Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkoop domeinnaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47
Ik ben onlangs door een bedrijf gecontacteerd met de vraag of ik een domeinnaam, welke in mijn bezit is, te verkopen.
Het gaat om de naam pixelmedia.nl

Nu heb ik een vraag:
Wat is een normale/goede prijs voor een (deze) domeinnaam?

Ook weet ik niet of ik het domein wil verkopen, ik doe er momenteel niks mee, en ben
momenteel ook niet echt van plan om er in de toekomst wat mee te doen. Echter vindt ik het wel een goede naam en krijgt het domein gemiddeld 40.000 unieke hits p/m terwijl er niks te zien is (vraag me niet waarom). Daarnaast is een domeinnaam uniek, als ik het verkoop, kan ik het nooit meer terug krijgen.
Ik snap dat dit een persoonlijke beslissing is, maar misschien weten jullie een paar goede redenen waarom ik het wel of niet zou moeten verkopen.

Verwijderd

als je het houd zou ik er sowieso wat reclame op zetten, 40000 is dnek wel genoeg om wat mee te verdienen...

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Als de prijs goed is... lijkt me niet een domein waarvan de prijs met de loop der tijd hoger wordt :).

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:31
Ik ken ook iemand met een handige domeinnaam die door meerdere ondernemers benaderd is geworden voor flinke geldbedragen. En dan heb ik het over 100.000 euro. Domeinnaam geef ik niet i.v.m. privacy

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

<meta name="generator" content="Microsoft Notepad"/>
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is een hoop centen waard!

Alles kan stuk.

• airliner
er werd voorgesteld 50 tot 100 euro, voordat dat bedrag doe ik het zeker niet.
Ook is mij een huur voorgesteld, wat me ook wel interessant lijkt, maar voor welk bedrag p/m of jaar verhuur je een domein?

een ton vindt ik wat overdreven :9
remco_k schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:15:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is een hoop centen waard!
puur de domeinnaam, die super layout niet natuurlijk :P

[ Voor 33% gewijzigd door airliner op 01-06-2006 20:17 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Er gaan grote bedragen om in de internetreclame. Aan zo'n domeinnaam is een boel te verdienen. Je moet hem zeker niet voor niets weggeven. Denk dat hij wel veel waard is als er alleen al 40k unieke bezoekers komen zonder dat je iets doet.

*reclame inkomsten kunnen dan oplopen tot wel 1000,-/maand

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• airliner
Coldcat schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:18:
Er gaan grote bedragen om in de internetreclame. Aan zo'n domeinnaam is een boel te verdienen. Je moet hem zeker niet voor niets weggeven. Denk dat hij wel veel waard is als er alleen al 40k unieke bezoekers komen zonder dat je iets doet.

*reclame inkomsten kunnen dan oplopen tot wel 1000,-/maand
maar reclameinkomsten gaan per banner klik dacht ik, als ik een site tegenkom die puur en alleen gevuld is met banners, dan ben ik meteen weg... ik ga ervanuit dat de meeste bezoekers dat doen.

plus dat ik geen idee heb waarom mensen naar dit domein surfen, dan zou je je reclame daarop kunnen aanpassen
Citaat uit mijn ensim control panel:
Unique Page Hits
Monthly Avg.: 37346
Last Month: 109194
This Month: 102
afgelopen maand zelfs 100k :?

[ Voor 14% gewijzigd door airliner op 01-06-2006 20:28 ]

Verwijderd

Volgens mij hangt het ook een beetje af welk bedrijf hem wilt kopen.
Een groot bedrijf wil er dan ook wat groots mee doen dan een klein bedrijf die het alleen een leuke naam vind.

Zo was volgens mij de nederlandse eigenaar van carview.com benaderd door een advocatenkantoor om deze te kopen. Later bleek dat het voor Microsoft was. Dan kun je een stukje meer vragen. Naam wordt nu niet meer gebruikt zag ik.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

airliner schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:16:
er werd voorgesteld 50 tot 100 euro, voordat dat bedrag doe ik het zeker niet.
Nee dat zou ik ook niet doen. Je moet natuurlijk voor je zelf bepalen hoeveel het domein je waard is maar met die hoeveelheid hits (waarom in godsnaam :P) lijkt me 500 een aardige insteek.

Verwijderd

Wellicht is dit een reden http://www.google.com/search?q=pixelmedia

pixelMedia.com is een prijswinnend ICT / webdesign bedrijf. Alle andere land extenties zijn al bijna weg naar dezelfde soort ICT bedrijven en wellicht vaak vallend onder hetzelfde bedrijf als pixelmedia.com

Je kan een domeinparkingpagina erop zetten of google adsense account nemen of een tradedoubler account, of begin er zelf een bedrijfje op. Je zal het toch niet ooit voor niks geregistreerd hebben? Met zoveel hits maak je een vliegende start. Weet je ook waar de hits vandaan komen? Een goede teller of phpMyVisites is misschien een goed idee. Maar wellicht is verkoop een betere optie, maar dan voor een goede prijs niet teveel en niet te weinig. De grens ligt voor zo'n bedrijf vaak ergens tussen gunnen of afpakken via gerechtelijke procedure in. En dan vang je helemaal niets. Het zou namelijk best een geregistreerde merknaam kunnen zijn.

Ik zou hem gewoon op ebay zetten en kijken wat er gebeurd. Wel eerst vragen aan je domeinregistreerder of dat toegestaan is. Ik ken een verhaal van mike rowe........

Bij Ebay kan je een minimum verkoopprijs instellen zo kan je peilen wat de waarde is. Vergeet niet om alle andere domeinhouders op de hoogte te stellen van jou domein, hoewel dat wel juridisch lastig is want als je actief gaat aanbieden kan je worden gezien als een domeinkaper en dat staat niet zo goed bij een eventuele procedure. Als je er nu wel een blog opzet met daarbij info over allerlei webdesign bedrijven ict nieuws en medianieuws heb je via googleadsense volgens mij zo de juiste doelgroep voor je advertenties en meteen een goed verhaal van een blogger / schrijver waarvan de advertentie inkomsten wegvallen als je je domein kwijt bent.
PixelMEDIA's customers include industry leaders such as Tyco International, ECCO Shoes, CVS/pharmacy, LogicaCMG, MatrixOne, Nokia, Harvey Industries, and Cbeyond Communications. To learn more visit http://www.pixelmedia.com.
Het kan natuurlijk ook een ander bedrijf zijn. Maar wil je het direct kwijt ik bied dan wel meer dan die `100 euro.

ps zoeken op "pixelmedia.nl" geeft een valutacalculator.

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 22:16 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Denk dat dat veel te weinig is als je het gaat vergelijken met de inkomsten die het bedrijf kan gaan verdienen als ze er een site naar laten verwijzen. Dekn dat je dan beter zelf een site kunt gaan maken waar mensen blijven plakken.

Je hebt veel banners per click maar ook veel banners per view, daar is heel veel mee te verdienen. Ik dacht me te herrineren dat als je een "per click" banner hebt en er zo'n 1500per maand op klikken dat je dan ongeveer 500 euro ontvangt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Rukapul
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 20:55:
De grens ligt voor zo'n bedrijf vaak ergens tussen gunnen of afpakken via gerechtelijke procedure in. Het zou namelijk best een geregistreerde merknaam kunnen zijn.
Zowel KVK als het Benelux merkenbureau geven 0 hits op 'pixelmedia'.

Ik zie overigens ook geen reden waarom de waarde van dit domein zou uitstijgen boven enige duizenden euro's.

Verwijderd

Ik zou gewoon belachelijke prijs vragen. Kijken of ze dat accepteren. Zo ja mooi meegenomen toch :D

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:10:
Ik zou gewoon belachelijke prijs vragen. Kijken of ze dat accepteren. Zo ja mooi meegenomen toch :D
Met als risico dat je gezien wordt als een kaper en bij een eventuele gerechtelijke procedure keihard op je plaatwerk gaat :)
De vraag is inderdaad van welk bedrijf de vraag komt, en wat hun grootte is.
Daarnaast moet je op zich natuurlijk ook wel een prijs kunnen verbinden aan die 40k unieke bezoekers per maand, zonder dat daar enige 'werving' aan vast zit: dat lijkt me al meer waard dan 100 euro :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Rukapul schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:45:
[...]

Ik zie overigens ook geen reden waarom de waarde van dit domein zou uitstijgen boven enige duizenden euro's.
PixelMEDIA is helaas voor de TS wel geregistreerd in de USA. Misschien dat zo'n registratie direct internationaal geldig is zonder apart voor ieder land de merkregistratieprocedure te doorlopen? Ik zou er snel nog een parkdomain van maken bij een goed betalende domeinparker en daarna elk redelijk bod pakken maar 50 euro is belachelijk weinig.
PixelMEDIA and the PixelMEDIA cube are trademarks or registered trademarks of PixelMEDIA, Inc. All other trademarks or logos that appear on this site are the property of their respective owners. PixelMEDIA protects and defends vigorously its trade name, trademarks, patents, designs, copyrights, and other intellectual property rights. Unless otherwise specified, no person has permission to copy, redistribute, reproduce, or republish in any form the information on this website. ©2006 PixelMEDIA. All rights reserved.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 22:44 ]

• weebl
  • Laatst online: 13:33

weebl

YARR!

ralpje schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:16:
[...]

Met als risico dat je gezien wordt als een kaper en bij een eventuele gerechtelijke procedure keihard op je plaatwerk gaat :)
De vraag is inderdaad van welk bedrijf de vraag komt, en wat hun grootte is.
Daarnaast moet je op zich natuurlijk ook wel een prijs kunnen verbinden aan die 40k unieke bezoekers per maand, zonder dat daar enige 'werving' aan vast zit: dat lijkt me al meer waard dan 100 euro :)
Welke gerechtelijke procedure...?

Er is geen Nederlands bedrijf dat hier rechtmatig aanspraak op kan maken:
Rukapul schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:45:
[...]

En daarom komt er geen gerechtelijke procedure. Aangezien de bezitter aan kan tonen dat hij het domein in bezit had voordat er een eventuele Nederlandse vestiging geopend werd.

Hierdoor heeft hij het domein dus ook niet gekaapt. Ok, misschien wel voor het bedrijf achter pixelmedia.com, maar dat zit niet in Nederland. Klaar, jammer voor pixelmedia.com...

Vraag er idd gewoon een miljoen voor ofzo. Als ze het accepteren kan je leuk op vakantie en zo niet, dan bouw je er toch een leuke site op over grafisch design ofzo... Naam is pakkend genoeg :)

• airliner
daar maak ik me niet zoveel zorgen om, ik heb het domein al 3 jaar dus van kaping is geen sprake imo

en volgens mij kan PixelMEDIA, Inc. niks beginnen voordat ze hun naam hier in nl als merknaam/trademark registreren, dit is dan echter 3 jaar na mijn registratie...

ook is het bedrijf wat het bod heeft gedaan een startend bedrijf, van wat ik tot dusver begrepen heb.
ik weet er vrij weinig van, de contactpersoon laat nauwelijks informatie los, ze willen het volgens mij wel als handelsnaam gaan gebruiken.

ik ga er ook geen verdere info over geven ivm privacy

[ Voor 38% gewijzigd door airliner op 01-06-2006 22:41 ]

Verwijderd

Je koper doet vaag dus is wellicht zelf of een domainparker (deze onderhandelen vaak ook voor andere die een domein zoeken) of een tussenpersoon van een groot bedrijf anders is hij niet zo vaag. In elk geval pixelmedia bestaat niet bij de kvk dus ik gok het eerste. Laat je dus niet afzetten maar doe het zelf.

Om je op weg te helpen

Google en Yahoo hebben zelfs een aparte service voor domainparking: Adsense for domains en Yahoo parked domains.
http://www.google.com/domainpark/
http://publisher.yahoo.com/

een paar andere zeer grote
http://www.domainsponsor.com/
http://www.darkblue.com/

en voor de verkoop + parking http://www.sedo.nl/ (de grootste in de eu)

echt dit is een miljoenenhandel al die mensen die op verkeerde sites terechtkomen. Dus profiteer er van en laat je niet afzetten met iets waarvoor je geeneens een paar cd's kan kopen Zo'n parking-account staat in enkele ogenblikken en levert als jij zomaar 40000 of 100000 p.m aan unieke bezoekers krijgt veel op en staat dus garant voor veel inkomsten. Dus doe het lekker zelf kies zorgvuldig een optie uit die het meeste oplevert voor je domein en sla er geld uit . Maar wacht niet te lang want elke dag kan geld opleveren. Probeer gewoon diverse opties uit. Wissel het wekelijks af bv tradedoubler.nl of adsense etc en kijk wat het meeste oplevert. En stop daar wat tijd in dan verdien je als je handig bent misschien nog meer dan via een domainparker want die houden een groot deel voor zichzelf..

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 23:57 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 14:41
Ik ken iemand die heeft een site wat KLM wil hebben. Hij vraagt gewoon veel en KLM moet dat maar betalen. Er is nog niks gerechtelijks gebeurd tegen hem voor zover ik weet.

Gewoon veel vragen. Of stel je een doel. BV: Je wil er een caravan of een huisje aan overhouden.

• Alien_Inside
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 17:05

Alien_Inside

-geen-

Ik weet er niet veel vanaf, maar ik zou eerst en zsm onderzoek doen naar de waarde van het domein. Dit kan bij Sedo, je kunt hem zelfs adverteren en kijken wat er op af komt. Met veel visitors heb je meteen een sterk argument voor de advert. Bij Sedo betaal je geloof ik wel voor het onderzoek maar als dat een betrouwbare (professionele?) meting van de marktwaarde oplevert heb jij een zorg minder.

-geen-

Verwijderd

Ik denk dat de waarde als het aantal bezoekers echt klopt en er geen autoreloads plaatsvinden of er ergens een script draait zo 3000 Euro is. Wat de maximale waarde is daar heb ik geen idee van , ze zeggen weleens wat de gek ervoor geeft. Maar bedenk je dat het een .nl domein is en geen .com En daarnaast als de koper wegloopt heb je niets meer (Behalve dan je bezoekers die iets anders zochten maar dat kan ook zo minder worden.)
Als je nog extra links nodig hebt kijk dan eens hier http://domeinhandel.startpagina.nl

Er zijn ook mensen die het minder ethisch vinden om enkel als domeinregistreerder via een domeinnaam veel geld te verdienen waar je toch niets mee doet. Maar aan de andere kant kan je de makkelijke, korte en pakkende domeinnamen vergelijken met a lokaties in een drukke winkelstraat. Dus vergelijkbaar met de onroerend goed markt. Bedenk je ook wat websites moeten doen om maar traffic te krijgen een advertentie zetten om gerichte traffic te krijgen kost vaak ook meer dan 5 cent per klik.

Misschien is het een leuk idee om de discussie algemener te maken.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 12:03 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je wel eens onderzocht waar die >40k bezoekers in vredesnaam vandaan komen? Als dit werkelijk 40k unieke mensen per maand zijn (dat zal wel niet) is 50~100 euro voor dit domeinnaam een lachertje.

Twee aannamens: 2% van de bezoekers klikt op een banner, 1 klik is 20 cent waard.
40k hits. 2% hiervan klikt op een banner, oftewel 800 kliks per maand. 800*20 is 160 euro per maand aan banner opbrengsten. Als dit een jaar lang zo door zou gaan krijg je hiervoor 1920 euro per jaar.
Als deze 40k mensen op zoek zijn naar het bedrijf welke het domein wilt overkopen zijn deze bezoekers het veelvoud hiervan waard.

Ik kan me toch moeilijk voorstellen dat er iedere maand zomaar 40k mensen het URL intikken. Analyseer je logfiles een goed, bekijk ze kritisch. Aan spambots heb je namelijk niks :P

[ Voor 2% gewijzigd door kamerplant op 02-06-2006 12:23 . Reden: maand -> jaar typo ]

🌞🍃

• IceStorm
  • Laatst online: 30-11 21:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Eensch met Datafeest, als er 40.000 man per maand random naar je url komt moet je echt klauwen met geld vragen, zo niet dan moet je er gewoon een 'leuk' bedrag uit proberen te slepen (en geen duizenden euro's, dat soort bedragen gaan imho nergens over).

Verwijderd

Steun er een goed doel mee en verdien geld terwijl je het doet. ( 1$ per download van firefox met google)

http://explorerdestroyer.com ;)

Vooral de dead serious mode: Eerst firefox downloaden voordat ie bezoekers (dus zonder FF) verder kunnen surfen op de site. Als ze echt jouw site willen bezoeken en zien wat erop staat...... Reken dat eens om naar 40k of 100k }:O
( level 3 is niet in overeenstemming met de adsense voorwaarden. )

Of ga voor de hoofdprijs tot50$ per klik nieuws: Asbest goed voor top-drie best betaalde zoektermen Google

[ Voor 229% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 22:07 ]

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als je Adsense erop verdien je al meer dan die 50-100 euro :{

Btw, zit een fout je in de html:
code:
1
2
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1/>
    <meta name="generator" content="Microsoft Notepad"/>

De eerst regel mist een " ;)

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

Ik zit zelf een beetje in dat circuit.
Er zijn genoeg fora te vinden waar je echt goed advies kunt krijgen.

Ik zou beginnen om de boot af te houden, dus je bent niet geinteresseerd maar je bent zelf bezig met iets te maken in pixel art of zo (en dat zou ik even vast gaan leggen op papier of je pc)

Mocht je meer info willen kun je me vinden via pb ofzo

• airliner
ten eerste bedankt voor alle tips ik ga er na mijn vakantie (aankomende week) ff aandachtiger naar kijken, wat de mogelijkheden zijn. _/-\o_

ik zal ook is gaan kijken waar al die bezoekers vandaan komen.

[ Voor 46% gewijzigd door airliner op 04-06-2006 17:27 ]

Verwijderd

Modbreak:Ja, het is wel duidelijk.

Spam wordt hier niet op prijs gesteld.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 20-04-2009 21:08 ]

Verwijderd

Daar hebben we dus TR's voor.

[ Voor 94% gewijzigd door IEF op 20-04-2009 21:13 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

We zullen dit topic maar even laten rusten...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.