Ik wil mn monitor in slaapstand en niet standby

Pagina: 1
Acties:

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 11:44

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Ik heb een oude pc als mediacenter staan, met een monitor eraan voor muziekdetails e.d. Nu laat ik de monitor na een paar minuten in standby gaan, en kan ik hem wakker maken mbv een afstandsbediening. Met mijn vorige videokaart (gewoon ingebouwd in moederbord) ging de monitor helemaal uit (in slaapstand dus) na een paar minuten. Nu ik een 2ehands kaartje heb ingebouwd met tvout (een geforce 2 PCI) gaat de monitor alleen maar in standby. Nu ben ik benieuwd hoe dat kan, en of er een manier is om hem gewoon in slaapstand te laten gaan. Dit ivm stroom-kosten, en een irritante zoem in standby. Iemand een idee?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:02

Croga

The Unreasonable Man

urrr... en wat is dan het verschil tussen slaapstand en standby? Volgens mij is dat namelijk exact hetzelfde....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Schakel die TV-out eens uit als dat kan. Mogelijk detecteert je PC nog een aangesloten TV, en kan ie daarom niet naar zijn andere status :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 11:44

Kang

Holy Fleurking schnit!

Topicstarter
Croga schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:50:
urrr... en wat is dan het verschil tussen slaapstand en standby? Volgens mij is dat namelijk exact hetzelfde....
neej, dr is echt verschil, in standby wordt het scherm wel zwart, maar hoor je hem nog zoemen. In slaapstand gaat ook het lampje knipperen en duurt het langer voor hij weer aanfloept (bij uitschakelen hoor je ook de statische electriciteit nog wat knisperen enzo)

Ow die TV-out, misschien doet dat de truc... ik zal eens kijken (is eigenlijk niet handig, want TV gebruik ik er ook bij voor films enzo)

[ Voor 1% gewijzigd door Kang op 01-06-2006 21:59 . Reden: 2x standby, de ene moet slaapstand zijn ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:02

Croga

The Unreasonable Man

Kang schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:55:
in standby wordt het scherm wel zwart, maar hoor je hem nog zoemen.
Dat is geen standby stand; dat is de screensaver. Als hij in deze modus springt staat hij niet in powersave modus. Hoogstwaarschijnlijk staat er wel een screensaver geselecteerd in je display properties, maar staan de powersave features niet aan.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Dat is wel standby. Hierbij wordt de vsync uitgeschakelt waardoor je monitor niet meer refresht (en dus stroom bespaard). Maar niet zoveel als in volledige slaapstand natuurlijk.
Pagina: 1