Toon posts:

Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum en ik heb meteen een probleem.
Zodra ik de computer aanzet krijg ik geen beeld, hij staat wel aan en alle kabels zitten er goed in. Ik hoor dat hij opstart maar ik krijg geen beeld. Ik heb andere kast erop gezet, en dus ook andere voeding.

Nauwkeurige specs:

1256 mbram
mATX van medion / microstar
Radeon 9800Pro
Intel Pentium 4 2,53 GHZ

Nu het niet aan de voeding ligt heb ik geen idee waar het dan aan kan liggen. Ik heb me videokaart verwisseld om te kijken of dat het was maar nee, ook heb ik me harde schijf verwisseld, maar weer nee.
Daar ligt het niet aan schijnbaar.

Nu moet het dus aan mijn moederbord of processor liggen? Heeft iemand hier voor mij tips en hoe ik dit zou kunnen oplossen.

Bij voorbaat dank alvast,

_/-\o_

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11-2025

Suaver

jokecoat

Krijg je eigenlijk wel 'n "no signal" output op je scherm?

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Verwijderd

Topicstarter
Suaver schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:51:
Krijg je eigenlijk wel 'n "no signal" output op je scherm?
nee, als ik de kabel in mijn videokaart steek doet hij gewoon alsof hij uitstaat.
No signal komt als ik hem eruit haal.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Bekijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens :)
Daar staan veel tips in. Overigens zijn jouw 'nauwkeurige specs' niet geheel nauwkeurig ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Nope daar staat het niet in :/

Verwijderd

Heb je niet wat meer info?
Piepjes van de computers trouwens het opstarten?
Andere monitor geprobeerd?
Alles van het moederbord afgehaald (ex. videokaart)?
Andere voeding?
Etc?
Etc?
Let me hear! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm ik heb een ander moederbord en andere processor erop gegooid maar nu gaat hij aan en slaat hij in een keer af, iemand ervaring? krijg ook geen beeld? :S

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je hebt dus vervangen:
  1. Voeding
  2. Videokaart
  3. Moederbord
  4. CPU
Dan blijven er nog een aantal zaken over. Overigens is het handig als je zoveel mogelijk relevante specificaties geeft. Vertel eens wat voor nieuwe hardware je hebt geprobeerd. Idem voor de 'oude/vorige' onderdelen. Wat voor voeding zat er bv. eerst in en welke zit er nu in?
Zodra ik de computer aanzet krijg ik geen beeld, hij staat wel aan en alle kabels zitten er goed in. Ik hoor dat hij opstart maar ik krijg geen beeld. Ik heb andere kast erop gezet, en dus ook andere voeding.
In het begin bleef de PC aan en kreeg je geen beeld?
maar nu gaat hij aan en slaat hij in een keer af
En nu slaat 'ie af.

Blijkbaar is het 'effect' ietwat veranderd in de tussen tijd. Misschien kun je achterhalen (d.m.v. het wisselen van de onderdelen) wanneer de PC wel of niet afslaat.
Overigens, er zijn nog meer onderdelen die je kunt testen. Probeer de PC bv. eens met één DIMM.

Controleer ook goed of je alles netjes hebt aangesloten. Naast dat is het verstandig om de PC zo kaal mogelijk te maken. (Dit staat ook ergens in de Troubleshooter)
Haal alle irrelevante hardware eruit. Hardeschijven, overbodige DIMM's (één DIMM voldoet al), optische stations (CD/DVD) heb je niet nodig om beeld te krijgen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord P5P800 SE
Processor Pentium D 2,8 GHZ

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Lees mijn vorige reply nogmaals. Daar staan vragen en suggesties in die tot op heden nog niet beantwoordt zijn.
Om dit probleem te verhelpen is het verstandig om alle opties uit te sluiten.
En naast dat, als wij jouw beter willen helpen dienen wij informatie over jouw PC en de door jouw uitgevoerde activiteiten te hebben. Zonder dergelijke informatie is het onmogelijk om een fout op te sporen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad lastig op te sporen, het enige wat ik nog niet vervangen had was, niks ? :P daarom vind ik het zo raar, was gisteren terug gegaan naar de winkel, omdat ik een vriend had gebeld en die zei dat de processor en het moederbord niet samengingen, ook al was het de zelfde socket.
Dus teruggebracht, en ik ben nu aan het denken wat mijn volgende stap word. Of een complete kopen, of wachten tot ik er meer vanaf weet.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Scaleo P van Fujitsi :) ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:48:
Het is inderdaad lastig op te sporen, het enige wat ik nog niet vervangen had was, niks ? :P daarom vind ik het zo raar, was gisteren terug gegaan naar de winkel, omdat ik een vriend had gebeld en die zei dat de processor en het moederbord niet samengingen, ook al was het de zelfde socket.
Dus teruggebracht, en ik ben nu aan het denken wat mijn volgende stap word. Of een complete kopen, of wachten tot ik er meer vanaf weet.
Heb je die extra ATX stekker wel aangesloten? (das zo'n 4 pins plugje)
Die was ik ooit eens vergeten. Dan gaat de computer maar heel even aan en gaat ook direct weer uit.
Weet niet precies hoe deze aansluiting heet.
Je hebt 1 brede aansluiting (16 pins ofzo) en een blokje van 4. (2x2)
Pagina: 1