nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:11

mrdjey

That Shit is Wack

Topicstarter
Mijn huidige pc is al een tijdje stuk, maar nu komt het vakantie geld er weer aan en dat leek mij een mooie pot om een nieuwe pc van te kopen (ben toch al op vakantie geweest)

Ik zat eerst te denken aan een
S939 mobo
een X1900
en een a64 3000+

maar nu zijn die AM2 socket mobo's net niet en dat lijk mij wel handig voor de houdbaarhoud van mijn pc dus nu zit ik te denken aan

Ausu AM2 socket mobo met Xpress 3200 chipset
x1900 GT
2x 1gb geil DDR2
AMD64 3000+

voor dit ben ik o.g 700 euro kwijt, en veel meer wil ik het ook niet laten worden.
de config hier boven was tevens maar rond de 500 omdat daar geen DDR2 voor nodig was maar AM2 heeft DDR2 nodig.

PC is voornamelijk voor gaming.
Vroeg me af of ik hier goed aan doe of dat men hier een andere mening heeft.

ZaanLan.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Sja, de AM2 staat wel garant voor een langere periode waarmee je kan upgraden. Alleen de S939 moederborden zijn goedkoper, ze zijn ongeveer even snel.

Als je het geld er voor over hebt, zou ik gewoon voor de AM2 gaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik nog kiezen voor een S939 systeem gezien uit benchmarks blijkt dat die toch nog wat vlotter zijn dan de AM2 dingen.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:37
Wel geld voor veel ram en videokaart,
denk ook eens aan je processor? :/ :)

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

En check ook even of je voeding zomaar dit nieuwe geheel aankan. Die videokaart is een behoorlijke stroomtrekker namelijk...

Deliriant isti Romani.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:52
leuk... een 3000+ met een x1900... Die CPU zal geen bottleneck vormen denk je? Hoe ver ben je dat ding van plan te gaan overclocken? Ik heb zelf een a64 3500+ met 7900gt, en deze CPU is al een bottle neck voor deze kaart (niet overgeclocked dan). Ik zou het iets gebalanceerder maken.... Drop de x1900xt, en neem een x1800xt of een 7900 gt met een 3500+/3700+, en clock die een beetje over.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat we van een dergelijke topicstart verwachten, dit is niet voldoende en daarom gaat je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.