Toon posts:

Vcore met RMclock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb een athlon64 3500+(Venice natuurlijk ;) ) die op een A8N-VM geprikt zit. Ik ben bezig met deze over te clocken maar toen ik bij 2,5 Ghz kwam wilde hij toch echt niet meer verder. Dus ik dacht, ik schroef de Vcore wat omhoog. Helaas kan dit niet in mijn bios :?. Dus ik dacht (alweer :+ ) ik verander hem met RMclock. Helaas wil deze maar tot 1,450 volt gaan. Dus zette ik alt. vid change aan en typte 1,500 volt. Apply geklikt en toen met cpu-z gemeten. Helaas geen verandering, ook niet met vid op 1,550 in RMclock :? . Zelfs als ik met de al ingevulde Vcores werk, verandert de er niks. Waar ligt dit aan? kan het Cool 'n Quiet zijn? Alvast bedankt _/-\o_ :).

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 07:38
Ja Cool'n'Quiet aan werkt sowieso niet met Overclocken, dus zet dat uit en eventueel de AMD drivers verwijderen. Dan nogmaals proberen, waarschijnlijk wil het wel in je BIOS (misschien dat het uitgeschakeld was door C'n'Q)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga eens even probere, alvast heel erg bedankt voor de snelle reply :) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Cool 'n Quiet uitgeschakeld en de Vcore monitoring in de bios op ignored gezet, maar ik kan nog steeds niet veranderen met RMclock :?

Verwijderd

Topicstarter
Nu ook driver uninstall, helpt nog steeds niet :? .

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26
offtopic:
Misschien moet je voor de grap de edit knop eens gebruiken, 3 posts achter elkaar zonder enige boodschap binnen één uur, dat wordt over 't algemeen niet zo gewaardeerd ;)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ligt denk ik aan de cpu die je mobo herkent als een 1.4-.145volt en dan kan je niet de 1.55v instellen ook niet in windows.

Editknop zit rechts boven je bericht. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 01-06-2006 21:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
srry kzal de de edit knop maar eens wat vaker gebruiken :Y) . Maar is er dan geen enkele manier om het voltage op dit bord te veranderen?

EDIT: Ow daar zit die knop dus :+

Nu ik toch bezig ben met de edit knop, op de bijgeleverde cd staat AI booster van Asus zelf. Hiermee zou ik mijn Vcore moeten kunnen veranderen. Maar toen ik dit de eerste keer probeerde, werd mijn multiplier automatisch op 9x gezet en dat vond ik niet zo leuk :/ . Dus heeft het nut dit te gebruiken?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 21:16 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Clockgen al geprobeerd? Onder de 'K8 FID/VID'. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Om RMClock te gebruiken moet je Cool & Quiet wel aanzetten in BIOS, evenals ACPI 2.0 support oid. Verder moet je RMClock nog op de Performance on Demand modus zetten anders blijft hij vrolijk op full power. Ik zal even een post van mij zoeken waar ik het stap voor stap uitleg :)

Gevonden (klik!)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
HEEL erg bedankt ik ga nog eens proberen om met de Vcore te prutsen :Y) . Alleen in clockgen vind ik de functie 'K8 FID/VID' niet vinden :?. Nu dus maar eens RMclock aan de gang probere te krijgen. Alvast bedankt voor de uitgebreide tut :) .

EDIT: Ok, ik kan nu de voltages veranderen met POD, maar ik kan niet hoger gaan dan 1,450 volt. Ik kan dus eigenlijk alleen maar ondervolten. hoe krijg ik RMclock nu zo ver dat hij mij hogere voltages in laat stellen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2006 00:00 . Reden: Update ]

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
mad_max234 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 21:05:
Ligt denk ik aan de cpu die je mobo herkent als een 1.4-.145volt en dan kan je niet de 1.55v instellen ook niet in windows.

Editknop zit rechts boven je bericht. ;)
als dit klopt kan het dus niet... Je moederbord heeft misschien gewoon als limiet 1,45???

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zou het dus alleen hardwarematig mogelijk zijn :?.

Verwijderd

Nee ik kan in RMClock ook maar tot 1.550V gaan, maar in mn BIOS kan ik wel gewoon tot ik dacht 2.0V gaan oid. Het moederbord regelt het voltage, dus als het niet in BIOS ingesteld kan worden geef ik je verder ook weinig kans.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is best k*t, sorry voor het taalgebruik. Nou ja, ik was toch al van plan om een keer een ander mobo te kopen. De DFI Lanparty waarschijnlijk :7 . Nu nog een vraag, RMclock wisselt nu soms 3 keer per seconde van multiplier en dus van frecuentie, is dit niet slecht voor mijn cpu of mobo? Alvast bedankt _/-\o_ .

Verwijderd

1) stel je voltage in op de standaard 1.4V
2) Kijk welk voltage je cpu vervolgens heeft volgens speedfan, dit zou dus ongeveer 1.4 moeten zijn.
3) Stel je voltage hoger in met bijvoorbeeld clockgen op bijvoorbeeld 1.55V
Afbeeldingslocatie: http://img436.imageshack.us/img436/9184/clockgen4ni.png
4) Kijk welk voltage je cpu vervolgens heeft volgens speedfan, dit zou ongeveer 1.45 moeten zijn (als je mobo niet hoger kan) of ongeveer 1.55 (als je je tot nu toe gebaseerd hebt op verkeerde uitlezingen.
Ziezo nu heb je bevestiging hoeveel volt je cpu werkelijk krijgt.
Eventueel bijkomend verifieren met nog een ander programma dan speedfan.
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:08:
Dat is best k*t, sorry voor het taalgebruik. Nou ja, ik was toch al van plan om een keer een ander mobo te kopen. De DFI Lanparty waarschijnlijk :7 . Nu nog een vraag, RMclock wisselt nu soms 3 keer per seconde van multiplier en dus van frecuentie, is dit niet slecht voor mijn cpu of mobo? Alvast bedankt _/-\o_ .
Je kan de tijdsduur instellen dat je cpu boven een bepaald instelbaar percentage load moet zitten vooraleer hij omhoogklokt. Je kan de tijdsduur instellen dat je cpu onder een bepaald instelbaar percentage load moet zitten vooraleer hij omlaagklokt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry dat dit zo'n langdradig draadje wordt ;) . Ik heb nu Clockgen voor nForce 4 gedownload, maar als ik hem nu probeer op te starten krijg ik een hele vage foutmelding :? :
Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/5506/clockgenfout0te.jpg

Wat kan ik hier aan doen? Alvast heel erg bedankt dat jullie je zo'n hoop moeite doen om me te helpen :) _/-\o_ .

EDIT: Sorry hier duidelijke foto:

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 01:24 . Reden: Duidelijkere foto ]

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Normaal is dat toch door een gare geheugen addressering? Brak geheugen of bug in het programma lijkt me...
En het lijkt me verder dat je anders OF een BIOS flash moet doen, maar als je hardwarematig wordt beperkt, is de enige oplossing een Voltmod...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Meeste planken zijn beperkt tot 1,5 Volt zeker Asus planken. DFI durft de lat hoger te leggen. Maar gezien het feit dat je dan veelste veel warmte ontwikkeling krijgt, moet je wel een goede koeler nemen. Ik heb zelf een San Diego (1,8 Ghz Opteron) op 2,7 Ghz lopen met alleen HTT 300 en spanning over CPU geregeld via RMClock.
Pagina: 1