[XP] Windows Booten verloopt soms niet/erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-02 23:54

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit met een klein probleem. Ongeveer een week geleden heb ik opnieuw Windows XP op mijn pc geplaats. Dit ging geheel zonder problemen, en heb tevens een volledige formatatie van mijn harde schijf gedaan.
Echter kreeg ik na ongeveer 2 dagen problemen. Wanneer mijn pc een tijdje uit heeft gestaan boot Windows erg langzaam, of soms helemaal niet. Hij blijft dan hangen bij het scherm waarbij het balkje steeds voorbij schuift.
Ook geeft de pc soms een melding over het geheugen, iets van 'no memory installed', terwijl dit wél het geval is uiteraard :+

Wanneer ik de pc dan reset, doet hij het wel, en geeft geen van de hierboven beschreven meldingen of opstartproblemen. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Want echt gezond is dit niet lijkt me.

Zou het bijvoorbeeld helpen door de reepjes geheugen (die nu in dual channel staan) met elkaar te verwisselen?

De specificaties van mijn pc zijn:

Processor: AMD Athlon 64 3400+
Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
Geheugen: A-data 2x 512mb ddr pc3200 400 mHz
Harddisk: Hitachi 7k80
Videokaart: 2x XFX GeForce 6600gt in SLI
Kast/voeding: Antec Lifestyle Sonata 2, incl 450W voeding

Hopelijk weet iemand een oplossing voor dit probleem!

Thanks anyway for ur help:)

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Probeer eerst een memtest86 te draaien. Goed te vinden op google, hiermee kan je je geheugen testen op fouten.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
Oke. Dat kan ik idd wel doen jah, alleen vraag ik mn sowieso al af ofdat dit geheugen wel van goed kwaliteit is (A-data? never heard off :?) En voor hoelang zou ik dat moeten laten gebeuren?

Thanks voor je reactie iig!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:39
Dit ligt aan de NVIDIA IDE Drivers, deze deinstalleren en je problemen zijn foetsie

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Topicstarter
En dat zijn welke? De 'gewone' Nvidia drivers, of de Nvidia Forceware Network Access Manger?

Nogmaals thanks lad's!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1