Toon posts:

Waas bij frameforwarding en CSS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt de meest vage fout 'ontdekt' (waarschijnlijk niet de eerste dus vandaar de '' )

Ik post het toch maar, want ik kan hier echt nergens een oplossing voor vinden en niemand kan mij tot nu toe verder helpen. Het gaat om het volgende:

Ik heb een klein websitje voor iemand gemaakt en zijn domein is geregistreerd bij een bedrijf waar een frame forward wordt ingesteld. Deze wordt geforward naar mijn server. Maar zodra dit gebeurt komt er een vage waas in de browser waarbij de achtergrond random wordt vermenigvuldigd op de y as. De websites zijn eigenlijk heel erg simpel en CSS-based.
Opbouw:
div id=container -- deze div omsluit de hele website
div id=head
div id=content
div id=footer
div id=menu (deze wordt meestal met absoluut pos. vastgezet binnen een container div)

Ik vind het moeilijk om nog verder uit te leggen wat er mis gaat dus ik vraag dan ook om een kijkje te nemen... Tot nu toe geeft het problemen met IE en Moz.

http://www.pieterghering.nl

leuke eigenschap overigens: wanneer je het scherm min. en weer max. maakt is het weg??
Kan iemand me op weg helpen?
Tot nu toe is de enige oplossing: de domeinnaam verhuizen en direct aan mn eigen server te koppelen. Zo is er geen sprake van forwarding en is het probleem opgelost. (kost me alleen wel elke keer verhuiskosten terwijl we die domeinnaam al hebben)

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik kan dit niet reproduceren, heb je screenshots? Dit wekt bij mij namelijk sterk het vermoeden dat het aan jouw computer ligt en niet aan de forward :)

Overigens kan je nog wel even kijken naar de achtergrond kleur in FF en IE; de ene heeft een witte header en de andere grijze. Heeft niets met je probleem te maken, maar misschien handig om even naar te kijken.

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Rowanov schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 23:37:
Ik kan dit niet reproduceren, heb je screenshots? Dit wekt bij mij namelijk sterk het vermoeden dat het aan jouw computer ligt en niet aan de forward :)
Same here, werkt prima in IE (6) en FF 8)7
Ongerelateerde dingetjes die mij opvallen:
- de lichtblauwe tekst is een beetje moeilijk leesbaar op sommige stukken van de struikjesachtergrond.
- In FF zie ik een rode border om de plaatjes header, in IE (6) niet.

Edit:
Ik praat poep, ik zie wat je bedoelt!! :? Vaag. Wat nog raarder is, is dat het effect verdwijnt als het IE window de focus verliest en weer terug krijgt. Als het startmenu over de pagina heenvalt, en je maakt het IE venster weer actief, is het gedeelte dat onder het startmenu zat weer normaal, maar de rest niet.
Ik zou niet weten wat dit veroorzaakt, maar in ieder geval kan ik het reproduceren.

Screenshotje (klik voor grote versie): Afbeeldingslocatie: http://www.arielex.nl/vaagheid/vaagheid_klein.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door arieleks op 02-06-2006 00:05 . Reden: screenshot toegevoegd ]

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

• m.w
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09-2024

m.w

Het kan mogelijk liggen aan het gebruik van quirksmode in je frameset en standards-mode in de pagina zelf. Dus óf allebij quirksmode óf allebij standards-mode gebruiken.

Heb het niet getest voor je, maar ik heb een soort gelijk probleem een tijd terug gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door m.w op 02-06-2006 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken of het te maken heeft met quirksmode (hoewel ik hier nog niet van gehoord heb?). Het vreemde is dat ik dit probleem altijd krijg wanneer ik een site met css verrijk terwijl deze met een frameforward wordt aangeroepen. Wat voor bug kan dit zijn als het bij zowel IE als Mozilla te zien is?
Verder gebruik ik ook niet zeer geavanceerde CSS.
Het enige wat ik gebruik zijn width, height, color, background-image, background-repeat, background-color, border en natuurlijk font e.d.

Vreemder vind ik dat ik ook nergens iets over dit probleem kan terugvinden. Alsof ik de eerste ben die zoiets tegenkomt...

Gr,

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:47:
Ik zal kijken of het te maken heeft met quirksmode (hoewel ik hier nog niet van gehoord heb?). Het vreemde is dat ik dit probleem altijd krijg wanneer ik een site met css verrijk terwijl deze met een frameforward wordt aangeroepen. Wat voor bug kan dit zijn als het bij zowel IE als Mozilla te zien is?
Ga naar Google en tik in "define: quirksmode", zoek en vind! Btw, goeie site van een nederlander: http://www.quirksmode.org/

Als het in IE en FF zo werkt zal het wel geen bug zijn.

Verder heb ik zo mijn bedenkingen van een site bouwen met css als je het toch in een frame-forward gebruikt... Waarom niet gewoon een echt hosting accountje met een domein? Dat kan tegenwoordig echt voor een prikkie dus aan het geld zal het niet moeten liggen...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:23

André

Analytics dude

Ik heb het ook ooit eens gehad, bij mij had het te maken met de achtergrond. Als ik daar wat mee ging spelen was het weg. Kutbug.

Verwijderd

Topicstarter
Verder heb ik zo mijn bedenkingen van een site bouwen met css als je het toch in een frame-forward gebruikt... Waarom niet gewoon een echt hosting accountje met een domein? Dat kan tegenwoordig echt voor een prikkie dus aan het geld zal het niet moeten liggen...
Normaal gesproken neem heb ik hier ook hostingaccountjes voor. Maar er is een partij domeinnamen gereserveerd bij een derde partij en deze wil alleen maar aan frameforwarding doen...
Het is dus afwachten tot het registratiejaar voorbij is en dan domeinnaam koppelen aan de juiste hosting account.
Pagina: 1