Ik wil een dedicated server huren en ik heb de keuze tussen een AMD Sempron 2600 en een Pentium 4 2.8 Ghz. Beide servers hebben 2 GB RAM. Welke CPU is sneller/beter? De server wordt vooral gebruikt voor websites: vooral PHP+MySQL. We krijgen met veel traffic, ongeveer 200.000 page loads per dag. Af en toe wordt de server ook gebruikt om middel-CPU-intensieve programma's te draaien.
Volgens mij is een AMD Opteron beter in MySQL queries dan een Intel Xeon met 'Netburst' technologie. Wegens gebrek aan specificaties heb ik geen idee met wat voor een AMD Sempron 2600+ we hier te maken hebben.
Het Socket A model zal slechter presteren dan het S754 model en de laatst genoemde wordt nog koeler ook!
Qua prestaties, bekijk eens wat benchmarks. Als de Intel Pentium 4 2.8GHz (Northwood?) alles wint dan lijkt mij de keuze qua prestaties niet zo moeilijk.
Het Socket A model zal slechter presteren dan het S754 model en de laatst genoemde wordt nog koeler ook!
Qua prestaties, bekijk eens wat benchmarks. Als de Intel Pentium 4 2.8GHz (Northwood?) alles wint dan lijkt mij de keuze qua prestaties niet zo moeilijk.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
zal dan wel om een s754 sempron gaan, maar zwaar krijgen zal die het wel, denk ik zo.
Wat betaal je dr voor eigenlijk?
Wat betaal je dr voor eigenlijk?
Ik ben ook voor de opteron. De pentium4 gebruikt zowieso meer stroom.
Helaas weinig info over de cpu`s zelf (socket, cache).
Ik zou zelf voor de Pentium4 gaan.
Ik zou zelf voor de Pentium4 gaan.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Beide servers kosten $89. Dus het gaat alleen om de prestatie, niet om de energierekening. Die betaalt het hosting bedrijf wel.Wat betaal je dr voor eigenlijk?
[ Voor 22% gewijzigd door FooBarWidget op 02-06-2006 00:39 ]
Pagina: 1