Snelheidsverhoging @Home in test

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55
Het volgende product allert werd door @Home in mijn mailbox gedumpt. Het schijnt dus dat we het mis hadden... Intensief download gaat naar 15.000!!!

Geachte abonnee van @Home,

Wilt u ons helpen?

Bij @Home werken wij voortdurend aan de kwaliteit en snelheid van onze internetproducten. De ontwikkelingen gaan snel. Letterlijk razendsnel, want de snelheid waarmee u kunt down- en uploaden, neemt steeds verder toe. Met deze snelheidsverhoging kunt u sneller grootte bestanden downloaden, e-mail verzenden en genieten van hoge kwaliteit in streaming audio en video.

Daarom nodigen wij u uit om mee te doen aan een snelheidstest voor Internet Intensief 15.000!! Dit is de nieuwe abonnementsvorm van Internet van @Home. Van begin juni tot en met eind juni heeft u de gelegenheid om Internet Intensief 15.000 te testen op snelheid en betrouwbaarheid. Voor u is dit bovendien een uitgelezen kans om gedurende vier weken kennis te maken met een downloadsnelheid van maar liefst 15 Mbit per seconde.

Als u meedoet aan deze test, dan ontvangt u eind juni een korte vragenlijst, die u in circa tien minuten invult. Wij zijn namelijk enorm benieuwd naar uw ervaringen en eventuele opmerkingen. Uw mening is voor ons van groot belang bij het op de markt brengen van Intensief 15.000.

Uw deelname is gratis en vanzelfsprekend volledig vrijblijvend. U meldt zich aan door op de onderstaande link te klikken. U krijgt dan een bevestiging met informatie over de wijze van testen, de eisen waaraan uw systeem moet voldoen en het programma dat wij u ter beschikking stellen.

Omdat wij slechts een selecte groep abonnees van @Home benaderen voor deze snelheidstest en wij graag zoveel mogelijk testresultaten willen ontvangen, is het belangrijk dat u meedoet. Test daarom met ons mee.
U kunt zich binnen drie dagen aanmelden.

Veel internetplezier met @Home!

Met vriendelijke groet,

Paul Doop
Directeur Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heb ik helaas niet gekregen.

Ik wil best deze snelheid testen, al hebben ze in Deventer alvast de capaciteit verhoogt. Wat ook te merken is. :9

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sm0s
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-07 21:41
Zo dat zou wel leuk zijn die snelheid.
Dan zitten we weer op de zelfde snelheden als die gemiddeld met ADSL2+ worden gehaald.
Zelf heb ik jammer genoeg dit mailtje ook niet gehad.

Op welke centrale zit je aangesloten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:38

Klippy

Still Game

Het is in elk geval interessant om te zien dat ze er nog mee bezig zijn en zich niet helemaal storten op EttH.

Maar er staat niet dat Intensief naar 15.000 gaat, er staat "dit is de nieuwe abonnenmentsvorm" dus ik gok dat dat ook een stukje duurder gaat worden. Zal wel rond de 59 euro gaan kosten en van 69 zou ik ook niet vreemd opkijken.

Wat bedoelen ze trouwens met "en het programma dat wij u ter beschikking stellen"? Klinkt alsof je een of ander test tooltje krijgt dat je vrbinding af en toe helemaal vol trekt en de resultaten terug stuurt naar @Home. Dus of je er er veel plezier van gaat hebben weet ik niet.

Maar het is een goede ontwikkeling in elk geval :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Ik zit hier zelf in het zuiden van het lang. De centrale is Geleen.

Het klopt trouwens. Ze zijn een beetje cryptisch. Je kunt het op twee manieren lezen. Of je lees eruit dat Intensief naar 15.000 gaat of je leest dat er twee abo's Intensief komen: 5.000 (misschien 8.000 zoals eerder aangenomen) en 15.000. Dat laatste lijkt me persoonlijk niet handig. Er zijn dan twee vormen van Intensief en ik zou verwachten dat men dan de nieuwe vorm een nieuwe naam zal geven Extreem of Altijd of zoiets. Ik heb die regel ook gelezen en ik heb daar niet zo ontzettend veel bedenkingen over gehad omdat ik persoonlijk denk dat Intensief 5.000 wordt vervangen door Intensief 15.000 wat op papier een ander abo is. Maar goed. Ik was eigenlijk al blij met en stabiele 8.000. Ik wil alleen maar weten wat nu de upload snelheid wordt. Ik wil 2 Mbit, maar dat zal er vrees ik niet in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Sja ik hoop het ook, maar volgens mij i dat een beetje wishful thinking :)

Chello bijvoorbeeld heeft ook een 8 en een 20Mbit.
Anders is het gat tussen Intensief en wat lager ook veel te groot denk ik.

Maar we zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 09:07
Mystic_Jack schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:45:
Dit heb ik helaas niet gekregen.

Ik wil best deze snelheid testen, al hebben ze in Deventer alvast de capaciteit verhoogt. Wat ook te merken is. :9
Ook ik heb niks gekregen, jammer genoeg.

Las onlangs in de krant dat de capaciteit was verhoogd omdat vorige week woensdag meen ik de boel plat lag. Heb ik zelf overigens niks van meegekregen. De verhoging van de capaciteit valt bij mij in Deventer Colmschate niet te merken.
Tevens ligt mijn downloadsnelheid zo rond de 300-400 kb met mijn Intensief abbo. Enkele maanden terug kon ik nog gerust met 600-650 kb downloaden.

Ben wel benieuwd wat ze hiervan kunnen gaan waarmaken, zodra ze het overal gaan invoeren.

PS2 Snow White SRSM 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ziet er leuk uit, heb zelf niks gekregen.
Zijn er al vaker van deze tests geweest? Zou me ook graag aanmelden.
Kun je de link niet posten?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:27
Ik denk niet dat het posten van een link zin heeft. @home zal vast bijhouden wie wel en wie niet gerechtigd zijn tot het meedoen aan de test.
Dus al zou je de link zien, dan is het nog tijfelachtig of je kan inloggen / activeren.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
In de link zit een code verwerkt. Deze code vult op het formulier meteen je email adres in. Dat is ook niet te wijzigen. Helaas dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Geachte abonnee van Internet Intensief,

Goed nieuws: uw internetabonnement wordt sneller en de prijs blijft gelijk!

@Home werkt voortdurend aan de kwaliteit en service van Internet Intensief. Daarom gaat de snelheid binnenkort omhoog. De nieuwe maximum downloadsnelheid wordt 8.000 kbit (8 Mbit) per seconde en de nieuwe uploadsnelheid 1.200 kbit (1,2 Mbit) per seconde. Daarmee gaat u aanmerkelijk sneller internetten, online gamen en e-mailen.

Daarnaast wordt de capaciteit van uw e-mailbox vergroot van 10MB naar 25 MB. De maximum grootte van een e-mail die u kunt verzenden of ontvangen, wordt 10MB.

Uw internetsnelheid wordt overigens voor een deel bepaald door bijvoorbeeld de drukte op het internet, de instellingen op uw pc en het aantal pc’s waarop in uw huis tegelijkertijd gebruik wordt gemaakt van internet. Dat zijn omstandigheden waarop @Home geen invloed heeft.

De nieuwe snelheid wordt in fasen ingevoerd vanaf 3 juli a.s. Vanaf deze datum kan het maximaal 2 weken duren voordat de nieuwe snelheid voor u gaat gelden.

Veel en vooral sneller internetplezier!

Met vriendelijke groet,

Paul Doop
Directeur Klantenservice

Het wordt wel officieel 8000 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

Bij de eerste post word toch alleen gezegd dat ze het gaan testen op een selectief klein groepje @Home abbonnees? Ik heb ook mail gekregen dat mijn internet regelmatig van 2000/400 naar 4000/600 gaat. Zo zit ik bijna weer op m'n oude snelheden (Had eerst intensief). 500KB/s is meer als genoeg voor mij, daar kan ik streaming dvd mee kijken en een CD (700MB) binnen 20 minuten binnen halen. Het binnenhalen van games of films hoeft van mij niet persé binnen een minuut te gebeuren. Het downloaden moet nog leuk blijven, en als ik ondertussen een spelletje doe en met 1,8MB/s iets binnenhaal is mijn werkgeheugen te snel volgegooid of mijn harde schijf (Ook al heb ik raid-0) ratelt als een gek. Doe mij maar 100:50 verhoudingen, dus 500KB/s download en 250KB/s upload. Dan kan ik ook een keer fatsoendelijke servers maken (Voor online te gamen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:45
Is wel leuk zo'n snelheid... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~juanj/fast.JPG

http://www.xs4all.nl/~juanj/fast2.JPG (past niet in het forum, te groot)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Anoniem: 146790 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:53:
Bij de eerste post word toch alleen gezegd dat ze het gaan testen op een selectief klein groepje @Home abbonnees? Ik heb ook mail gekregen dat mijn internet regelmatig van 2000/400 naar 4000/600 gaat. Zo zit ik bijna weer op m'n oude snelheden (Had eerst intensief). 500KB/s is meer als genoeg voor mij, daar kan ik streaming dvd mee kijken en een CD (700MB) binnen 20 minuten binnen halen. Het binnenhalen van games of films hoeft van mij niet persé binnen een minuut te gebeuren. Het downloaden moet nog leuk blijven, en als ik ondertussen een spelletje doe en met 1,8MB/s iets binnenhaal is mijn werkgeheugen te snel volgegooid of mijn harde schijf (Ook al heb ik raid-0) ratelt als een gek. Doe mij maar 100:50 verhoudingen, dus 500KB/s download en 250KB/s upload. Dan kan ik ook een keer fatsoendelijke servers maken (Voor online te gamen)
100:50? Gewoon 1:2 dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

2:1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Ik heb ook zo'n geval in mijn mailbox gekregen. Echter heb ik geen internet intensief, maar een internet regelmatig abonnement. Mij wordt verteld dat ik van 2000/400 naar 4000/600 ga.

"Voor mij" is dat een grote verassing. Ik was eigenlijk best content met mijn huidige snelheid van 2000/400 en nu ga ik voor die ene euro per dag wat het mij kost naar het dubbele :)

Als je 31 bent hebt je vaak wat meer geduld om op een downloadje te wachten. Ik ga wel koffiezetten of wat anders doen. Laat het systeem zijn download maar doen.

Ik weet nog heel goed dat ik op 14 juli 1997 een computerzaak instapte en de opmerking maakte dat ik eens internet wou proberen en dat ik het nodig had voor school. Samen met de verkoper is dat geregeld voor het bedrag van 144 gulden voor een jaarabonnement en een 56k6 modem. Dat was een hele wouw!

Nu 4000kbit tegen 48,2kbps (wat mijn 56k6 haalde) in nog geen 10 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Thuis hebben we ook internet van @home, het intensieve pakket. Lekker snel dus, en straks nog sneller. Maar aangezien ik met een paar maand uit huis ga blijven mijn ouders zitten met een best wel snelle internet verbinding voor een best wel hoog maand tarief. Daarom wou ik, als ik uit huis ga de internet verbinding wat downgreaden. Zat zelfs al te kijken naar ADSL, maar als ik dit zo hoort blijft @home wel behoorlijk aantrekkelijk.

Gelezen heb ik dat het pakket "Regelmatig" en "Intensief" de snelheid verhoogt. Maar hoe zit het met het "soms" pakket. Als die net als het regelmatig pakket ook verdubbeld dan heb je een leuke internet verbinding om een beetje te internetten en af en toe een radio stream en dat dan voor € 17,95. Het huidige soms pakket vind behoorlijk duur voor de snelheid die je krijgt.

Kan iemand bij bevestigen hoe het hiermee zit.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47
Het laagste abonnement, 'Soms', blijft ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kijk die snelheden vind ik nu interessant, maar de prijs is nog nooit bij @home interessant geweest. Wanneer doen ze daar nu iets aan? 50 euro ongeveer per maand voor zo'n snelheid. Gewoon ongehoord.

[ Voor 20% gewijzigd door REDFISH op 07-06-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
Heb ook geen brief gekregen om met die 15.000 test mee te doen
Terwijl ik er wel werk voor heb.

Ik denk dat het abonnementen systeem wel op de schop gaat.
Er komt er eentje bij of tussen.
Want ik denk dat men die 15.000 wel duurder word dan de € 49 van nu de snelste, mag wel natuurlijk :P :9

Het lijkt me sterk dat men alleen de huidige snelste verhoogt en ook de prijs ,, reken erop dat een hoop dan wel downgreaden. nu blijven er wel mensen hangen die net geupgrade zijn.dan niet meer.
en de extra snelheid wel lekker vinden.

Aan de andere kant ,, ben bang dat alle p2p , torrents bedreigt gaan worden/inkrimpen/verdwijnen.
In de landen om ons heen is dat wel de tendens , en niet iedereen gaat een site hosten in Botswana .BW _/-\o_
Dus de noodzaak voor dikke verbindingen neemt af...

voor 3 a 4 pc's gewoon surfen met mail en msn heb je aan een 4000 zat.....

Maar voor de concurentie positie voor @home is het niet slecht.
Had serieuze plannen voor een andere (adsl) provider
Die gaan nu de koelkast in ,, alleen jammer dat men geen servers wil en allerlei poorten dicht zet

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Pagina: 1