Toon posts:

Geen kiestoon, wél LAN-verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij had per ongeluk een kabel uitgetrokken en nu krijgt hij, als hij verbinding wil maken met ADSL, fout 680: geen kiestoon.
Ik heb alle mogelijke combinaties van kabels geprobeerd en nu heb ik ze als volgt ingestoken:
(rechtsonder komen wel de twee computertjes te staan en staat er: LAN Verbinding 100 Mbps)
Misschien dat iemand ziet wat er fout is? (De puntjes links betekenen dat het lampje knippert :-))

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v406/pwink000/PcG.jpg

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06

icecoolsniper

never run from a sniper!

Dathet adsl lampje knippert betekent dat het modem geen adsl signaal krijgt.

edit: het moet dan wel steeds hetzelfde knipperen

[ Voor 60% gewijzigd door icecoolsniper op 01-06-2006 19:02 ]

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan dat verholpen worden?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

De kabel van je splitter gooi je in je modem (je hebt een adsl modem/router) en dan moet het toch werken?
kiestoon heb je alleen last van als je inbelt met bijv. een usb modem.

Overigens kun je gewoon zeggen dat 'ie niet op de kiestoon hoeft te wachten.
Kun je bij de instellingen voor de verbinding of bij de modemeigenschappen instellen.

Ik zou graag wel wat meer van je setup willen weten (welke modems/routers?, hoe staat het allemaal verbonden?)
Want ik zie hier een usb modem en een adsl modem/router.

Het moet iig. zo zitten:
code:
1
2
3
                               |----------ADSL modem
lijn van buiten---------splittter
                               |----------Telefoon

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Wat moet dat allemaal op dat plaatje exact voorstellen.
Dat ziet er namelijk uit alsog je een USB-modem op een DSL-modem/router wilt aansluiten en dat gaat uiteraard niet lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Links is inderdaad een USB modem (Alcatel Speedtouch). De USB kabel die daaraan zit, stop ik gewoon in de computer. De kabel die vanaf de splitter komt, duw ik in dat andere apparaatje, bij DSL. Van dat apparaatje, stop ik de LAN1 netwerkkabel in de computer.
Ik heb dan een LAN-verbinding (zoals gezegd 100 Mbps). Maar rechtsonder op de taalbalk, staat dat Alcatel Speedtouch logo (die 4 vierkantjes). Die zijn oranje en er staat bij:
De ADSL-lijn wordt geïnitialiseerd (Vandaar dat het ADSL lampje op het USB modem knippert)
Als ik de eigenschappen van de LAN-verbinding bekijk, zie ik ook dat er bij Standaardgateway niets staat ingevuld. Ook staat er bij de LAN-verbinding alleen bij 'Verzonden' een waarde. 'Ontvangen' blijft 0.
Ik heb inmiddels 'Herstellen' geprobeerd en systeemherstel naar vorige week, toen hij het nog deed, maar beide zonder resultaat.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:09:
Links is inderdaad een USB modem (Alcatel Speedtouch). De USB kabel die daaraan zit, stop ik gewoon in de computer. De kabel die vanaf de splitter komt, duw ik in dat andere apparaatje, bij DSL. Van dat apparaatje, stop ik de LAN1 netwerkkabel in de computer.
Ik heb dan een LAN-verbinding (zoals gezegd 100 Mbps). Maar rechtsonder op de taalbalk, staat dat Alcatel Speedtouch logo (die 4 vierkantjes). Die zijn oranje en er staat bij:
De ADSL-lijn wordt geïnitialiseerd (Vandaar dat het ADSL lampje op het USB modem knippert)
Als ik de eigenschappen van de LAN-verbinding bekijk, zie ik ook dat er bij Standaardgateway niets staat ingevuld. Ook staat er bij de LAN-verbinding alleen bij 'Verzonden' een waarde. 'Ontvangen' blijft 0.
Ik heb inmiddels 'Herstellen' geprobeerd en systeemherstel naar vorige week, toen hij het nog deed, maar beide zonder resultaat.
Eeh, je hebt nu dus 2 adsl modems. (1 usb modem en 1 ethernet modem(router)). Dat Alcatel speedtouch programma is alleen voor die usb modem, waar je dus geen adsl lijn (== je telefoonlijn) aangehangen hebt. Daardoor krijg je dus die melding van "geen kiestoon". En die andere adsl modem maakt waarschijnlijk ook geen verbinding, anders had je wel kunnen internetten.

Punt 1: Of je gebruikt de usb modem of de ethernet modem, maar beide werkt niet.

Punt 2: Als je de ethernet modem wil gebruiken, zal je die moeten instellen. Dat lijkt me handleiding erbij pakken en de aanwijzingen volgen.

Als het dan nog niet werkt, kan je ons wel vertellen wat je precies gedaan hebt en wat er precies niet werkt. Dan kunnen we je hier vast wel verder helpen. Maar dit is nu wel heel erg basic.

Veel succes.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:09:
usb modem lekker in de kast leggen ;) Als je daar geen kabel instopt, kan hij lang wachten op een kiestoon ja. En dat je wel een LAN hebt, komt omdat je PC aan de modem/router hangt.

Dan gewoon even je modem/router instellen en klaar is kees :)

dan ga ik er wel vanuit dat je een modem met ingebouwde router hebt, en geen broadband router, waar je je ethernet modem nog aan moet knopen

edit:
hij heeft er alleen maar een kabel uitgetrokken, en het heeft zo gezeten? kan 't me niet voorstellen.

[ Voor 14% gewijzigd door J2pc op 02-06-2006 14:54 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden.

Hij zegt dat hij alleen maar wat kabels eruit heeft getrokken, vind het ook vreemd ja...

Dus als ik het goed heb: dat linker modem (USB) moet ik wegdoen en dan opnieuw een internet verbinding aanmaken?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 16:41:
Dank voor jullie antwoorden.

Hij zegt dat hij alleen maar wat kabels eruit heeft getrokken, vind het ook vreemd ja...

Dus als ik het goed heb: dat linker modem (USB) moet ik wegdoen en dan opnieuw een internet verbinding aanmaken?
Als je er makkelijk vanaf wilt kun je dus beter alleen de linkse gebruiken, de rechtse heeft waarschijnlijk nog configuratie nodig als hij nog nooit gebruikt is.

Maarja, als het je lukt om internet via die router (rechtse kastje dus) aan de praat te krijgen dan is dat een mooiere oplossing.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als je er makkelijk vanaf wilt kun je dus beter alleen de linkse gebruiken, de rechtse heeft waarschijnlijk nog configuratie nodig als hij nog nooit gebruikt is.
Ja, die linkse wil ik dan. Maar die heeft alleen een USB-kabel, je kan geen kabel erin stoppen...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:58:
[...]

Ja, die linkse wil ik dan. Maar die heeft alleen een USB-kabel, je kan geen kabel erin stoppen...
Pak de modem/router met het DSL ding, klop er de gegevens van je provider in (staat vaak wel in de handleiding en de brief die je van je provider gekregen hebt) en heb internet.

Zo simpel werkt het.
Als je nu ook eens zei wat voor ding dat rechtse kastje is (modelnummer enzo)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Op het rechtse kastje staat EMINENT EM4103 B.

Ook heeft hij de gegevens van de provider (gebruikersnaam en wachtwoord). Hoe kan ik die dan invoeren? Via 'Nieuwe verbinding maken'?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee.

Die eminent is een ADSL router, en neemt dus de plaats in van je USB Speedtouch kwal.

In de webinterface van de eminent geef je de verbindingsgegevens op van de provider.
De router belt dan in in plaats van (zoals nu nog) de PC.

Je sluit de PC aan via een netwerkkabel op de eminent router.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 04-06-2006 13:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! Dank voor jullie antwoorden!
Pagina: 1