Ik herstel regelmatig pc's van buren, vrienden, familie, deze zitten meestal vol spy- of adware, de beste oplossing is dan altijd het OS terug installeren. OK, ff backup nemen, fresh install, alle programma's die ze meegeven/erop willen, backup terugzetten, maar dan, welk anti-spyware programma is het beste... Als virusscanner zet ik er meestal AVG Free op, ofwel diegene die ze zelf aangekocht hebben. Maar, de vraag, wat vinden jullie het beste programma voor spyware tegen te gaan? Ik pas al een hele boel trucs toe om het te voorkomen (bv door ze firefox te laten gebruiken, door hun temporary files-map te limiteren, etc), maar ja... Hitmanpro is idd het efficientste, maar naar mijn mening is dit programma enkel nuttig om een besmette pc te 'genezen', niet om zomaar even te scannen of om gewoon op de achtergrond te laten lopen tijdens het surfen (pc wordt enkel gebruikt voor internetten, msn & het betere office-werk). Het antispyware-programma van Microsoft biedt real-time protection, ik heb het zelf thuis op een aantal pc's geinstalleerd, maar of het echt efficiënt is... Ik zelf het nooit last van virussen/spy/adware, maar welk is volgens jullie het beste programma dat real-time protection biedt tegen spy en of adware?
Ik gebruik het spyware shield van BitDefender PRO, verder geen klachten over maar dit is het enige spyware shield dat ik heb geprobeerd dus ik kan deze niet echt vergelijken met anderen.
ik heb trouwens (heel heel bijna) nooit spyware op me pc.
ik heb trouwens (heel heel bijna) nooit spyware op me pc.
Ik ben al tijden zeer tevreden met Windows Defender. Het voordeel is ook gelijk dat het alleen op pc's met een legale versie van windows werkt. Geeft je vrienden/kennissen een reden om windows toch eens te kopen mochten ze dat nog niet hebben gedaan
Ik kan zeker het programma Spyware Blaster raanraden. Dit programma werkt preventief en kan heel veel ellende besparen. Compatible met IE en FireFox.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Wat is hier precies het voordeel van? Snap ik niet mbt spyware? Ben je soms een verkoper van Windowspakketten?Kawaii schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:00:
... Het voordeel is ook gelijk dat het alleen op pc's met een legale versie van windows werkt. Geeft je vrienden/kennissen een reden om windows toch eens te kopen mochten ze dat nog niet hebben gedaan
Wat mij betreft, bitdefender pro! Duidelijk, en redelijk simpel.
Verwijderd
@kawai
of een reden om geen windows defender te gebruiker...
ik gebruik zelf server 2003 met daarin een user zonder profile en zonder rechten en zonder disk rechten waarop ik via terminal server inlog, dus elke keer als ik uitlog word alle spyware verwijderd! nog geen 1 popup of whatever gezien, meest effectieve oplossing ooit voor mij.
of een reden om geen windows defender te gebruiker...
ik gebruik zelf server 2003 met daarin een user zonder profile en zonder rechten en zonder disk rechten waarop ik via terminal server inlog, dus elke keer als ik uitlog word alle spyware verwijderd! nog geen 1 popup of whatever gezien, meest effectieve oplossing ooit voor mij.
Spyware Doctor is één van het beste zoniet hét beste anti-spyware programma, verwijderd vrijwel alles en heeft een real-time onguard functie. Maar de real-time bescherming is absoluut niet 100% waterdicht en er zal altijd spyware binnen weten te komen.
Verder heb je voor de zeer hardnekkige troep, de zogenaamde Smitfraud spyware een apart programmaatje SmitfraudFix nodig. Zodra je bij iemand rechtsonderin de taakbalk een (knipperend) icoontje ziet die verwijst naar een of andere zogenaamde anti-spywaresite (spyaxe, spyfalcon etc.), dan is dat systeem besmet met een van de vele varianten van Smitfraud.
Sommige mensen zullen inderdaad Hitman Pro aanbevelen, een programma dat bestaat uit meerdere anti-spyware/virus programma's maar dat vind ik zwaar overbodig en veel te groot, plus dat Spyware Doctor ook in Hitman Pro zit.
Verder heb je voor de zeer hardnekkige troep, de zogenaamde Smitfraud spyware een apart programmaatje SmitfraudFix nodig. Zodra je bij iemand rechtsonderin de taakbalk een (knipperend) icoontje ziet die verwijst naar een of andere zogenaamde anti-spywaresite (spyaxe, spyfalcon etc.), dan is dat systeem besmet met een van de vele varianten van Smitfraud.
Sommige mensen zullen inderdaad Hitman Pro aanbevelen, een programma dat bestaat uit meerdere anti-spyware/virus programma's maar dat vind ik zwaar overbodig en veel te groot, plus dat Spyware Doctor ook in Hitman Pro zit.
Ik gebruik meestal Hitman Pro, ikzelf heb de laatste tijd weinig last van spyware.
Je zou evt. andere kunnen aanraden om Mozilla Firefox te installeren (niet dat ik een Firefox-aanhanger ben, want ik ben zelf IE-gebruiker, maar hierdoor is de kans kleiner dat men per ongeluk op Accept klikt bij een gevaarlijke site).
Je zou evt. andere kunnen aanraden om Mozilla Firefox te installeren (niet dat ik een Firefox-aanhanger ben, want ik ben zelf IE-gebruiker, maar hierdoor is de kans kleiner dat men per ongeluk op Accept klikt bij een gevaarlijke site).
Ik gebruik zelf Windows Anti-Spyware en SpyDoctor.
Dit zijn de enige 2 die mij hebben gered van een zooitje spyware..
Dit zijn de enige 2 die mij hebben gered van een zooitje spyware..
Ik heb o.a. SpySweeper, WindowsDefender, Ad-Aware SE, CounterSpy en Spyware Doctor geprobeerd. Spyware Doctor vond daarvan het meeste.
Pagina: 1