OLE Automation van Acrobat met .NET

Pagina: 1
Acties:

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Hopelijk kan iemand me met het volgende (erg lastige) probleem helpen.

Ik maak een stukje software dat als service gebruikt wordt. Eindgebruikers kiezen een kaart (in Word formaat) via een site, passen de standaard teksten aan, en sturen de aangepaste kaart naar een bepaald email adres. Een proces op de server verwerkt de kaart, maakt uiteindelijk een PDF in hoogwaardige kwaliteit. De PDF bestanden worden gegenereerd door PDF print software van Adobe. De software in kwestie is volgens mij een onderdeel van Adobe Acrobat Professional. Tot zover gaat het allemaal (redelijk :)) goed.

Nu hebben we soms met vrij kleine kaartjes te maken. Toch zal de eindgebruiker vaak de kaartjes in grote aantallen af willen drukken. Het is uiteraard zonde om voor iedere kaart een apart vel papier te gebruiken, dus de klant wil dat we de software aanpassen zodat er meerdere kaarten op 1 vel papier worden afgedrukt. Ook zijn er bepaalde eisen aan de lay-out (vouw randjes moeten bijv. boven elkaar komen in het geval van meerdere kaarten).

Via Word lukt het me op geen enkele manier om de kaartjes netjes te ordenen. Wat wel een mogelijkheid lijkt te zijn, is via Acrobat een aantal nabewerkingen te doen (hetzelfde bestand opnieuw kopieren en invoegen in PDF, via de page setup de pagina's ordenen, juiste papierformaat selecteren, etc...). Het probleem: al deze mogelijkheden kunnen zonder problemen vanuit de GUI, maar niet via de Acrobat Type Library.

Wat denk ik wel te kunnen met de Acrobat Type Library?:
* Acrobat openen
* Nieuwe PDF bestanden maken
* Bestaande PDF bestanden openen
* PDF bestanden samenvoegen
* Teksten en annotaties bewerken
Met bovenstaande handelingen heb ik dus niet direct hulp nodig.

Mijn vraag: weet iemand hoe ik met behulp van de Acrobat Type Library (of een ander componentje) de volgende acties kan uitvoeren:
* Paginaformaat wijzigen (bijv. van A4 naar een eigen formaat dat aangemaakt is bij de Windows Printer instellingen)
* Aangeven hoeveel pagina's ik wil afdrukken op 1 vel. (bijv. 2, 4, 6, etc..)
* Aangeven hoe ik de pagina's wil oriënteren (bijv. Landscape, Portrait, etc...)

Ik ontwikkel alles in Visual Studio 2005. Ik programmeer bij voorkeur in VB.NET, maar begrijp ook C# code. Kan iemand me met dit probleem helpen? Het liefst zie ik een stuk code waarbij de genoemde handelingen op een PDF document worden uitgevoerd.

[ Voor 5% gewijzigd door MacWolf op 01-06-2006 17:54 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• MacWolf
*BUMP*

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik denk dat je op Got weinig kans op een direct antwoord hebt aangezien er waarschijnlijk weinig mensen ervaring hebben de Acrobat SDK.
Je kan in ieder geval eens gaan zoeken of zelf je vraag stellen in de Acrobat SDK Google Groups: http://groups.google.nl/group/adobe.acrobat.sdk

Ik ga er vanuit dat je de complete Acrobat SDK hebt gedownload. Nu ben ik zelf bezig geweest met de Adobe InDesign SDK en daarin stond vrij duidelijke documentatie en code samples in VB6.
Het lijkt me dat ook voor de Acrobat SDK duidelijke documentatie en code samples op de Adobe site te vinden moeten zijn.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

TeeDee

CQB 241

Je zou ook helemaal van de Acrobat SDK af kunnen stappen en bijvoorbeeld de Indesign SDK kunnen gaan gebruiken. Daar ben je natuurlijk vele malen vrijer in met het oog op layout e.d.

Ik weet niet of de Acrobat SDK gratis is, maar Indesign is dat niet.

Groot nadeel vind ik is weer de 'slechte' documentatie.

zelf hebben we een compleet 'online' layout systeem, waarbij de gebruiker zijn layout zelf kan maken. Dit wordt naar een Indesign Workstation verzonden, maakt de layout. Vervolgens een lowres / highres pdf terugzenden naar de gebruiker en klaar.

Uiteraard kan je ook nog naar PDFLib, ActivePDF kunnen kijken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
InDesign SDK is gewoon gratis, de TypeLibrary voor InDesign scripting is een COM library die gewoon wordt meegeinstalleerd met InDesign. De InDesign SDK die je optioneel kan downloaden bevat voornamelijk documentatie over de Scripting Library en een SDK om plugins in C++ te schrijven.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• MacWolf
pjonk schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:57:
Ik denk dat je op Got weinig kans op een direct antwoord hebt aangezien er waarschijnlijk weinig mensen ervaring hebben de Acrobat SDK.
Je kan in ieder geval eens gaan zoeken of zelf je vraag stellen in de Acrobat SDK Google Groups: http://groups.google.nl/group/adobe.acrobat.sdk

Ik ga er vanuit dat je de complete Acrobat SDK hebt gedownload. Nu ben ik zelf bezig geweest met de Adobe InDesign SDK en daarin stond vrij duidelijke documentatie en code samples in VB6.
Het lijkt me dat ook voor de Acrobat SDK duidelijke documentatie en code samples op de Adobe site te vinden moeten zijn.
Ik zal zeker in de Google User Group kijken, hopelijk heeft men daar idd. meer ervaring. Wat betreft de documentatie, die is (zoals TeeDee later ook al aangeeft) niet spectaculair, wat de reden was van mijn vraag.
TeeDee schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:14:
Je zou ook helemaal van de Acrobat SDK af kunnen stappen en bijvoorbeeld de Indesign SDK kunnen gaan gebruiken. Daar ben je natuurlijk vele malen vrijer in met het oog op layout e.d.

Ik weet niet of de Acrobat SDK gratis is, maar Indesign is dat niet.

Groot nadeel vind ik is weer de 'slechte' documentatie.

zelf hebben we een compleet 'online' layout systeem, waarbij de gebruiker zijn layout zelf kan maken. Dit wordt naar een Indesign Workstation verzonden, maakt de layout. Vervolgens een lowres / highres pdf terugzenden naar de gebruiker en klaar.

Uiteraard kan je ook nog naar PDFLib, ActivePDF kunnen kijken.
Het feit dat jullie een systeem maakt dat uiteindelijk min of meer hetzelfde doet als wat wij willen bereiken, is veelbelovend. Ik zal kijken of ik de InDesign API kan gebruiken, die zal ongetwijfeld meer mogelijkheden bieden als de Acrobat API, die erg beperkt lijkt in functionaliteit.

Pagina: 1