Hardware keuzes

Pagina: 1
Acties:

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 18:42
Beste Tweakers,

Aangezien het om diverse hardware gaat heb ik mijn post hier gemaakt. Ik ga een nieuw systeem aanschaffen maar kom er niet echt uit qua onderdelen. Keb het e.e.a. gelezen maar ik vraag me soms af wat nu waarheid is en wat broodje aap. Het liefst hoor ik ervaringen van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met mijn vragen. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken dus het systeem moet snel zijn zonder poespas.

Het moet een game pc gaan worden maar dan met een beperkt budget.

- Behuizing staat vast: thermaltake Aquila
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/24654.jpg

- Voeding staat nog niet vast. Ik zit te denken aan de thermaltake Silent PurePower TWV480W
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/7510.JPG

Ik heb verhalen gelezen over voedingen die een systeem op hol helpen (ondanks juiste wattage) of is dit onzin? Is de Thermaltake een goede voeding of zijn er betere (en goedkopere) alternatieven?

Prijs 100,- max.

- Moederbord:
Abit AT8
of
Asus A8N SLI Deluxe (of A8N SE)

Heb zelf slechte ervaringen in het verleden met Abit borden gehad, zijn ze nu stabieler zonder elke week te hoeven flashen om alle bugs eruit te halen? Andere goede borden in deze prijsklassen die stabiel draaien?

Prijs rond 100,-

- Processor:
Dit staat vast. Een AMD dual processor. Snelheid hangt af van de prijzen op het moment van aanschaf.

- Geheugen:
Totaal nog geen id op dit gebied. Kosten per GB ongeveer 100,-, totaal moet het 2 GB worden. Wat kan ik het beste op de bovengenoemde borden plaatsen? (heb al op website van producenten gekeken maar wil graag ervaringen)

- Videokaart:
ATI 1800XT (256/512?)
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/21545.jpg
of
NVidia 9700GT
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/23116.jpg
Ook hier kom ik niet echt uit. Kosten rond de 300,-. Ik speel van alles. America's Army, AOE3 etc etc

Mijn indruk is dat het niet zo heel veel uitmaakt welk merk je neemt. Klopt dit?

- Harddisk:
Twijfel tussen 1 WD Raptor of 2 snelle 7200 toeren schijven in RAID.

- Monitor:
Waarschijnlijk een Dell of Samsung widescreen. Goede ervaringen met deze merken.

- DVD RW
Denk dat het niet zo heel veel uitmaakt welke je neemt.

Schiet er maar op los en/of kom met opmerkingen/suggesties! :)

Thanks! 8)

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Zoiets moet in Complete Systemen en Laptops.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• Wouter06
  • Laatst online: 30-01 15:08
NVidia 9700GT
lekker... waar vind je die? :p

mss is het handig om ook eens eerst te posten wat je hoofddoelstellingen zijn, dan kan men je iets makkelijker helpen :)

Verwijderd

- Kast (staat vast)
Staat vast dus geen commentaar, mooie kast.

- Voeding
Heb zelf de purepower 500 watt, goede voedingen, hoog amperage waardoor je stabiel kan draaien. Vooral je videokaart zal af en toe wat amperages trekken wanneer die flink belast word.

- Moederbord
Wanneer je niet gaat voor overclocken, zou ik gaan voor dat ASUS bord. Heb het zelf ook, draait stabiel, geen problemen mee. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van je budget, als dat aan de krappe kant is, kun je overwegen om die abit te nemen.

- Videokaart
Deze zul je aan moeten passen op je moederbord. Wanneer je de Abit neemt, zal het die ATI kaart worden, wanneer je die ASUS neemt, zal het die 7900GT worden. (het is wel mogelijk ATI kaarten in Crossfire op dat andere moederbord te draaien volgens mij maar dan moet je met drivers gaan zitten klooien. Aangezien je niet gaat overclocken zul je dit ook niet willen)

- HDD
Keuze af laten hangen van de prijs? Je zet er immers maar 1 merk neer...

- Geheugen
Zorg dat je geheugen pakt waarmee je genoeg bandbreedte kunt creeeren

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:54:
- Videokaart
Deze zul je aan moeten passen op je moederbord. Wanneer je de Abit neemt, zal het die ATI kaart worden, wanneer je die ASUS neemt, zal het die 7900GT worden. (het is wel mogelijk ATI kaarten in Crossfire op dat andere moederbord te draaien volgens mij maar dan moet je met drivers gaan zitten klooien. Aangezien je niet gaat overclocken zul je dit ook niet willen)
Hoezo dat?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is noodzakelijk als je ooit een dual (crossfire/SLI) opstelling wilt anders niet

verder voor brandertje is alles van NEC prima
qua moederborden staan ze beide wel goed bij mij bekend alleen kan de asus wat picky met het geheugen zijn weet ik.

ik zou btw gaan voor 2X een snelle 7200rpm schrijf ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 01-06-2006 19:09 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• JP-tjuh
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:54:

- HDD
Keuze af laten hangen van de prijs? Je zet er immers maar 1 merk neer...

- Geheugen
Zorg dat je geheugen pakt waarmee je genoeg bandbreedte kunt creeeren
Bij de HDD's gaat het op prestaties. MB/prijs verhouding doet er niet toe.

Geheugen moet snel en betrouwbaar zijn zonder conflicten te geven. Had idd al gelezen dat sommige borden picky zijn.

• JP-tjuh
Ik vergeet nog te vermelden dat ik niet van plan was om voor een dual video opstelling te gaan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JP-tjuh schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:54:
Ik vergeet nog te vermelden dat ik niet van plan was om voor een dual video opstelling te gaan.
Dan zou ik ook geen SLI/Crossfire moederbord kopen aangezien deze meestal ook een stukje prijziger zijn ;)
Pagina: 1