Citrix PS 4 Printers verdwijnen random bij gebruikers.

Pagina: 1
Acties:

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik heb hier een windows 2003 SP1 server staan.
Daarop draait Citrix Presentation Server 4.
Er loggen ongeveer zo'n 15 users tegelijk op in.

Bij de meeste gebruikers gaat het printen prima. Bij enkele gebruikers verdwijnen alleen de printers soms spontaan. Meestal gebeurt dit als er een mailtje in HTML in outlook geopend wordt.
Daarvoor kunnen ze alle printers gewoon zien, maar zodra ze de mail openen of proberen te printen zijn ze ineens onzichtbaar. :?

Heb van alles geprobeerd maar tot nu toe niets gelukt. Hotfixes, nieuwe drivers, UPD, niets helpt tot nu toe. Als virusscanner draait er op de clients McAfee. Daar waren volgens mij ook wat problemen mee. Dat zou oplossen met patch 11. Die is ook geinstalleerd, maar dat helpt ook niet.

Ook is er een policy gedefineerd. Printers worden automatisch gemapt. Mogen maximaal 10Kb/sec gebruiken.
Bij legacy client printers staan create dynamic session-private client printers.
Printer properties retention staat op enabled met de optie Held in profile only if not save on client.
Print job routing staat op enabled met Always connect indirectly as a client printer

Foutmeldingen staan er niet in de eventlog.
Wel heb ik zitten denken aan corrupte drivers die de boel door de war gooien, maar degenen waarvan ik dat verwacht gebruiken de UPD.
Als iemand nog een idee heeft hoor ik dat graag. Ik weet niet waar verder te zoeken.

Ik hoop dat hij op de goede plek staat, ik wist niet zeker hem waar te zetten.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verdwijnen de printers echt, of is het meer dat Outlook de 'default printer' vergeet? Oftewel - als je bijvoorbeeld notepad opent, kan je dan wel printen? :)

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12

StarWing

Huh ?!?

**Bookmarked**
Ik heb net hetzelfde probleem.
W2003 icm PS4 en wyse 1200LE thin clients. De clienten krijgen een printer adhv een citrix policy. Op een of andere manier verdwijnt de printer soms.

Indien ik iets kan vinden hoor je het wel :)

Page intentionally left blank.

• MADG0BLIN
elevator schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 09:27:
Verdwijnen de printers echt, of is het meer dat Outlook de 'default printer' vergeet? Oftewel - als je bijvoorbeeld notepad opent, kan je dan wel printen? :)
Het rare is dat het verschilt per geval.
Ik heb bijvoorbeeld users die als ze het probleem hebben helemaal niet meer kunnen printen, niet vanuit word, niet vanuit outlook, niets.
Daarnaast heb ik users die als ze willen printen vanuit outlook, dan doet het printertje bovenin de taskbar het nog wel, dan gaat hij naar de default, maar als ze dan naar bestand -> afdrukken gaan er niets meer staat. Dan staat er alleen nog add printer.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ja daarom vraag ik ook of het probleem zich ook voor doet in notepad ;) Al die Office programmatuur gebruikt een of andere slecht uitgevoerde print dialog waar de meest vage dingen in voorkomen :P

• MADG0BLIN
elevator schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 10:25:
Ja daarom vraag ik ook of het probleem zich ook voor doet in notepad ;) Al die Office programmatuur gebruikt een of andere slecht uitgevoerde print dialog waar de meest vage dingen in voorkomen :P
Ga ik uitzoeken. Weet ik zo niet. Bedankt zover. :)

• MADG0BLIN
En we hadden er weer een. Ik kon inderdaad nog wel vanuit notepad printen.
Dit is een foutmelding die ze dan vaak in word krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/de69ced32c0a77af0cd5b36e275b8a54/full.jpg

• MADG0BLIN
Niemand nog een idee?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

mutsje

Certified Prutser

Installeer office er eens opnieuw op? Als je het alleen uit office applicaties krijgt zou dit kunnen helpen. Krijg je verder geen meldingen mbt printers in je eventviewers?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:12

StarWing

Huh ?!?

Klein schopje.

Iemand die al meer info heeft over dit vervelend probleem ??

Page intentionally left blank.

• MADG0BLIN
StarWing schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:27:
Klein schopje.

Iemand die al meer info heeft over dit vervelend probleem ??
Ik moet nog steeds office opnieuw erop zetten. Nog geen tijd gehad door drukte.
Ik heb dus nog geen verder nieuws jammer genoeg.
Pagina: 1