Toon posts:

Canon Pixma IP4200 cd's bedrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag ben ik in het bezit van de Canon Pixma IP4200!
Nu wou ik deze gaan gebruiken voor het bedrukken van cd's (met speciale coating op bovenzijde).
Dit gaat uitermate goed, alleen nu is er iets wat me nog dwars zit.
De printer beprint niet de hele cd, aan de buitenkant print hij de cd helemaal vol, aan de binnenkant blijft er echter een gedeelte wit! :-(

Nu was mijn vraag:

Is dit aan te passen in de software, of door een bepaalde tool of registrymod? (in de bijgeleverde programmatuur heb ik al ingesteld op het maximale afdrukbereik)

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Welk gedeelte blijft er precies wit? Ik heb ook wel eens gezien dat niet de hele cd werd afgedrukt, dit lag dan eigenlijk altijd aan het verkeerd instellen van de software. Mochten de standaard profielen die er zijn voor cd's niet alles bedrukken, dan zou je deze eens aan kunnen passen zodat ze wel het hele oppervlak van de cd bedrukt wordt. De printer moet de hele cd iig kunnen bedrukken.

Verwijderd

Topicstarter
Het binnenste gedeelte.......
Het gedeelte waar bij een normale cd de transparante plastic ring zit!

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij is dat gedeelte ook gewoon bedrukbaar, maar heeft Canon daarvoor in de Software geen standaard template aangemaakt, het beste wat je dan kunt doen is zelf een template aanpassen.

Dit kan door naar de 'Label Edit' modus te gaan. Hier moet je dan klikken op de 'Adjust Circle Size' knop, en hierna kun je de waardes voor de buitenrand en de binnenrand van de cd opgeven. Als je dit nieuwe template dan vervolgens opslaat kun je hem de volgende keren direct weer gebruiken.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:50
Het programma dat je gebruikt is waarschijnlijk van Canon en die begrenst de invoerbare waarden. Om over die begrenzing heen te gaan moet je de randen in het register aanpassen.

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
Dubbel. :X

[ Voor 95% gewijzigd door Z-Dragon op 01-06-2006 22:19 ]

^ Wat hij zegt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
In CD-Labelprint een nieuwe papierformaat kiezen, dan kan je de binnendiameter instellen.
Z-Dragon schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:18:
Het programma dat je gebruikt is waarschijnlijk van Canon en die begrenst de invoerbare waarden. Om over die begrenzing heen te gaan moet je de randen in het register aanpassen.
Niet nodig, zie boven.

[ Voor 64% gewijzigd door Jimster op 01-06-2006 22:20 ]

• Z-Dragon
Zoals ik al zei: de verstelbaarheid is beperkt. Je zult nog altijd een kleine witrand overhouden als je niet het register in duikt.

^ Wat hij zegt.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Kun je trouwens eens proberen of die geprinte cd's nog steeds zo makkelijk vlekken, vooral de zwart, gewoon even met je duim erover heenwrijven. Ik heb een half jaar geleden ofzo ook eens een cd met zo'n printer geprint en ik kan er nog steeds vrij eenvoudig vlekken op maken. Misschien is de inkt in de tussentijd verbeterd.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:44

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb dit ooit eens gelezen voor de iP5000:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\MediaNavigation\CDLabelPrint\1.0\Settings\SizeAdjust\.Standard CD (12cm)]

Change the "Inner" value to the number of mm times 10, use negative for
smaller. Its relative to 43mm. For example, to adjust 23mm smaller (giving
20mm bore) change: "Inner" to -230.

Then in CD-Label, open the "Adjust Circle Size", then select ok (don't
change anything). Change made! This does not work with the Outer diameter.

Misschien heb je er iets aan.

Verwijderd

ik heb een ip4000 en kon eerst ook niet de hele cirkel printen, gewoon een nieuwe template aanmaken en adjust cirkel size zo aanpassen dat het helemaal beprint wordt, gewoon doen en niet aan het register komen....
Pagina: 1