoeken op internet naar het model laptop en je ontbrekende hardware.

Ik zie iig geen problemen.

Alcohol is echt een windows oplossing, voor linux maakt het geen fluit uit waar je iso bestand staat, je kunt hem gewoon "mounten", ook als hij op een netwerk of lokale hdd staat. De losse files die op een DVD staat kun je daarna gewoon in de mplayer bekijken, Wel moet je via "easyubuntu" alle codec etc installeren zodat dingen als wmv, mp3 en kopieer beveiligde dvd's werken zoals ze horen.

Openoffice is een prima alternatief voor je eerste office needs, visio is echter niet te vervangen door OO.org, maar ook hier zijn goede vervangers voor, helaas ken ik de naam er niet van.

openkat.nl al gezien?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Hier is het Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6 voor bedoeld.

Dus hierbij het verzoek om je vraag in dat topic opnieuw te stellen :)

Slotje erop

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.