Toon posts:

Kabeltje trekken ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg volgende week kabel (Casema |:( ) maar mijn vraag is hoe trek je een beetje je kabels netjes door je huis heen :?
Bedoel, zijn daar vanaf de meterkast speciale kabelgootjes ofzo voor die door je hele huis lopen, of wordt het een beetje afwerking van je ziet een kabel langs het plafond heenlopen en dan met het betere hak en boorwerk overal gaatjes maken waar je je kabel doorheen kan trekken :?

Hoe hebben jullie dit opgelost :?

edit:

paar typo's op de vroege morgen

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lopen vast wel wat leidingen naar boven toe (stroom, telefoon, etc). Gewoon daar een kabeltje bij-trekken. Haal eerst de stroom er af, neem een trekveer, en trek de draad erbij.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Op vrijdag 26 januari 2001 08:47 schreef Bulldog het volgende:
Lopen vast wel wat leidingen naar boven toe (stroom, telefoon, etc). Gewoon daar een kabeltje bij-trekken. Haal eerst de stroom er af, neem een trekveer, en trek de draad erbij.
Nou ik zou ze NOOIT bij stroom kabels in doen !!! telefoon ken nog wel.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En anders gewoon van die witte P25-gootjes scoren bij je lokale bouwmarkt.
K25 kan ook, maar P25 heeft al voorgegoten gaatjes.:)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En deze gaat richting HA.

Verwijderd

@home kwam bij mij en boorde gewoon 1 gat van woonkamer naar gang, en vanaf daar heb ik 't zelf gedaan, inderdaad, gewoon van die kabelgootjes kopen met profiel er in en plakstrip aan de buitenkant... 8-) Klaar is Clara....

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-08 10:54

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Als we het dan toch over netjes afwerken hebben: Wie weet waar je in GoT'snaam UTP-inbouwcontactdoosjes (hoe heten ze?) kunt kopen. Bij Conrad zijn ze niet te vinden op de site (wat wel?).

Ik ben het halve land al afgeweest ;(

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Euh, Primafoon ?? En anders zie ik wel eens advertenties over UPT kabels, tangen en meer op 't Net. FF goed zoeken, vind je van zelf wat denk ik.... 8-)

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

McBoldy bedoel je die voor UTP???
moet je gewoon eens op i'net zoeken ik heb ze uit een oud ziekenhuis gesloopt :)

laatst was er ook een topic hier over die dingen toen hadden ze ze wel gevonden maar ze waren iets van 40 piek
ofzo

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
anders isdn kontak dozen gebruiken.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

die kabel kan je gewoon door het plafond trekken en door andere ruimtes(zolder enz.), ik heb het zelf door het plafond getrokken had ik 20meter voor nodig terwijl de afstand als ik het recht over de muur zou doen ongeveer 4 meter is :P.
en voor de stukken die in zicht zitten wat platte buis halen( van die witte platte gootjes die wat netter staan dan witte of gele buizen. ).

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wij hebben sinds kort dergelijke netwerk-inbouwdoosjes in het assortiment.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 januari 2001 13:12 schreef Kaj. het volgende:
Wij hebben sinds kort dergelijke netwerk-inbouwdoosjes in het assortiment.
Eh, Wij = Wie:?

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ow, sorry, te vroeg op reply gedrukt denk ik.:)
Display Elektronika (daar werk ik) heeft een zooi spul van Nedap in het programma.
Bestelnummer 05.69.6400; dat zijn twee RJ-45 aansluitingen met een krimpaansluiting aan de achterkant.
Ze zijn alleen niet goedkoop zag ik; 26,50 ex.BTW per stuk.
Pagina: 1