Toon posts:

Gameserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Met elke multiplayer-spel kan ik geen server maken, niemand kan erin of niemand ziet het.
Ik hoor mensen praten over firewall, router & modem. Hoe kan ik me eigen Game server draaien?
Moet ik wat kopen of moet ik wat instellen, alvast bedankt voor jullie tijd!

Groeten RickT

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe je dat moet doen verschilt per game. De poorten moeten per spel geopend worden in een firewall of in de router. Zo draait Enemy Territory op poort 27960.

Ik denk zelf dat je nog wat meer moet verdiepen in de stof.

Wauw, een sig!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 09:10
Zoek even op in de manual van je game welke poort beschikbaar moet zijn en zet deze open op je router/firewall.

Is dit iets wat in PNS moet staan??

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tikje richting Netwerken

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:34
Elk programma communiceert over een bepaalde poort. Deze moeten in je firewall openstaan (zowel op je pc als die in je router!) wil je open kunnen communiceren over die poort. Elk spel draait over zo'n poort, deze poort zal je dan dus open moeten zetten. Dit lijkt mij meer zoekwerk, maar lees anders deze faq 'ns door.

Verwijderd

Zoek hier je spel en je router en je krijgt een hele handleiding, hoe je stap voor stap je poorten moet forwarden ;) .

EDIT: Ow sorry, site stond al bij de links 8)7 .

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik moet me zeker in dit gaan verdiepen want ik snap er nog niet zoveel van, ik wil het wel proberen maar hier beneden waar ik woon zit ook nog een winkel dus als het internet eruit is dan is het een groot probleem. Ik ga wel naar iemand die hier verstand in heb en waar ik mijn computer heb gekocht.
Iedegeval bedankt voor de hulp! ;)
Pagina: 1