Toon posts:

Nieuwe monitor > hete processor !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, het klinkt raar, maar ik heb sinds een paar dagen een 19" IIyama op mijn PIII 550E@733 met G-Force 256 DDR.

Ik heb nu tijdens div. spellen (NFS PU, Quake) al een alarm melding van mijn MoBo (Abit BE 6 REV 2.0) dat mijn processor de kritiek temp van 70 graden heeft bereikt.

Zou het kunnen dat dat mijn CPU er nu harder aan moeten trekken ? Ik dacht dat die GPU aardig wat werk van de CPU over nam ? Misschien toch een G-Force 2 kopen ?

Verwijderd

De GeForce kaarten maken onterecht reclame dat hun GPU de CPU ontlast. Het tegendeel is waar, de prestatue van die chipset is in hoge mate afhankelijk van de prestaties van de CPU en het geheugen.

Als je dus gaat gamen oo een hogere resolutie zal je CPU hoger belast worden.

(Maar 70 graden is idd wel een beetje hoog)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Ik heb bij mij thuis wel gemerkt dat mijn monitor een hoop warmte produceert en dat die blijft hangen achter de pc (pc staat naast monitor) en daardoor krijgt die PC het een stuk warmer (vooral zomers) als de monitor aanstaat.
Ik heb daarom zomers altijd een ventilator op mijn monitor staan...

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op vrijdag 26 januari 2001 08:50 schreef Dikkie Dik het volgende:
(...)
Zou het kunnen dat dat mijn CPU er nu harder aan moeten trekken ? Ik dacht dat die GPU aardig wat werk van de CPU over nam ? Misschien toch een G-Force 2 kopen ?
Alleen als je in hogere resoluties speelt. Je monitor heeft geen enkele belasting op processor/GPU

Verwijderd

ja maar je monitor zal nooit voor een temp verhoging zorgen hoor (8>

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, hoge resoluties trekken dus behalve GPU ook veel CPU power ,ik plaats er dan nog maar een ventilator erbij om een beetje extra te koelen !

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

ligt indeed niet aan je monitor.. maar als je cpu niet vol belast kan worden zonder zo heet te worden zou ik er toch een keer een grotere koeler opzetten... dan kan er ook direct een koe op!.....

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Pagina: 1