[Probleem]Samsung SP4002H Herstellen.

Pagina: 1
Acties:

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 17:39
Hoi tweakers! Ik heb een vraag, en het gaat hier over mijn oude harde schijf. Ik zal de situatie uitleggen, ik had begin vorig jaar een Pentium II 350MHz, 256MB. Leuk dingetje voor school etc. en om af en toe aan de prutsen, maar ik had met een reshack per ongeluk een exe bestand van 300MB geopend, en dat kan logischerwijs mijn arme P2'tje niet aan. Bij het rebooten startte hij niet op. Na veel geprutst heb ik de pc aan een kennis gegeven van m'n vader, we hebben 1 jaar lang niks gehoord en sinds januari drong ik er op aan om die harde schijf weer terug te vragen, want op DIE harde schijf (uit de P2) zit heel erg belangrijke en waardevolle informatie. Die informatie betekend ontzettend veel voor mij en ik wilde ook zo snel mogelijk die hardeschijf ongedeerd terug hebben. Ik heb hem 1 uurtje geleden gekregen, maar ik krijg hem niet aan de praat. Rebooten werkt niet op die oude P2 die inmiddels helemaal uit elkaar ligt. En als ik in Windows de harde schijf aansluit aan mijn computer en hem vervolgens detecteer krijg ik hem te zien :D. Maar! Met verkennen, explorer en met schijfbeheer herkent hij de harde schijf als een systemdisk:
Symptonen:
-De harde schijf is niet geformateerd. Wilt U de harde schijf formatteren? (NO!!!! :| :|) :Y))
-Hij geeft geen bestandssysteem aan (Het is FAT32 dacht ik)
-Windows 98SE zat er op geïnstalleerd en misschien laat hij hem daarom niet zien?
-100% vrije ruimte beschikbaar
Screenshot van Schijfbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/2452/schijfbeheer9ka.png
Moet ik hem formatteren en dan Recovery Tools gebruiken? Ik ben dan namelijk bang dat ik het helemaal niet terugkrijg. Kan ik dat nu al gebruiken? Me broer had een keer hetzelfde, maar toen ik zijn harde schijf op mijn computer aansloot detecteerde hij hem soms wel en niet!

Ik doe alles voor wat hulp, die data betekend namelijk erg veel mij. Dank je wel.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Formatteren sowieso niet, nu al direct met bijvoorbeeld GetDataBack aan de slag.

• Chrono Trigger
Lekkere Kwal schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:46:
Formatteren sowieso niet, nu al direct met bijvoorbeeld GetDataBack aan de slag.
Hartstikke bedankt! Ik waardeer het echt :). Ik ben nu die drive aan het scannen en hij heeft tot nu toe (26%) 40 foutjes ontdekt.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• Chrono Trigger
Heel veel bestanden die hij heeft gescanned zijn corrupt en nog meer laat hij niet zien :S. Bovendien kan ik ze niet kopieeren! Ik denk dat het ligt aan dat dit een trialversie is. (van GetDataBack)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

The Third Man

The Third Jellyfish

Ja dat kan kloppen, je hebt een volledige versie nodig (verkrijgbaar via verschillende kanalen ;) ) nodig.

• Chrono Trigger
Na nog een scan restored hij wel meer files :S.

Pagina: 1