Toon posts:

:( KT133A raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een abit kt133a raid
met athlon 1Ghz, hercules geforce IImx, 2* ibm dtla 30Gig. Meer nog niet aangesloten en ik denk toch el cheapo 256 133 mem (M tec staat er op)In Aopen hq08 kast.
Nu kan ik mijn pc alleen maar aanzetten, de schijfjes beginnen te draaien en de fans ook maar verder gebeurt er niets. Ik kom niet eens in de bios dus blank screen!
nu vermoed ik dat het geheugen het probleem is(ik heb al cas 2 en cas3 geprobeert)maar please find some other issue's.:'(

Verwijderd

reset de bios is... of met de jumper of uhhh insert ingeduwt houden (of delete ik weet niet) als je 'm aanzet... lijkt mij dat de proc niet goed zit of verkeerd is ingesteld als het je geheugen zou zijn zou ie piepen of foutmeldingen geven

Verwijderd

Topicstarter
bios reset al geprobeert er veranderd niets helaas. Mijn cpu verkeert? ik hoop het niet, ik kon hem er maar op een mannier insteken. Kan er dan nog steeds iets fout gaan betreffende de cpu? :(

Verwijderd

Maar....
als je een blank scherm krijgt, hoe kan je dan de cas instellingen van 2 op 3 zetten :?

Haal anders de HD helemaal los (IDE kabel uit het bord), en als je al potlood streepjes op de processor hebt gezet, gum ze weer uit.

Zorg dat je de FAN van de koeler op de aansluiting fan1 hebt zitten (als de bios versie WZ is, gaat de PC weer uit als'ie daar niet op zit aangesloten)

Suc6 :'(

Verwijderd

Topicstarter
cas 2 en 3 is volgens mij met een jumper in te stellen? ik heb niet gekrast of getekend oid. de fan zit op fan1 aansluiting.
ik kan de hdd proberen (vanavond, zit op mijn werk).:(

Verwijderd

misschien doet je video kaatrt het wel niet probeer id een ander en bijv je ram naar slot 1 verplaatsen

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-06 15:30
Volgens mij ligt het aan je geforce 2 MX .... bij een vriend van mij werkte dezelfde combinatie ook niet ..

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Topicstarter
heb videokaart ati rage IIc geprobeerd, nog steeds niets. Mijn ram zit in slot1 ook heb ik een pc100 128mb sdram geprobeerd. Ook nog steeds geen resultaat.:( misschien toch de cpu? hoe kom ik te weten of het mijn cpu is die zo lastig doet:?

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Probeer eens een cpu van een vriendje.
Zover ik weet stel je de CAS op mijn mobo (KT7A) in via de bios. Dus ik weet niet welke jumper je anders hebt staan. Maar de enige die ik gebruik is om de bios te resetten (CMOS). Deze hoort aan de rechterkant op de twee van de drie pinnen te hangen. Je intern geheugen moet in het slot zover mogelijk van je proc vandaan. (heb je als het goed is al gedaan maar soms lijken vanzelfsprekendheden net anders te zijn en dan kom je er nooit achter)
Als je de L1 bruggen verbind start je pc wel op tot de BIOS dus daar kan het niet aan liggen. (geeft dan wel een foutmelding maar zover kom je nu nog niet) Tenzij je in je ijver alles met grafiet hebt vol geklad en dan maken misschien twee bruggetje contact. Wat het effect daarvan is weet ik niet maar lekker lijkt het me niet.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Geeft ie de gebruikelijke pieptonen als er GEEN geheugen inzit? Dan doet je processor het namelijk, hoor je niets, ligt het aan je processor.

Verwijderd

Topicstarter
He bunny thanks dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik heb net de importeur gebeld die denkt dat het mobo een doa(=dead on arrival)is wat denken jullie:?
trouwens ik heb dit bord bij bolderhardware gekocht. Ik had een kt133 raid besteld maar deze hadden ze niet meer op voorraad en toen hebben ze me ZONDER EXTRA KOSTEN de kt133a raid geleverd top service!!! Helaas werkt het nog niet:(

Verwijderd

Topicstarter
gevonden, het was mijn cpu.
Ik heb de nieuwe al binnen

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 11:59 schreef AllWet het volgende:
.... bij bolderhardware gekocht. Ik had een kt133 raid besteld maar deze hadden ze niet meer op voorraad en toen hebben ze me ZONDER EXTRA KOSTEN de kt133a raid geleverd top service!!! Helaas werkt het nog niet:( .....
Het KT7 bord en de KT7a zijn even duur tenminste bij ons in de zaak dus zo veel hebben ze je niet gematst maar het is natuurlijk wel een meenemertje :D

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
ik heb met (ongeveer dezelfde configuratie) ook wat opstart problemen gehad, naar paar keer te proberen startte die ineens wel op, nu draaid hij goed, nog niet vastgelopen(excl. overklokken)
Pagina: 1