Toon posts:

[JAVASCRIPT] alert

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met Javascript / PHP :( . In de code van mijn site heb ik ergens een regel
code:
1
echo "<SCRIPT>setTimeout(alert('bericht'), '5000');</SCRIPT>";

Hij moet dus bij het lezen van die regel een bericht weergeven (alert dus). In Firefox werkt dit allemaal prima, maar in IE doet hij helemaal niets :( Iemand ervaring hiermee?

PS: Als ik de alert('bericht') vervang door een location='locatie' dan werkt hij wel !

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Bij mij geeft komt hij gelijk met een alert boodschap in IE... wat is de rest van je HTML/JS, en is het misschien niet de bedoeling dat hij 5000ms wacht?

[ Voor 26% gewijzigd door Upsal op 01-06-2006 19:08 ]

Verwijderd

code:
1
echo "<script type="text/javascript">setTimeout(function(){alert('bericht')}, 5000);</script>";

setTimeout (en setInterval) willen een functiereference hebben

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 19:21 . Reden: element opgekuist ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij wilt het nog steeds niet doen.

En wat de rest van mijn code betreft. Die is al helemaal geoutput via PHP. Maar dan kan het zijn dat er een fout optreedt bij het openen van de pagina (bv: geen toegang om te kijken) en dan zou hij die moeten weergeven en dan doorlinken, maar dat wilt hij dus niet doen (in IE toch niet :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 19:13 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:33
waarom function? Probeer het eens nog simpeler, onder het motto van, minder code, minder fouten

PHP:
1
echo "<script type="text/javascript">setTimeout('alert(\'bericht\')'}, 5000);</script>";

5000 moet trouwens een integer zijn, dus geen string (haal de quotes weg!)

[ Voor 14% gewijzigd door storeman op 01-06-2006 19:15 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Verwijderd

Topicstarter
Wil allemaal niet werken. Ik snap het echt niet. In FF en Opera werkt het allemaal perfect :( :?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de code gewoon in een HTML bestandje invoeg werkt het wel. Zou het misschein kunnen zijn omdat het na de HTML-tag wordt toegevoegd?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:19:
Als ik de code gewoon in een HTML bestandje invoeg werkt het wel. Zou het misschein kunnen zijn omdat het na de HTML-tag wordt toegevoegd?
Wij weten niet hoe jou html output eruitziet, dus we kunnen daar ook niets over zeggen met zo'n vage opmerking.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Wel heel de HTML zooi is al weg, dit dus:

[HTML]
<HTML>
<HEAD>
...
</HEAD>

<BODY>
...
</BODY>

</HTML>
[/HTML]

en dan ga ik met PHP die alert er nog achterna sturen, hij valt dus eigenlijk buiten de HTML-tags. Wat ik wel vreemd is, waarom doet IE wel een location='', maar geen alert('') :?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
storeman schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:15:
waarom function? Probeer het eens nog simpeler, onder het motto van, minder code, minder fouten

PHP:
1
echo "<script type="text/javascript">setTimeout('alert(\'bericht\')'}, 5000);</script>";

5000 moet trouwens een integer zijn, dus geen string (haal de quotes weg!)
en dat gaat php niet uitpoepen natuurlijk
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:17:
Wil allemaal niet werken. Ik snap het echt niet. In FF en Opera werkt het allemaal perfect :( :?
als je code copy paste moet je ook niet verwachten dat hte werkt, probeer eens zelf iets, debug iets, maak testcase, zet iets online, zoek tuto etc.

[ Voor 34% gewijzigd door BasieP op 01-06-2006 19:30 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost :) Het was dus zoals ik zei: de alert mag niet worden meegestuurd na het sluiten van de HTML-tag ;) !

Tx aan allen

Verwijderd

dit:
PHP:
1
2
3
<?
?>

Gaat zo en zo niet werken.... Kijk eens naar de aanhalingstekens...

dit werkt wel:

PHP:
1
2
3
<?
echo "<script type=\"text/javascript\">setTimeout(\"alert('bericht')\", 5000);</script>";
?>

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 19:47 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:07:
code:
1
echo "<script type="text/javascript">setTimeout(function(){alert('bericht')}, 5000);</script>";

setTimeout (en setInterval) willen een functiereference hebben
Of een string die geevalueerd kan worden. Een functiereference gebruiken werkt meen ik niet in IE < 6.

Intentionally left blank

Pagina: 1