XP installatie op SATA schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Ik heb nu twee verschillende XP installatieschijven geprobeerd: zelfde resultaat.
De eerste (geslipstreamde xp dvd) formateert mijn sata maxtor schijf netjes, installeert de benodigde bestanden en start opnieuw op. Daarna blijft het opstartlogo van windows met het blauwe bewegende balkje maar in beeld staan. Tot in de oneindigheid.
De tweede (een normale cd) doet precies hetzelfde.

Ik kom dus niet verder dan de eerste keer het opstartlogo van windows xp :'( Kan iemand mij hier mee helpen (ervaringen anyone?)

Ronaldude.nl!!!, Specs

Verwijderd

Ik had gisteren ongeveer het zelfde probleem:
XP op Hitachi Deskstar Sata, wilde wel formateren maar stopte steeds na eerste run in de installatie.
Uiteindelijke heb ik:
Sata drivers op floppy gezet, floppy drive geinstalleerd.
Tijdens installeren op F6 geramd. Moet je op een gegeven moment op s drukken, doet hij niets?
Uiteindelijk heb ik programmatjes van Hitachi opgehaald waar mee ik de Deskstar kon testen en instellen. Daarna nogmaals installeren, doet hij helemaal niets meer. Ook geen beeld, dus cmos reset. Daarna weer oke.
Vervolgens de juiste boot volgorde in de bios ingesteld en gewoon gaan installeren zonder extra driver van flop en daarne deed hij het opeens wel.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Helaas weet ik dus niet waarom hij het nu wel doet en eerst niet.

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Misschien trap ik een open deur in,...
maar zou het wat zijn om een bios update te doen?

misschien dat je sata schijf niet geheel lekker loopt op deze bios.

(\__/)

• Ronaldude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03-2021

Ronaldude

Zipp it!!!

Topicstarter
Hij installeert wel als een trein de eerste bestanden van windows xp, da's het rare. Maar inderdaad, ik kan morgen wel even een bios update doen!

Ronaldude.nl!!!, Specs

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je de Serial ATA FAQ al gevonden en gelezen dan wel iets ervan geprobeerd?

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry, maar de topicstart is incompleet. De specs ontbreken volledig en we kunnen niet uit de topicstart afleiden wat je allemaal wel niet met behulp van de op het Internet beschikbare naslagwerken hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten mbt het probleem.

Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.