Pc start niet meer op andere hardeschijf wel

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-04 23:20
Hallo,
Ik kwam vanmiddag thuis van school en wilde mijn pc opstarten.
ik heb 2 hardeschijven 1: maxtor 160 Gig daar staat windows op
2: maxtor 200 Gig daar staat linux op.
nu wilde ik windows opstarten maar kreeg een scherm dat windows niet normaal op kon starten.
Ik denk tja der zal niet veel aan de hand zijn dus ik druk op normaal opstarten maar toen kreeg ik dat laad scherm maar dat bleef maar laden.
Dat ging zo ongeveer 2 a 3 minuten door en toen startte mijn pc weer opnieuw op.
ik heb ook geprobeerd met de laatste goede configuratie op te starten maar dat lukte niet.
ik heb ook geprobeerd om in veilige modus op te starten maar daar het zelfde.
Ik heb nog die andere harde schijf maar die doet het wel dus het ligt echt aan die 150 Gig hardeschijf.
Ik heb ook geprobeerd om hem in een andere pc te doen en dan op de hardeschijf van mijn pa op te starten en dan via zijn windows op mijn maxtor te komen en alles veilig te stellen maar als ik boot op zijn hardeschijf doet hij ook niet veel.
Haal ik mijn schijf eruit dan doet hij het wel weer dus ik snap gewoon niet wat er aan de hand is.
Zou iemand mij kunnen helpen want het zou fijn zijn als ik weer zou kunnen computeren.

Groeten Erik

Verwijderd

Wat voor mobo heb je? En is het S-ATA (2) of IDE? Want ik denk toch dat je bootmaxtortje aan het overlijden is. Je hebt diverse programma'tjes om je HDD op error's te kunnen checken, maar geen idee hoe die heten 8)7 8)7

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en lees ook het PMG Beleid door, dit is niet de manier om een topic te starten in ieder geval :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.