Toon posts:

DNS Probleem / Delegation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haya,

Ik heb een klein probleempje misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Ik heb dus thuis een Openbsd 2.8 servertje draaien met bind 8.2.2 , sinds een aantal dagen heb ik dus een active delegation (ipv6 ).
Maar NU , alles draait momenteel zoals het hoort maar ik heb dus een dns server draaien om (even makkelijk gezegd) mijn host gekoppelt te krijgen aan mijn ip. ik heb zelf bij de domain admin een IN AAAA record aanlaten maken en dus die host ( kabelsloom.nl ) staat aan mijn ipv6 gekoppelt. maar het probleem is momenteel dat mijn dns server geen data request uitwisselt met de ns servers van die desbetreffende org. die mij die service verleend. ik ben daar NIET bekend in de database. mijn ZONEFILES zijn wel goedgekeurd door verschillende mensen. maar om 1 of andere reden werkt mijn dns / uitwisseling / niet helemaal zoals het hoort , iemand suggesties?
thnx

Verwijderd

niet dat ik een superexpert ben op het gebied van DNS maar zij zullen toch echt in hun bind conf file neer moeten zetten dat jij een master bent voor je domain.
Dan gaat de server vanzelf je file ophalen
en doordat jij in je eigen master file gezegd hebt dat zij een slave zijn krijgen zij een bericht dat je domain geupdate is en krijgen zij dus ook de nieuwe
dit word bepaalt door de eerste paar regels in je zone file
:)

suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat verschillende mensen al gekeken hebben en het gewoon niet begrijpen , heb jij een goeie DNS - howto / FaQ , waar ik misschien dit probleem kan vinden , het probleem is dus dan mijn dns niet zijn zone verstuurd. dus ik ben onbekend .. ik kan wel online komen op irc met mijn ipv6 delegatie :0:0:0:1 en hoger :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 januari 2001 10:52 schreef TiNRiB het volgende:
heb jij een goeie DNS - howto / FaQ
DNS and BIND, 3rd Edition
Afbeeldingslocatie: http://www.oreilly.com/catalog/covers/dns3.s.gif
http://www.oreilly.com/catalog/dns3/
Het zal je nu alleen niet veel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja iig thnx maar heb ik weinig aan nu .. zal maar iets kleins zijn...
misschien hebben jullie hier wat aan..

Jan 26 10:59:35 tinrib named[16862]: /var/named/named.conf:1: no options statement before first zone; using previous/default
Jan 26 10:59:35 tinrib named[16862]: Zone "8.3.0.0.0.0.2.4.1.1.8.e.f.f.3.ip6.int" (file /var/named/8.3.0.0.0.0.2.4.1.1.8.e.f.f.3.ip6.int): No default TTL set using SOA minimum instead
Jan 26 10:59:36 tinrib named[21663]: Ready to answer queries.