Toon posts:

[phpdev] Can't connect to MySQL server on localhost (10061)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net phpdev 4.23 erop gezet, weet nog niet echt veel van php, dus was rustig aan met de handleiding van oscommerce bezig geweest...
heb een user joris aan gemaakt, maar kon met oscommerce toen niet op de localhost, dus had als host voor 'joris' localhost aangeklikt, had al gehoord dat ik hier mee moest oppassen. Toen ik weer naar phpmyadmin wilde gaf hij

Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061)

ik heb toen alles maar weer verwijderd, de computer opnieuw opgestart, en alles opnieuw geinstalleer, maar hij geeft nog steeds dezelfde foutmelding, wat moet ik doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[search=mysql 10061] levert mij tig resultaten. Ga die eerst eens bekijken? Ik zie namelijk totaal niet wat je al hebt gedaan om het probleem te isoleren en er een oplossing voor te vinden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
daar heb ik dus op gezocht, maar dat ging allemaal over het algemeen... ik heb specifiek localhost toegekend aan 'joris'. Zoals jij zegt dat je niet ziet wat ik eraan gedaan heb.. is dat ik het allemaal gedeinstalleerd heb...toen de computer heb afgsloten(tegen een mogelijkheid van een runnende mysql) en toen alles weer opnieuw heb geinstalleerd...zoals ook al in mijn eerste bericht stond!!!!.. verder heb ik echt geen idee wat ik hier tegen zou kunnen doen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dat alleen met die user joris? Wat gebeurt er als je met root inlogged of een andere user aanmaakt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.