WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

UTP knijpen, hoe doe jij het?

Pagina: 1
Acties:
  • 15.993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Om de buitenmantel te strippen gebruik ik al jaren een COAX/CAT5 cable stripper. Je klemt 'm als een wasknijper op de kabel, 4x rondraaien met je wijsvinger en je breekt de buitenmantel er zo af zonder beschadigingen aan de aders. Superhandig als je vaak stekkers aanknijpt maar voor incidenteel gebruik misschien te duur. (+/- €25)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/l.makkink/cablestripper.jpg

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
_JGC_ schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 22:54:
4-aderig ja, die zooi die je bij @home in een doe-het-zelf setje aantreft. Aangezien je voor ethernet maar 4 aders nodig hebt, gaat @home gewoon besparen op de 4 die over zijn: daar giet je gewoon nog een hulsje omheen en je hebt een 2e kabel.
Semantisch niet helemaal juist. :)
Je hebt 2 paren nodig voor 100Mb en lager, als je 1Gb wilt dat heb je 4 paren nodig.
Maar ik gok dat je ISP dat niet toestaat ;)
Demoniac schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:49:

Wat heeft trouwens jullie voorkeur? Stekkers met zo'n schoentje waar je de aders doorheen moet steken, of stekkers waarbij er 'buisjes' in de stekker zelf zitten?
En wat voor tang gebruiken jullie? Ik heb zelf zo'n goedkoop ding (10 euro ofzo) maar ik merk dat hij de contacten niet helemaal gelijkmatig aandrukt. Maar zo'n tang die haaks op de contactjes drukt die is meteen weer een heel stuk duurder...
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/catalog/images/telefoons__gsm/telefoon_accessoires/PRO%20IS3kopie.jpg
€10,- bij de Gamma, werkt als de brandweer :D

En als stekkertjes zit ik in dubio over die schoentjes.
Aan de ene kant zijn ze handig, maar aan de andere kant zijn ze soms lastig in de stekker te krijgen.
Maar toch prefereer ik dat boven het pielen van de draadjes in de stekker. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 14-06-2006 08:27 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Demoniac schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:18:
Zo te zien drukt die tang inderdaad wel haaks op de stekker, ik zal eens gaan kijken voor zo'n ding!
Yup, met knip en strip deel ingebouw :)
CyBeR schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:59:
Plastic tangen zijn voor amateurs :P
Afbeeldingslocatie: http://meuk.gonadan.com/smileys/slap.gif
Ik heb een metalen Kobishi tang, van een model dat zo te zien niet meer verkrijgbaar is (helaas, de vervanging is imo brak).
Dus een tang voor niet-amateurs moet alsnog vervangen worden? ;)

Mijn tang is van hardplastic maar de onderdelen die werk verrichten zijn van metaal. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1