Toon posts:

[2003 Terminal Server] Unattended installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring heeft met het maken van een unattended installatie van Windows 2003 met Terminal Server.
Ik heb diverse links via google en google groups nagezocht, maar tot zover helaas nog steeds geen duidelijk oplossing/mogelijkheid gevonden.

Wat ik wil is een Windows 2003 installatie met een Terminal Server role. Ik heb al diverse dingen geprobeerd d.m.v. AutoIt script. Dit is redelijk te doen, maar ik lees overal dat als je terminal server op meerdere servers installeerd dat je het d.m.v. een unattended installatie moet. Dit omdat de installaties/software zo identiek mogelijk moeten zijn.

Iemand ervaringen hier mee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik installeer m'n terminal servers unattended via RIS. Wat is je concrete vraag?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat je heel veel kan vinden door even in het grote unattended topic te kijken. Dit gaat over het automatiseren van installaties.

Terminal services zelf kan je meeinstalleren in je sysprep.inf. Door middel van de volgende on/off-opties in de sectie [Components] regelbaar:
LicenseServer
TerminalServer
TSWebClien
IEHardenUser
IEHardenAdmin

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:35:
Ik denk dat je heel veel kan vinden door even in het grote unattended topic te kijken. Dit gaat over het automatiseren van installaties.

Terminal services zelf kan je meeinstalleren in je sysprep.inf. Door middel van de volgende on/off-opties in de sectie [Components] regelbaar:
LicenseServer
TerminalServer
TSWebClien
IEHardenUser
IEHardenAdmin
Aah, die opties was ik op zoek naar. Waar heb je die zo gauw gevonden?
Maar het grote unattended topic is voor Xp of is er ook één voor Windows 2003?
elevator schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:31:
Ik installeer m'n terminal servers unattended via RIS. Wat is je concrete vraag?
Hoe ik een Windows 2003 met Terminal server unattended in de benen kan krijgen. Via RIS of via een unattended cd/dvd of op een andere manier. Als ik maar een Terminal Server geautomatiseerd kan installeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik was er nog een paar vergeten:
AllowConnections : 0 / 1
LicensingMode : PerDevice / PerUser
PermissionsSetting: 0 = full security / 1 = relaxed
:P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:45:
Ik was er nog een paar vergeten:
AllowConnections : 0 / 1
LicensingMode : PerDevice / PerUser
PermissionsSetting: 0 = full security / 1 = relaxed
:P
Waar vind je deze info? link? Ik wil jou wel elke keer vragen, maar denk dat dat niet gewaardeerd word ;)

Ben ook benieuwd naar de optie RIS. Ik zal nog even wat op google gaan zoeken. Mocht je daar ook nog wat info hebben graag.

Ik post mijn bevindingen mocht ik vooruitgang boeken :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

http://technet2.microsoft...577b98c1033.mspx?mfr=true en daar dan in door gaan klikken staat eigenlijk alles wat je nodig hebt :)
Pagina: 1