Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een virus op mn pc en die moet eraf :). Het virus laat limewire steeds opnieuw opstarten als je het stuit en ik kan niet meer bij ctrl+alt+del. Met ad-aware heb ik niets gevonden en bij Nod32 geeft hij deze melding:

trojan Win32/TrojanDropper.VB.LU found in operating memory. NOD32 cannot clean this infiltration. No action can be taken on a memory infiltration.

Daarna dacht ik in de veilige modus Nod32 te laten werken. Maar ik kom door foutmeldingen mijn veiligemodus niet in.

Iemand een idee hoe ik dit virus eraf kan krijgen.

Grts.

Verwijderd

Format C:\

ps: denk niet dat je op het juiste forum aanwezig bent

Verwijderd

Probeer eens een externe scan van Trendmicro. (housecall is gratis in personal tabblad.)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ja, ik heb een idee ;)

1) je weet al welke infectie je hebt: op internet zijn vast handleidingen of removal tools te vinden
2) Scan je schijf met een ander OS (evt in een andere pc, of booen van knoppix oid), zodat er geen bestanden in gebruik kunnen zijn
3) Gebruik ook eens een àndere scanner.
4) Je kan ook altijd Windows opnieuw installereen: dat is de enige manier om min of meer de garantie te hebben dat het ook écht opgeruimd is.
5)Hitman Pro is een zeer goede clean-tool. Het is een beetje de grove borstel methode, maar het wérkt :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

• Martijnc
  • Laatst online: 23:19
Scan eens in veilige modus, waarschijnlijk is de malware daar niet actief.

Format C: lijkt me niet echt nodig in dit geval.

Verwijderd

Martijnc schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:50:
Scan eens in veilige modus, waarschijnlijk is de malware daar niet actief.

Format C: lijkt me niet echt nodig in dit geval.
Was geen serieus antwoord, vond de topicstart wat mager en simpel. Er is een hoop te vinden op het internet over virussen en trojans etc... vandaar de reactie, maar misschien denken jullie daar anders over.

• Martijnc
  • Laatst online: 23:19
Gezien de fout "trojan Win32/TrojanDropper.VB.LU found in operating memory." is de malware actief, als je in veilige modus start word malware en virussen meestal niet mee opgestart en kunnen ze dus wel verwijderd worden.
Hangt er vanaf welke methode ze gebruiken om te starten. De startpost was wel mager maar dat kon ik er wel uithalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martijnc op 01-06-2006 23:31 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

chromeeh

the Gnome

Anders boot de pc van een live cd en voer dan een virus scan uit, of zet de harddisk over in een clean systeem en scan de schijf dan.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1