Toon posts:

[XP] disk!error / harddrive gecrasht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb (alweer) een probleem met mijn Acer Aspire 5023WLMi. Deze keer is het weer helemaal mis. Een aantal dagen geleden liep mijn scherm opeens vast en kreeg ik een BSOD. Ik heb de FAQ erop na gelezen, dat heeft me niet verder geholpen. Ik heb zoals vermeld in Windows automatisch herstarten uitgezet, zodat ik de in de BSOD kon zien welke foutmelding ik kreeg, maar daarna liep hij constant alleen maar vast, zonder een BSOD te laten zien.

Dus toen heb ik Windows maar opnieuw geïnstalleerd, omdat er geen vitale data op m'n C: schijf stond. Ik was helemaal blij want alles leek goed, maar toen crashte de computer weer en alles bleef hangen. Toen ik vervolgens probeerde in safemode te starten, gaf íe de volgende foutmelding: "disk!error"

Nu is mijn vraag: Wat is er aan de hand? Is mijn harddisk gecrasht? En zoja, kan ie zomaar kapot zijn gegaan, of kan het ook het werk van een virus zijn? Kan zelf iets doen om het te verhelpen?

Ik kijk uit naar jullie suggesties/antwoorden..

ps. Ik heb gegoogled op disk!errors etc. en op GoT geprobeerd een antwoord te zoeken, maar er komt alleen uit dat het aan een diskette in A:/ kan liggen of dat fdisk of checkdsk gerund moet worden, maar als ik niet in windows kom, kan ik er niks mee volgens mij...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu weer XP opnieuw geïnstalleerd en een DVDtje gespeeld. Ben benieuwd wanneer/of hij vastloopt.

Ik durf nog geen internetverbinding te maken, want de 2x daarvoor liep ie daarna snel vast leek me, virus misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Het leek dus goed te gaan, maar net crashte ie weer, en na een reboot opnieuw.. hardware defect?

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Test je geheugen eens.

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Topicstarter
een GoT topic vermeldde docmemory, paar keer proberen te downloaden, maar mn notebook crashte beide keren. In ieder geval bedankt voor de reactie, morgen probeer ik het nog ff

Verwijderd

Topicstarter
*bump* notebook staat bij repaircenter

probleem is nu dat de oude pc die ik gebruik, dezelfde symptomen vertoont.

dwz. hij loopt herhaaldelijk vast, daar waar hij eerst BSOD's gaf... VIRUS?

ik ben radeloos hulp please
Pagina: 1