[XP] Crc Error met uitpakken grote bestanden

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 15:25
Beste tweakers,

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gesleuteld, te weten een:

Athlon 64 3200
Asus A8N-Sli SE
Geforce 7900
512 ddr
Super Flower 400
40 Pata
160 Sata

In eerste instantie werkte die perfect totdat ik wat grote demo's ging downen en deze uit wilde pakken. Ik heb er meerdere geprobeerd vanaf verschillende sites. Ik kreeg de alom bekende crc error met winrar. Ik heb vele topics gelezen, het zijn er heeel veel ik weet het maar nergens kan ik mijn oorzaak in vinden. Ik heb het volgende geprobeerd.

1- Windows gedraaid van de Pata en een keer van de Sata schijf (beide zelfde error)
2- Geheugen van andere computer geprobeerd (zelfde error)
3- Verschillende unzip/rar tools geprobeerd.
4- Windows update 1 errop gezet (wilde 2 erop zetten maar kon hem niet uitpakken :-(
5- Nieuwe processor gekocht en geprobeerd, aaaaahhhhhhhhh

Het lijkt er dus op dat het geen schijf probleem is en ook geen geheugen probleem.
Het is zelfs geen processor probleem. Iemand enig idee wat het wel kan zijn.

Alvast bedankt !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik kreeg de alom bekende crc error met winrar.
Zo allom bekend is die nou ook weer niet? Hoe weet je dat je demo's niet gewoon corrupt zijn; dat betekent die melding naar mijn weten nog altijd? Kun je daar geen MD5-sums van verkrijgen ter controle?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 15:25
Spider.007 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:15:
[...]
Zo allom bekend is die nou ook weer niet? Hoe weet je dat je demo's niet gewoon corrupt zijn; dat betekent die melding naar mijn weten nog altijd? Kun je daar geen MD5-sums van verkrijgen ter controle?
Hehe, nouja, ik vond er zoveel info over dus dacht dat het toch wel een redelijk bekende foutmelding is.
De demo's zijn niet corrupt. Ik heb het ook bij de download van service pack 2 en zelfs bij een update voor de nforce 4 drivers. Alles wat volgens mij zo'n beetje groter is dan 30 mb is corrupt.

Ik had ook wat gelezen over md5 maar ben daar niet bekend mee. Ik maakte eruit op dat ik op deze wijze de betrouwbaarheid van een bestand kan controleren ? Ik ga ervan uit dat de bestanden oke zijn. Ik heb nu zoveel bestanden geprobeerd dus...

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 22:00
Ik kan je helpen: Ik had hetzelfde probleem namelijk met een Asus A8N-E.

1. Verwijder de Nvidia Firewall.
2. Installeer een andere firewall
3. Je kunt nu downloaden zonder problemen.

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 22:00
Is het nog gelukt om zonder crc errors je demo's te downloaden?