Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Iemand ervaring met Trust SC-5250 geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alt1579
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
Hallo Tweakers!

Ik heb me helemaal suf gezocht op het internet en de vraag ook zonder resultaat op andere fora gepost... uiteindelijk hier toch proberen :)

Heeft iemand hier ervaring met de Trust SC-5250 5.1 Expert Optical geluidskaart?
Het betreft deze kaart uit de pricewatch.

Op de site van Trust is een klein beetje info over de kaart te vinden, en ook één Engelstalige review maar die klinkt zo n00b dat ik daar geen waarde aan durf te geven. Voor de rest is nergens, maar dan ook nergens iets van reviews of ook maar user ratings te vinden...

Alvast bedankt!

Sander.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Trust... die re-labelen veel soms is het wel aardig vaak niet.
waarschijnlijk voegt deze chip nikst toe aan je onboard en hangt hij veel (zo niet nog meer) op je CPU en je loopt het risico dat de geluidskwaliteit nog minder is ook :X

• Aubergine
  • Laatst online: 22-11 17:09
Ik zou eerder vertrouwen in een Creative hebben..

• alt1579
  • Laatst online: 18-08 14:00

alt1579

Deus Ex Machina

Topicstarter
GoldenSample schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:19:
Trust... die re-labelen veel soms is het wel aardig vaak niet.
waarschijnlijk voegt deze chip nikst toe aan je onboard en hangt hij veel (zo niet nog meer) op je CPU en je loopt het risico dat de geluidskwaliteit nog minder is ook :X
Relabelen, bedoel je dat ze spul van anderen verkopen met hun eigen merkje d'r op?
Dat maakt het dan wel spannend inderdaad.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als je 'm nodig hebt voor de optische uitgangen heb je sowieso weinig te maken met de (waarschijnlijk slechte) analoge componenten op deze geluidskaart, en zal 'ie prima voldoen :)

Hier stond een dode link.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik wil dit topic toch even schoppen.

Ik was op zoek naar een geluidskaart voor in m'n HTPC met S/PDIF uitgangen (coax of optisch).

Ik kwam toen deze Trust kaart tegen, maar die blijkt met de standaard drivers alleen 2.0 stereo te doen over de S/PDIF uitgang.

Maar er is iemand zo handig geweest om een andere driver te maken, die gewoon "bitperfect" alles doorstuurt naar je versterker.

Die driver is hier te vinden:
http://code.google.com/p/cmediadrivers/

Het werkt trouwens niet alleen voor deze kaart, maar voor nog veel meer kaartjes met de C-media 8738 / 8768 chipset.

Ik laat nog wel even weten wat mijn ervaring is met deze kaart als ik hem heb.

:)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En hij zit inmiddels ingebouwd :)

Ding werkt echt PERFECT!

Hij zit via een digitale COAX aansluiting aan de receiver (Sony Home Cinema, type weet ik zo niet) en met de gemodde drivers heb ik gewoon volledige 5.1 surround. DVD's (Tiesto In Concert heb ik ff getest) gaat gewoon met Dolby Digital.

Wat ook wel mooi is, is dat je met die gemodde driver gewoon overal 5.1 hebt. Ook met DivX/Xvid en met uitzending gemist in Vista MCE.

* ThinkPad is een tevreden man :D 8)
Pagina: 1