[liteon] firmware upgrade: 8 speed naar 12 speed??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:56

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
onderstaand mailtje kreeg ik binnen:
Convert Liteon LTR-0841 (8x) to 12101B (12x)!

Here is another quite interesting trick! How to convert your Lite-on LTR-0841 (8x) to LTR-1210B (12x). Note that we haven't tested it so we cannot be sure if it works. USE IT AT YOUR OWN RISK!

"...Yesterday I came across a bulletin board in Taiwan, in which a guy said that the two BURN-Proof-enabled CD-RW drives made by the Taiwanese company LITE-ON, LTR-0841 and LTR-12101B, are actually the same drive with differences only in the firmware. His arguments are:

1. The two drives look identical in appearance
2. For what other reason should LITE-ON add the BURN-Proof feature for LTR-0841, a low-cost 8x CD-RW, unless it is a repackaged LTR-12101B?
3. Both drives are still being produced in vast volumes. Using the same design for the two drives can save lots of money.

He also told us how to convert the LTR-0841 to LTR-12101B. In his message he has given us a file LS17.zip, which contains a BIN file LS17.BIN and a flashing utility PFLASH.EXE. The steps are really simple:

1. Reboot your PC into a clean DOS prompt.
2. Run PFLASH LS17.BIN /PM /NP /ALL (PM means primary master. If you LTR-0841 is located at another port, use parameters /PS, /SM and /SS for primary slave, secondary master and secondary slave respectively).
3. Shut down your PC.
4. Power up again and you'd get a LTR-12101B!
5. If anything goes wrong, just flash back the firmware for the LTR-0841 that he provided in the two zip files MS10.zip and MS8E.zip.

The trick works because the flashing utility works for any LITE-ON CD-RW drives without checking the model number. I do not personally own a LTR-0841 so I can't verify his words. Good luck to those who own a LTR-0841 and like to try a little overclocking! Please don't blame me if things go wrong :).."
zou dit waar zijn (ik heb ook zo'n 8 speed...)?
heeft iemand dit al getest?
maar toch: :9:9:9

nope

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

one way to find out :)

How bad is it on a scale from one to Spurs

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:56

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
is er niemand die het al getest heeft? :P:P

wat is trouwens de site van die gozer?

nope

Verwijderd

zou perfect zijn als het werkt! Niet vanwege de snelheid, want dat maakt me niet zoveel uit, maar wel omdat de LTR-12101B met de LS-17 firmware update, clone-cd compatible is geworden! En de LTR-0841 is dat niet.
Ik durf het echter (nog) niet te proberen. Wat staat me te wachten als de update niet werkt. Kan ik dat gewoon herstellen of is m'n brander rijp voor de schroot?
Is er al iemand die het gedurfd heeft?

Verwijderd

:?ik heb nog even op www.cdrinfo.com gekeken.
Daar wordt beweerd dat het werkt, maar als je gewoon weer terugflasht met de firmware voor LTR-0841, je schrijver gruwelijk aan zijn eind komt! Je kunt wel terugflashen, maar dat moet op een speciale manier. Hoe, dat wordt ter plekke beschreven. Waarom zou je echter van een werkende LTR-12101b weer een LTR-0841 willen maken?
Wie durft!?

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Voor de geïnteresseerden die van deze burner gebruik maken: 30 januari is er een firmware update gepost op http://www.liteonit.com.tw/Etech/Etech.htm
die het mogelijk maakt om van clonecd gebruik te maken. Zie de downloadsectie van de site (onder tech support) en kijk naar LS22.exe :9

Verwijderd

8-) Voor alle lite-on liefhebbers.... na wat electronische correspondentie met een duitse lite-on gebruiker heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken. Ik heb mijn lite-on LTR-0841 geflashed met de LS-17 firmware. Ik kan je zeggen, het werkt. Tenminste wat betreft de snelheid. Brand keurig op 12*. Heeft dan echter wel de burnproof functie nodig, omdat het allemaal erg snel gaat. Deze functie blijkt nu ook echt te werken. Helaas werkt de brander nog steeds niet onder Clone CD, tenminste als hij in RAW-mode moet branden. Ook ondersteunt hij geen overburnen meer. Beide functies zijn voor de LTR-12101-b opgenomen in de LS-22 firmware. Waarschijnlijk moet je nog "door-flashen" naar LS-22 om over deze functies te kunnen beschikken. Hier schijnen wél risico's aan verbonden te zijn. Ik correspondeer nog even verder met m'n duitse "pen-pal". Als ik meer weet bericht ik weer. Mocht iemand anders al ervaring hebben met het flashen van LS-22 op een LTR-0841, dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Het eerste wat ik heb gedaan toen de brander in m'n pc zat was die firmware updaten (LS22), en hij doet het nog...
Risico :? daar heb ik niet over nagedacht!
Zijn dan er ook nog nadelen aan die firmware versie?
Pagina: 1