Verwijderd schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:09:
Links is inderdaad een USB modem (Alcatel Speedtouch). De USB kabel die daaraan zit, stop ik gewoon in de computer. De kabel die vanaf de splitter komt, duw ik in dat andere apparaatje, bij DSL. Van dat apparaatje, stop ik de LAN1 netwerkkabel in de computer.
Ik heb dan een LAN-verbinding (zoals gezegd 100 Mbps). Maar rechtsonder op de taalbalk, staat dat Alcatel Speedtouch logo (die 4 vierkantjes). Die zijn oranje en er staat bij:
De ADSL-lijn wordt geïnitialiseerd (Vandaar dat het ADSL lampje op het USB modem knippert)
Als ik de eigenschappen van de LAN-verbinding bekijk, zie ik ook dat er bij Standaardgateway niets staat ingevuld. Ook staat er bij de LAN-verbinding alleen bij 'Verzonden' een waarde. 'Ontvangen' blijft 0.
Ik heb inmiddels 'Herstellen' geprobeerd en systeemherstel naar vorige week, toen hij het nog deed, maar beide zonder resultaat.
Eeh, je hebt nu dus 2 adsl modems. (1 usb modem en 1 ethernet modem(router)). Dat Alcatel speedtouch programma is alleen voor die usb modem, waar je dus geen adsl lijn (== je telefoonlijn) aangehangen hebt. Daardoor krijg je dus die melding van "geen kiestoon". En die andere adsl modem maakt waarschijnlijk ook geen verbinding, anders had je wel kunnen internetten.
Punt 1: Of je gebruikt de usb modem of de ethernet modem, maar beide werkt niet.
Punt 2: Als je de ethernet modem wil gebruiken, zal je die moeten instellen. Dat lijkt me handleiding erbij pakken en de aanwijzingen volgen.
Als het dan nog niet werkt, kan je ons wel vertellen wat je precies gedaan hebt en wat er precies niet werkt. Dan kunnen we je hier vast wel verder helpen. Maar dit is nu wel heel erg basic.
Veel succes.