Hoi,
Ik ben zelf een RC wagen aan het in elkaar knutselen.
Nu wil ik met de attiny2313 een stappenmotor sturen en heb volgende vragen:
1) De kristal frequentie is te hoog en deze zou ik graag inwendig willen delen.
Is het mogelijk software matig de kristalfrequentie te delen?
Ik weet dat je er een externe kristal/kloksignaal kan aanhangen maar dam ben ik weer wat pootjes kwijt.
2) Als ik bvb een drukknop aansluit aan de avr dam kan ik dit bvb controleren met “SBIS port,bit”. Het programma moet dam wel op deze commando regel staan. Kan je niks voorzien dat wanneer de avr bezig is met iets anders uit te voeren en ik druk op de knop dat hij weet dat ik heb gedrukt en dit in een wachtrij zet tot hij tijd heeft om de gevraagde actie uit te voeren?
3) zou het veel storingen geven een avr in de buurt van een 2 takt benzinemotor. De avr krijgt een 100nF condensator en wordt in een metalen omhulsel gemonteerd.
Offtopic:
Mijn doel is een Rc wagen te maken van een scootertje dat de politie had openbaar verkocht.
(Honda sfx met 2000 km en opgedreven)
Eerst ben ik de elektronica en de software aan het maken om te zien of het mogelijk is te bouwen voor mij.
Dit ga ik onder andere al zeker gebruiken:
Zender is 8 kanalen, 72Mhz FM
Sturen,remmen en gas zijn stappenmotors.
…
Als je tips het laat het me dam weten en alvast bedankt voor het lezen
M.v.g.
Flupke
Ik ben zelf een RC wagen aan het in elkaar knutselen.
Nu wil ik met de attiny2313 een stappenmotor sturen en heb volgende vragen:
1) De kristal frequentie is te hoog en deze zou ik graag inwendig willen delen.
Is het mogelijk software matig de kristalfrequentie te delen?
Ik weet dat je er een externe kristal/kloksignaal kan aanhangen maar dam ben ik weer wat pootjes kwijt.
2) Als ik bvb een drukknop aansluit aan de avr dam kan ik dit bvb controleren met “SBIS port,bit”. Het programma moet dam wel op deze commando regel staan. Kan je niks voorzien dat wanneer de avr bezig is met iets anders uit te voeren en ik druk op de knop dat hij weet dat ik heb gedrukt en dit in een wachtrij zet tot hij tijd heeft om de gevraagde actie uit te voeren?
3) zou het veel storingen geven een avr in de buurt van een 2 takt benzinemotor. De avr krijgt een 100nF condensator en wordt in een metalen omhulsel gemonteerd.
Offtopic:
Mijn doel is een Rc wagen te maken van een scootertje dat de politie had openbaar verkocht.
(Honda sfx met 2000 km en opgedreven)
Eerst ben ik de elektronica en de software aan het maken om te zien of het mogelijk is te bouwen voor mij.
Dit ga ik onder andere al zeker gebruiken:
Zender is 8 kanalen, 72Mhz FM
Sturen,remmen en gas zijn stappenmotors.
…
Als je tips het laat het me dam weten en alvast bedankt voor het lezen
M.v.g.
Flupke