Flashen dvd brander ging fout

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik had eindelijk de goede drivers gevonden om mijn dvd brander te flashen, en toen ging alles fout. Ik had nieuwe drivers nodig omdat hij niet op volle snelheid meer brand.

Ik ging via de windows 98 cd naar ms dos en hij begon met het flashen. Maar ineens stopte die daarmee en gaf de melding dat de drive met iets anders bezig was. Dus ik start opnieuw op maar nu start windows nietmeer op als de dvd drive is aangesloten. Ook branden beide lampjes constant.

Ik heb:
Windows xp
MSI dr8p (dvd brander)

Weet iemand hoe ik dit omgedaan kan maken? Of kan ik nu mijn brander weggooien?

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb zojuist nog even geprobeerd op de flash over te doen, maar ik kreeg een fout melding "ERR: couldn't open the input file"

In het flash programma kan je uit de volgende dingen kiezen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
      Port: 1 - Primary Master        2 - Primary Slave
            3 - Secondary Master      4 - Secondary Slave
         R: Read FLASH
         W: Write FLASH
         C: Only check FLASH & Unlock WINBOND(W29C040)
        SR: Read  ICE28LF010 FLASH            SW: Write ICE28LF010 FLASH
       /Ax: x = Bank Number from 0 to 15.                     Default:  Bank0
        /H: HEX file                                          Defalut:    BIN
        /U: Auto Write Flash (for MT1198 + PAGE WRITE Flash ROM only)
        /M: Read multi-bank data into one merged file
       /Mn: Write n files to FLASH with the same file index
        /T: Show FLASH Download Time in Write FLASH mode
        /C: Check FLASH  & Unlock WINBOND(W29C040)
        /O: Skip FLASH OPC Area, and OPC Area save to pwrcur.bin
        /F: OPC Area read from file pwrcur.bin
       /ST: ST Micron Serial FLASH
      /SST: SST Serial Flash (Default Setting)
     XXXXX: Start address of FLASH OPC Area(5-digit in HEX).  Default: 1F000h
      YYYY: Length of FLASH OPC Area(4-digit in HEX).         Maximum:  8000h

Het terug flashen heb ik als volgt geprobeert:
-Voedings kabel van mijn dvd brander eruit, anders doet de pc niks.
-Windows 98 cd erin om in dos te komen.
-Een cd'tje met de firmware van de dvd speler in een 3de cd rom drive die ik zojuist even aangesloten heb.
-De kabel van de dvd drive erin
-De code: "MSIFLSAH 4 W 8408MICD.110" ingevoert
-Verder dan dat ging hij niet want hij gaf de error: "ERR: couldn't open the input file"

[ Voor 19% gewijzigd door darkdesign op 02-06-2006 08:35 ]

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 11:33
LES1, flash nooit vanuit een windows dos box, maar start altijd met een ms-dos boot diskette op.
Windows kan namelijk inderdaad apparaten bezet houden. (heb je de windows cd met cd-rom ondersteuning geladen???)

Ik denk dat je een nieuwe brander kunt gaan kopen. Een afgebroken flashsessie eindigd meestal (vaak) in een defect apparaat.
Vandaar dat ik ook altijd klantenapparaten die geflashed moeten worden achter een ups hang.

[ Voor 8% gewijzigd door rdfeij op 02-06-2006 08:34 ]

• darkdesign
  • Niet online
Op de cd van windows 98 staat een optie "start ms-dos prompt". Vanuit daar heb ik de flash geprobeerd uit te voeren.

Is er geen manier om hem gewoon te flashen, zoiets als hardcore flashen ofzo? :+

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Zoek eens op www.cdfreaks.com

Verwijderd

Overdrachtsmodus van PIO weer terugzetten naar DMA wil nog wel eens helpen ;)

Maar aangezien het flash-proces tussentijds is afgebroken ben ik wel bang voor je dat je fikkertje overleden is en je dus een nieuw stukje techniek voor een paar tientjes bij de computerboer om de hoek moet gaan halen o.i.d.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 18:30 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:58
darkdesign schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 08:29:
-Een cd'tje met de firmware van de dvd speler in een 3de cd rom drive die ik zojuist even aangesloten heb.
Die je zojuist pas hebt aangesloten? Hoe deed je het de eerste keer dan? Booten van de drive die je wilde gaan flash? CD'tje met BIOS rom in de drive die je wilde gaan flashen?

Dat vind ik sowieso niet echt een geweldige actie eerlijk gezegd. :X Dan liever vanuit windows flashen... :P

Een "ERR: couldn't open the input file" foutmelding lijkt me trouwens ergens anders mee te maken hebben, dat lijkt haast gewoon erop dat je de verkeerde filename intypt. Ik zou dit even doublechecken, bij het flashen van optical drives enzo krijg je vaak wel gewoon een 2e kans.

(je kunt ook eens zoeken of er andere tooltjes als mtkflash zijn die met je drive overweg willen trouwens :))

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:18
Er zijn programmatjes die direct de IDE poort aansturen en het daarheen sturen voor sommige branders. kun je de firmware naar bepaalde IDE poort sturen en zo alsnog je brander redden. Ik weet helaas zo niet hoe het heet. Ik heb wel eens een LG gevalletje zo gered.

Verwijderd

-De code: "MSIFLSAH 4 W 8408MICD.110" ingevoert
-Verder dan dat ging hij niet want hij gaf de error: "ERR: couldn't open the input file"
Lijkt me eerder een probleem met je diskette/firmware image.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Pioneer heeft wel een Winflash prog en dat werkt perfect met het gevolg dat een defecte Pioneer DVR108 aan de praat was gekregen en deed voor een aantal uren perfect totdat ik ging rebooten en toen hield het op (wat die daarvoor ook al deed).

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• darkdesign
  • Niet online
Ik heb hem weer aan de praat gekregen. Ik heb een diskette station gevonden en die het ik even aangesloten en op de opstart diskette heb ik de firmware bijgezet. En toe heb ik hem weer geflashed.

Alleen het doel van het flashen was dat ik mijn philips schijfjes op 8x kon branden, alleen hij kan nogsteeds niet harder dan 2x.
Pagina: 1