Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TomTom Mobile 5: Frankrijk-map sterk verouderd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal dagen terug van een ritje naar Zuid-Frankrijk (Vendoire nabij Bordeaux) wilde ik eens even de meningen peilen over de kwaliteit van de Frankrijk-map van TomTom 5. Ik ben namelijk van mening dat deze sterk verouderd is, aangezien hij meerdere wegen (zelfs snelwegen en provinciale wegen) die er al jaren liggen niet herkend. Meerdere malen werd ik van de snelweg gestuurd en even later wist TomTom het ook niet meer met als gevolg dat je letterlijk urenlang door het binnenland moet rijden om ergens terecht te komen. Hebben meerdere mensen deze ervaring?

Over de kwaliteit van de Benelux-map ben ik wel tevreden, op de enkele rotondes na.

Ik mag aannemen dat TomTom voorop loopt bij het up-to-date houden van het kaartmateriaal, toch?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Welke kaart heb je dan van Frankrijk? De normale, of de plus? 2005 of 2006?

Heb zelf verder geen ervaring met de Frankrijk kaart, maar er zijn dus wat verschillende versies (geen idee of ze veel verschillen onderling trouwens).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de normale geinstalleerd, aangezien de Plus niet meer op mijn 512 MB kaart paste (naast de Benelux Plus). Bij mijn weten heb ik de 2005, maar waar kan ik dat controleren? En hoe kan ik aan de 2006 komen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
In de folder van je France-map staat een .pna-bestandje, openen met notepad en daar staat dan 5xx of 6xx.

Verwijderd

Topicstarter
ID=France.PNA
1230329049
562

Maar bij mijn weten is dit de nieuwste versie van TomTom Mobile? Of kun je los van TomTom Mobile kaarten aanschaffen of downloaden?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
Yep, gewoon op de site van TomTom (of op de andere usual places :P )

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik dus: http://www.tomtom.nl/prod...uct.php?ID=109&Language=1.

Dat is naar mijn weten en volgens de website de nieuwste. Hoe kan het zijn dat er dan elders nieuwere kaarten te vinden zijn?

Verwijderd

Binnenkort komen ze met de kaart update van 2006, nu zijn er dus geen nieuwere kaarten.

TomTom maakt die kaarten natuurlijk niet zelf, dat doet TeleAtlas. Op het moment dat jij ze op je apparaat hebt zijn ze alweer maanden oud omdat ze nadat ze gemaakt zijn gecomprimeerd en bewerkt moeten worden. Zo heb je nooit een helemaal actuele kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Maken andere navigatiesoftwareproducenten ook gebruik van het kaartmateriaal van TeleAtlas (bijv. Navigon, Route66, e.d.)?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gek dat er niks nieuwers op de site staat. Ik heb hier van zowel de normale versie als de plus versie de 2006 versie.
Wie die dan ooit gemaakt heeft weet ik niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 01-06-2006 23:27 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Dan heb je die misschien net gekocht? De nieuwe TomTom GO's (x10) hebben die nieuwe kaarten ook al, ze zijn er dus wel maar nog niet als upgrade. Misschien wel als download maar dan betaal je er gewoon weer het volledige bedrag voor.

NAVTEQ is een andere kaartaanbieder, TomTom gebruikt die voor de RIDER. De andere fabrikanten van navigatie spullen maken vrijwel altijd gebruik van NAVTEQ of TeleAtlas.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 23:46 ]

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 18:41
Hmmmm, grappig.
Ik had vorig jaar september in de buurt van Beziers met tomtom5 precies het omgekeerde. TT wilde me over een weg sturen waarvan de aanleg net begonnen was en die pas in 2007 af zou zijn.

Vincere Per Belli

Pagina: 1